SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Plug-in hybrid a diesel? Mercedes E 300 de presvedčil, že má zmysel

Dva odlišné svety pod kapotou.

Mercedes E 300 de (Zdroj: Peter Kálmán)
Mercedes-Benz E 300 de
Cena od / testovaný model (eur)58 872 / 82 380
Spotreba výrobca / test (l)2,3 / 3 - 7,1
Objem batožinového priestoru (l)400
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 939; 4 932; 1 852; 1 468

Na prvý pohľad je Mercedes triedy E s označením 300 de obyčajnou limuzínou vyššej strednej triedy. Pod jeho kapotou sa však stretávajú dva odlišné svety, ktoré robia auto výnimočným.

Jeden je naklonený tvrdeniu, že budúcnosť áut je v elektrine, ten druhý má trochu racionálnejší pohľad a nechce zanevrieť na vyše 80-ročnú evolúciu dieselových motorov z dielne Mercedesu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Že nejde o klasické dieselové éčko, prezradí otvor na pravej strane zadného nárazníka a potom už len drobný nápis EQ Power na predných blatníkoch.

Diesel-hybridný Mercedes je rovnako nenápadný aj pri jazde a posádke môže ľahko uniknúť, že sa nevezie v obyčajnom sedane.

Ide totiž o výsledok nápadu skombinovať naftu s elektrinou vo forme celkom zaujímavého plug-in hybridu. Zaujímavého preto, že sa podarilo eliminovať jeho najväčšiu slabinu, ktorou je pomerne vysoká spotreba po vybití batérie.

Mercedes ponúka pri éčku rovno dva plug-in hybridy - benzínový E 300 e a z nášho pohľadu zaujímavejší E 300 de. Dostupný je ako sedan, aj praktickejšie kombi.

Používa osvedčený dvojlitrový diesel OM654 s výkonom 194 koní (samostatne dostupný pri verzii E 220 d) a kombinuje ho s elektromotorom, ktorý má 90 kW, teda 122 koní.

Dokopy tak vyše dvojtonovú limuzínu dokáže rýchlo rozhýbať systémový výkon 306 koní s krútiacim momentom 700 Nm.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C63NU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M63NU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Limuzíny


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sedany, Elektromobily, Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

Zničenú bytovku na Mukačevskej 7 postupne oplocujú.
Generálny riaditeľ Orangeu Slovensko Federico Colom
Predvolebná debata SME
Cynická obluda

Klasika pre predsedu

Len samotné zjavné mentálne problémy nemusia byť jediným dôsledkom rokov nepoctivého života.

Neprehliadnite tiež

Francúzsky crossover Peugeot 2008 narástol a dozrel (prvá jazda)

Benzínovú a naftovú verziu dopĺňa elektromobil.

Peugeot 2008

Zomrel Gérard Detourbet, otec cenovo dostupných áut Dacia

Stál za vznikom rumunského Logana aj indického Kwidu.

Gérard Detourbet
Suzuki Jimny