SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme Volkswagen Touareg v takmer základnej výbave

Ide o najlacnejšie veľké SUV so šesťvalcom.

Volkswagen Touareg (Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Volkswagen Touareg - prehľad základných parametrov
Cena od / testovací model(Eur)49 990 / 54 260
Spotreba výrobca (NEDC) / v teste (l)6,6 / 8,3
Veľkosť kufra (l)810
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 904; 4 878; 1 984; 1 702

Uskromniť sa s výbavou pri výbere nového auta, je celkom relatívny pojem. Niekto sa bude ťažko vzdávať masážnych sedadiel, iný by si bol ochotný kúpiť auto aj bez klimatizácie.

Niekde medzi dvoma predstavami zhýčkaného a nenáročného zákazníka, stojí Volkswagen Touareg s výbavou, ktorá láka s "cenou už od".

Jeho tretiu generáciu sme vyskúšali prvýkrát pred rokom, keď bol horúcou novinkou. Vtedy šlo o luxusnejšiu výbavu Elegance so silnejším z dvojice dieselových šesťvalcov.

Súvisiaci článok Volkswagen Touareg sa snaží dobehnúť Audi Q7 (test) Čítajte 

Nový Touareg síce zanechal dobrý dojem, ale pokazila mu to vysoká cena, takmer 73-tisíc eur a to ešte vo výbave chýbali niektoré vymoženosti. Pravda, bavíme sa o veľkom SUV, ktoré sa časom infiltrovalo do prémiového segmentu, ale bez urážky - stále je to Volkswagen.

Teraz už počiatočné emócie opadli, a tak sme si vyskúšali najnižší stupeň výbavy, jednoducho nazvaný Touareg. Začína s cenou od 49 990 eur a nás zaujímalo, či si záujemca o SUV vyrábané v Bratislave spraví takýmto rozhodnutím hanbu alebo ide naopak o dobrú voľbu.

Relatívne nie sú len nároky zákazníka, ale aj ponuka výrobcu. Je celkom pochopiteľné, že Touareg si aj v základe udrží svoju fazónu, hoci predstava o manuálnej prevodovke, prednom pohone a dvojlitrovom štvorvalci TSI by mohla byť v dnešnej dobe tiež zaujímavá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Imidž Volkswagenu Touareg by tým pochopiteľne utrpel, preto nájdeme v ponuke iba automatickú prevodovku, pohon všetkých kolies 4Motion a šesťvalcové motory. Čoskoro sa k nim ešte pridá vidlicový osemvalec s výkonom 421 koní.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico (vpravo).

V Smere sa sťažujú na eštebácke praktiky.


1 h
Regionálna hygienička odporúča očkovanie.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 457-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 935 obetí.


a 5 ďalší 19 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Skryť Zatvoriť reklamu