SME
Utorok, 17. september, 2019 | Meniny má Olympia

Plug-in hybrid a diesel? Mercedes E 300 de presvedčil, že má zmysel

Dva odlišné svety pod kapotou.

Mercedes E 300 de (Zdroj: Peter Kálmán)
Mercedes-Benz E 300 de
Cena od / testovaný model (eur)58 872 / 82 380
Spotreba výrobca / test (l)2,3 / 3 - 7,1
Objem batožinového priestoru (l)400
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 939; 4 932; 1 852; 1 468
Článok pokračuje pod video reklamou

Na prvý pohľad je Mercedes triedy E s označením 300 de obyčajnou limuzínou vyššej strednej triedy. Pod jeho kapotou sa však stretávajú dva odlišné svety, ktoré robia auto výnimočným.

Jeden je naklonený tvrdeniu, že budúcnosť áut je v elektrine, ten druhý má trochu racionálnejší pohľad a nechce zanevrieť na vyše 80-ročnú evolúciu dieselových motorov z dielne Mercedesu.

Že nejde o klasické dieselové éčko, prezradí otvor na pravej strane zadného nárazníka a potom už len drobný nápis EQ Power na predných blatníkoch.

Diesel hybridný Mercedes je rovnako nenápadný aj pri jazde a posádke môže ľahko uniknúť, že sa nevezie v obyčajnom sedane.

Ide totiž o výsledok nápadu skombinovať naftu s elektrinou vo forme celkom zaujímavého plug-in hybridu. Zaujímavého preto, že sa podarilo eliminovať jeho najväčšiu slabinu, ktorou je pomerne vysoká spotreba po vybití batérie.

Mercedes ponúka pri éčku rovno dva plug-in hybridy - benzínový E 300 e a z nášho pohľadu zaujímavejší E 300 de. Dostupný je ako sedan, aj praktickejšie kombi.

Používa osvedčený dvojlitrový diesel OM654 s výkonom 194 koní (samostatne dostupný pri verzii E 220 d) a kombinuje ho s elektromotorom, ktorý má 90 kW, teda 122 koní.

Dokopy tak vyše dvojtonovú limuzínu dokáže rýchlo rozhýbať systémový výkon 306 koní s krútiacim momentom 700 Nm.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C63NU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C63NU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Limuzíny


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sedany, Elektromobily, Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

Drucker ešte ani nezačal a ubúdajú mu možní partneri

Strán, ktoré vylúčili spoluprácu so stranou bývalého ministra za Smer, pribúda

Tomáš Drucker (vpravo) a členovia jeho tímu prinášajú na ministerstvo vnútra podpisy od občanov so žiadosťou o registráciu politickej strany Dobrá voľba.
Dobré ráno

Dobré ráno: Vláda stratila väčšinu, Most-Híd sa rozpadá

Čo hovoria odchody a vzdávanie sa postov.

Podcast Dobré ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Drucker ešte môže byť pravici dobrý

Pravica už chcela vládnuť s Mečiarom aj s Dankom, znesie aj Druckera.

Peter Tkačenko
Boje v Jemene.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kamiq
Ilustračné foto.

Prečo aktivisti vtrhli na frankfurtský autosalón a vyliezli na autá?

Podobné incidenty ďalej znižujú záujem o autá.

Aktivisti vyliezli na strechy vystavených SUV.

Tunel Sitina v smere do Petržalky je pre nehodu neprejazdný

Polícia upozorňuje vodičov, aby na prejazd využili alternatívne trasy.

Ilustračné foto.