Mercedes-Benz E 300 de | |
---|---|
Cena od / testovaný model (eur) | 58 872 / 82 380 |
Spotreba výrobca / test (l) | 2,3 / 3 - 7,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 400 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 939; 4 932; 1 852; 1 468 |
Na prvý pohľad je Mercedes triedy E s označením 300 de obyčajnou limuzínou vyššej strednej triedy. Pod jeho kapotou sa však stretávajú dva odlišné svety, ktoré robia auto výnimočným.
Jeden je naklonený tvrdeniu, že budúcnosť áut je v elektrine, ten druhý má trochu racionálnejší pohľad a nechce zanevrieť na vyše 80-ročnú evolúciu dieselových motorov z dielne Mercedesu.
Že nejde o klasické dieselové éčko, prezradí otvor na pravej strane zadného nárazníka a potom už len drobný nápis EQ Power na predných blatníkoch.
Diesel-hybridný Mercedes je rovnako nenápadný aj pri jazde a posádke môže ľahko uniknúť, že sa nevezie v obyčajnom sedane.
Ide totiž o výsledok nápadu skombinovať naftu s elektrinou vo forme celkom zaujímavého plug-in hybridu. Zaujímavého preto, že sa podarilo eliminovať jeho najväčšiu slabinu, ktorou je pomerne vysoká spotreba po vybití batérie.

Mercedes ponúka pri éčku rovno dva plug-in hybridy - benzínový E 300 e a z nášho pohľadu zaujímavejší E 300 de. Dostupný je ako sedan, aj praktickejšie kombi.
Používa osvedčený dvojlitrový diesel OM654 s výkonom 194 koní (samostatne dostupný pri verzii E 220 d) a kombinuje ho s elektromotorom, ktorý má 90 kW, teda 122 koní.
Dokopy tak vyše dvojtonovú limuzínu dokáže rýchlo rozhýbať systémový výkon 306 koní s krútiacim momentom 700 Nm.