SME

Donedávna najrýchlejší Koenigsegg CCR

Kráľovstvo legendárneho McLarenu F1 GTR s motorom BMW sa končí. Na scénu prichádzajú rýchlejšie "streetcars" sériovo vyrábané superšportové automobily, pri ktorých sa musí červenať aj Ferrari. Jedným z nich je Koenigsegg CCR zapísaný v Guinnessovej ...

Kráľovstvo legendárneho McLarenu F1 GTR s motorom BMW sa končí. Na scénu prichádzajú rýchlejšie "streetcars" sériovo vyrábané superšportové automobily, pri ktorých sa musí červenať aj Ferrari. Jedným z nich je Koenigsegg CCR zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériovo vyrábané vozidlo na svete. Hoci Koenigsegg CCR v tomto roku prišiel o svoje prvenstvo vďaka novému Bugatti Veyron, stále patrí medzi top športové autá sveta. V malej švédskej automobilke Koenigsegg vznikla pred desiatimi rokmi idea vyvinúť superšportové auto pre najvyššie rýchlosti a bohatých klientov. Dnes Koenigsegg stojí na samom vrchole superšportových automobilov a s ľahkosťou prekonáva talianske superautá ako Lamborghini, Zonda alebo Ferrari. Trúfol si však aj na McLaren F1 GTR. Prvý automobil značky Koenigsegg určený na predaj sa objavil až v roku 2002 pod označením CC8S. Z červeného krásavca odvodili dnešnú nabrúsenejšiu verziu CCR s výkonom 806 koní a maximálnou rýchlosťou 395 km/h. Rýchlosť 372 km/h (McLarenu F1 GTR) znamenala vrchol, až kým sa neobjavil Koenigsegg CCR a Bugatti EB 16,4 Veyron (406 km/h). McLaren F1 GTR si však udržal dve prvenstvá: stovku pokorí stále najrýchlejšie - za 2,9 s, a odvezie tri osoby s vodičom v strede. Najrýchlejšie vozidlá sveta pripomínajú cestné stíhačky s vysokými nárokmi na schopnosti vodiča i konto majiteľa. Napríklad pilot Koenigseggu CCR musí byť v dobrej fyzickej kondícii, aby vôbec mohol využiť maximálne zrýchlenie, brzdenie i prejazdy zákrutami. Pri raketovom štarte sa stovka na displeji objaví už po uplynutí 3,2 sekundy a o deväť sekúnd od štartu tachometer ukazuje 235 km/h. Vtedy má CCR za sebou presne štvrť míle (408 m). Kotúčové brzdy so šiestimi piestikmi ho zastavia zo stokilometrovej rýchlosti na dráhe 31 metrov, čo predstavuje preťaženie viac ako 1G. Pri prejazde zákrutou bolo namerané bočné preťaženie 1,3 G. Výrobca udáva priemernú spotrebu 17 l/100 km v pokojnom tempe. Pri maximálnom využití potenciálu auta sa 80-litrová nádrž vyprázdni extrémne rýchlo. K maximálnym jazdným výkonom boli navrhnuté pneumatiky Michelin rozmeru 255/35 R19 vpredu a 335/30 R20 vzadu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Koenigsegg CCR nemá klasické zadné krídlo, silueta karosérie však vytvára dostatočný prítlak a stabilitu aj pri rýchlosti 395 km/h. Za pekného počasia môže posádka odmontovať strešný diel karosérie a ukryť ho pod prednú kapotu.

Koenigsegg CCR poháňa pred zadnou nápravou uložený osemvalcový motor objemu 4,7 litra. Vďaka prepĺňaniu dvomi kompresormi dosahuje výkon až 806 k a maximálny krútiaci moment 920 Nm. Pre obrovský výkon bola špeciálne vyvinutá 6-stupňová prevodovka s vlastným olejovým čerpadlom a dvojkotúčovou spojkou chladenou olejom. Ne želanie výrobca ponúka aj 7stupňovú sekvečnú prevodovku.

Do štandardného vybavenia patria elektromechanicky vyklápateľné dvere, klimatizácia, centrálne zamykanie, elektricky ovládané spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, kontrola tlaku v pneumatikách, ABS, kožený interiér, trakčná kontrola a autorádio s CD. Príplatkové vybavenie obsahuje takmer všetko , čo sa do auta zmestí a klient zaplatí. 

SkryťVypnúť reklamu

Vodič má pred sebou iba pretekársky otáčkomer. Ostatné údaje počas jazdy nestíha sledovať, ale po zastavení si môže na displeji prehliadnuť všetky dosiahnuté méty, vrátane rýchlosti. Aby počítač ukázal 395 km/h je potrebné navštíviť letisko.

Najrýchlejšie Bugatti Veyron

Kráľom ciest zatiaľ ostáva Bugatti EB 16,4 Veyron s preplňovaným šestnásťvalcovým motorom výkonu (736 kW) 1001 k a krútiacim momentom 1250 Nm. Obrovský výkon sa prenáša cez sedemstupňovú prevodovku s dvoma spojkami na všetky štyri kolesá. Bugatti Veyron zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, rýchlosť 300 km/h dosiahne za 14 sekúnd a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 400 km/h. Exemplár si môže kúpiť iba prvých tristo zákazníkov, ktorí sú ochotní zaplatiť zaň asi 32 miliónov korún

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  2. V Malackách vybudovali čajové impérium
  3. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  4. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  5. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  6. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  7. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  2. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  3. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  4. V Malackách vybudovali čajové impérium
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  6. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  7. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 28 044
  2. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 12 444
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 8 935
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 5 417
  5. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 437
  6. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 4 353
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 285
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 758
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Ženy
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok
  3. Tomáš Kuvik: Veľká cena Azerbajdžanu 2025 – Pred štartom bitky v Baku
  4. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran.
  5. Juraj Droppa: Malé konštrukčné chyby v školskej reforme
  6. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  7. Michal Dolňan: Keď generálny prokurátor odkazuje predsedovi vlády, ktorý odkázal jemu...
  8. Miroslav Daniš: Parlamentná demokracia ? ZABUDNITE !!!
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 88 570
  2. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 22 243
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 12 172
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 512
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 150
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 7 095
  7. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli... 4 945
  8. Erik Kiss: Táto krajina nie je pre nikoho 4 121
  1. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  2. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  3. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  4. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  5. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
  6. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
  7. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  8. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
SkryťZatvoriť reklamu