SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme Volkswagen Touareg v takmer základnej výbave

Ide o najlacnejšie veľké SUV so šesťvalcom.

Volkswagen Touareg (Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Volkswagen Touareg - prehľad základných parametrov
Cena od / testovací model(Eur)49 990 / 54 260
Spotreba výrobca (NEDC) / v teste (l)6,6 / 8,3
Veľkosť kufra (l)810
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 904; 4 878; 1 984; 1 702

Uskromniť sa s výbavou pri výbere nového auta, je celkom relatívny pojem. Niekto sa bude ťažko vzdávať masážnych sedadiel, iný by si bol ochotný kúpiť auto aj bez klimatizácie.

Niekde medzi dvoma predstavami zhýčkaného a nenáročného zákazníka, stojí Volkswagen Touareg s výbavou, ktorá láka s "cenou už od".

Jeho tretiu generáciu sme vyskúšali prvýkrát pred rokom, keď bol horúcou novinkou. Vtedy šlo o luxusnejšiu výbavu Elegance so silnejším z dvojice dieselových šesťvalcov.

Súvisiaci článok Volkswagen Touareg sa snaží dobehnúť Audi Q7 (test) Čítajte 

Nový Touareg síce zanechal dobrý dojem, ale pokazila mu to vysoká cena, takmer 73-tisíc eur a to ešte vo výbave chýbali niektoré vymoženosti. Pravda, bavíme sa o veľkom SUV, ktoré sa časom infiltrovalo do prémiového segmentu, ale bez urážky - stále je to Volkswagen.

Teraz už počiatočné emócie opadli, a tak sme si vyskúšali najnižší stupeň výbavy, jednoducho nazvaný Touareg. Začína s cenou od 49 990 eur a nás zaujímalo, či si záujemca o SUV vyrábané v Bratislave spraví takýmto rozhodnutím hanbu alebo ide naopak o dobrú voľbu.

Relatívne nie sú len nároky zákazníka, ale aj ponuka výrobcu. Je celkom pochopiteľné, že Touareg si aj v základe udrží svoju fazónu, hoci predstava o manuálnej prevodovke, prednom pohone a dvojlitrovom štvorvalci TSI by mohla byť v dnešnej dobe tiež zaujímavá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Imidž Volkswagenu Touareg by tým pochopiteľne utrpel, preto nájdeme v ponuke iba automatickú prevodovku, pohon všetkých kolies 4Motion a šesťvalcové motory. Čoskoro sa k nim ešte pridá vidlicový osemvalec s výkonom 421 koní.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C62PQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M62PQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
SUV, Volkswagen Touareg
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept