Donedávna najrýchlejší Koenigsegg CCR

Kráľovstvo legendárneho McLarenu F1 GTR s motorom BMW sa končí. Na scénu prichádzajú rýchlejšie "streetcars" sériovo vyrábané superšportové automobily, pri ktorých sa musí červenať aj Ferrari. Jedným z nich je Koenigsegg CCR zapísaný v Guinnessovej ...

Kráľovstvo legendárneho McLarenu F1 GTR s motorom BMW sa končí. Na scénu prichádzajú rýchlejšie "streetcars" sériovo vyrábané superšportové automobily, pri ktorých sa musí červenať aj Ferrari. Jedným z nich je Koenigsegg CCR zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériovo vyrábané vozidlo na svete. Hoci Koenigsegg CCR v tomto roku prišiel o svoje prvenstvo vďaka novému Bugatti Veyron, stále patrí medzi top športové autá sveta. V malej švédskej automobilke Koenigsegg vznikla pred desiatimi rokmi idea vyvinúť superšportové auto pre najvyššie rýchlosti a bohatých klientov. Dnes Koenigsegg stojí na samom vrchole superšportových automobilov a s ľahkosťou prekonáva talianske superautá ako Lamborghini, Zonda alebo Ferrari. Trúfol si však aj na McLaren F1 GTR. Prvý automobil značky Koenigsegg určený na predaj sa objavil až v roku 2002 pod označením CC8S. Z červeného krásavca odvodili dnešnú nabrúsenejšiu verziu CCR s výkonom 806 koní a maximálnou rýchlosťou 395 km/h. Rýchlosť 372 km/h (McLarenu F1 GTR) znamenala vrchol, až kým sa neobjavil Koenigsegg CCR a Bugatti EB 16,4 Veyron (406 km/h). McLaren F1 GTR si však udržal dve prvenstvá: stovku pokorí stále najrýchlejšie - za 2,9 s, a odvezie tri osoby s vodičom v strede. Najrýchlejšie vozidlá sveta pripomínajú cestné stíhačky s vysokými nárokmi na schopnosti vodiča i konto majiteľa. Napríklad pilot Koenigseggu CCR musí byť v dobrej fyzickej kondícii, aby vôbec mohol využiť maximálne zrýchlenie, brzdenie i prejazdy zákrutami. Pri raketovom štarte sa stovka na displeji objaví už po uplynutí 3,2 sekundy a o deväť sekúnd od štartu tachometer ukazuje 235 km/h. Vtedy má CCR za sebou presne štvrť míle (408 m). Kotúčové brzdy so šiestimi piestikmi ho zastavia zo stokilometrovej rýchlosti na dráhe 31 metrov, čo predstavuje preťaženie viac ako 1G. Pri prejazde zákrutou bolo namerané bočné preťaženie 1,3 G. Výrobca udáva priemernú spotrebu 17 l/100 km v pokojnom tempe. Pri maximálnom využití potenciálu auta sa 80-litrová nádrž vyprázdni extrémne rýchlo. K maximálnym jazdným výkonom boli navrhnuté pneumatiky Michelin rozmeru 255/35 R19 vpredu a 335/30 R20 vzadu.

Koenigsegg CCR nemá klasické zadné krídlo, silueta karosérie však vytvára dostatočný prítlak a stabilitu aj pri rýchlosti 395 km/h. Za pekného počasia môže posádka odmontovať strešný diel karosérie a ukryť ho pod prednú kapotu.

Koenigsegg CCR poháňa pred zadnou nápravou uložený osemvalcový motor objemu 4,7 litra. Vďaka prepĺňaniu dvomi kompresormi dosahuje výkon až 806 k a maximálny krútiaci moment 920 Nm. Pre obrovský výkon bola špeciálne vyvinutá 6-stupňová prevodovka s vlastným olejovým čerpadlom a dvojkotúčovou spojkou chladenou olejom. Ne želanie výrobca ponúka aj 7stupňovú sekvečnú prevodovku.

Do štandardného vybavenia patria elektromechanicky vyklápateľné dvere, klimatizácia, centrálne zamykanie, elektricky ovládané spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, kontrola tlaku v pneumatikách, ABS, kožený interiér, trakčná kontrola a autorádio s CD. Príplatkové vybavenie obsahuje takmer všetko , čo sa do auta zmestí a klient zaplatí. 

Vodič má pred sebou iba pretekársky otáčkomer. Ostatné údaje počas jazdy nestíha sledovať, ale po zastavení si môže na displeji prehliadnuť všetky dosiahnuté méty, vrátane rýchlosti. Aby počítač ukázal 395 km/h je potrebné navštíviť letisko.

Najrýchlejšie Bugatti Veyron

Kráľom ciest zatiaľ ostáva Bugatti EB 16,4 Veyron s preplňovaným šestnásťvalcovým motorom výkonu (736 kW) 1001 k a krútiacim momentom 1250 Nm. Obrovský výkon sa prenáša cez sedemstupňovú prevodovku s dvoma spojkami na všetky štyri kolesá. Bugatti Veyron zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, rýchlosť 300 km/h dosiahne za 14 sekúnd a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 400 km/h. Exemplár si môže kúpiť iba prvých tristo zákazníkov, ktorí sú ochotní zaplatiť zaň asi 32 miliónov korún

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  3. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  4. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  5. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  6. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  7. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  8. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  9. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  10. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 61 686
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 682
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 908
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 9 751
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 305
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 795
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 5 556
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 899
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 734
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 366