SME
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Plug-in hybrid a diesel? Mercedes E 300 de presvedčil, že má zmysel

Dva odlišné svety pod kapotou.

Mercedes E 300 de (Zdroj: Peter Kálmán)
Mercedes-Benz E 300 de
Cena od / testovaný model (eur)58 872 / 82 380
Spotreba výrobca / test (l)2,3 / 3 - 7,1
Objem batožinového priestoru (l)400
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 939; 4 932; 1 852; 1 468

Na prvý pohľad je Mercedes triedy E s označením 300 de obyčajnou limuzínou vyššej strednej triedy. Pod jeho kapotou sa však stretávajú dva odlišné svety, ktoré robia auto výnimočným.

Jeden je naklonený tvrdeniu, že budúcnosť áut je v elektrine, ten druhý má trochu racionálnejší pohľad a nechce zanevrieť na vyše 80-ročnú evolúciu dieselových motorov z dielne Mercedesu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Že nejde o klasické dieselové éčko, prezradí otvor na pravej strane zadného nárazníka a potom už len drobný nápis EQ Power na predných blatníkoch.

Diesel-hybridný Mercedes je rovnako nenápadný aj pri jazde a posádke môže ľahko uniknúť, že sa nevezie v obyčajnom sedane.

Ide totiž o výsledok nápadu skombinovať naftu s elektrinou vo forme celkom zaujímavého plug-in hybridu. Zaujímavého preto, že sa podarilo eliminovať jeho najväčšiu slabinu, ktorou je pomerne vysoká spotreba po vybití batérie.

Mercedes ponúka pri éčku rovno dva plug-in hybridy - benzínový E 300 e a z nášho pohľadu zaujímavejší E 300 de. Dostupný je ako sedan, aj praktickejšie kombi.

Používa osvedčený dvojlitrový diesel OM654 s výkonom 194 koní (samostatne dostupný pri verzii E 220 d) a kombinuje ho s elektromotorom, ktorý má 90 kW, teda 122 koní.

Dokopy tak vyše dvojtonovú limuzínu dokáže rýchlo rozhýbať systémový výkon 306 koní s krútiacim momentom 700 Nm.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C63NU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M63NU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Elektromobily, Sedany, Limuzíny

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf Smeru po schválení trinástych dôchodkov.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Veľa šťastia s Kollárom

Boris Kollár nebude verný ani v koalícii.

Peter Tkačenko
Policajt pred hotelom na Tenerife.

Neprehliadnite tiež

Renault Twingo Z.E.

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9

Nová Škoda Octavia je už v predaji. Koľko stojí?

Automat pre benzínovú verziu zatiaľ v ponuke nie je.

Škoda Octavia

Tatra okolo sveta vyštartovala z Bratislavy na trojročnú expedíciu

Cestovateľom na palube špeciálu môže byť ktokoľvek.

Tatra okolo sveta 2