BRATISLAVA. V porovnaní s európskou hitparádou najpredávanejších áut, je tá slovenská celkom špecifická. Pozrite si nové autá, o ktoré je u nás najväčší záujem.
Domáci trh je stále citlivý na cenu, záujemcovia preto hľadajú čo najviac muziky za čo najmenej peňazí. Svoje spravili tiež prísnejšie emisné normy, čo malo vplyv na zmeny v ponúkaných motorizáciach a tiež príchod nových modelov, ktoré zamiešali karty.
Štatistiky, ktoré na Slovensku vydáva Zväz automobilového priemyslu (ZAP), sú špecifické aj v klasifikácii, ktorá sa líši od európskych štandardov. Dilemu spôsobuje najmä Škoda, keďže sa kvôli veľkosti dostáva často na rozmedzie dvoch segmentov. Keďže jej tri modely patria hneď k najpredávanejším, významne to ovplyvňuje celkové výsledky.
Najväčšej popularite sa tak oficiálne teší segment kompaktných SUV s počtom 12981 registrovaných vozidiel v prvom polroku, no deje sa tak preto, že Škoda Octavia podľa ZAPu patrí už do strednej triedy. Pre zmiernenie chaosu ju však zaradíme o triedu nižšie a strednú triedu prenecháme Superbu.
Vtedy už k najúspešnejším v predajoch patrí kompaktná trieda (C-segment), ktorému vo zvyšku Európy dlhodobo kraľuje Volkswagen Golf. Nie však u nás. Slováci dávajú prednosť Škode Octavia s počtom 2 589 registrácií za polrok.
Darilo sa aj hatchbackom Kia Ceed (1 932 registrácií) a Hyundaiu i30 (1 778 reg.). Prvý polrok 2019 bol labuťou piesňou pre Škodu Rapid (1 408 reg.), čo znamenalo, že nastupujúca Scala (184 reg.) sa ešte nestihla prejaviť.