SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Donedávna najrýchlejší Koenigsegg CCR

Kráľovstvo legendárneho McLarenu F1 GTR s motorom BMW sa končí. Na scénu prichádzajú rýchlejšie "streetcars" sériovo vyrábané superšportové automobily, pri ktorých sa musí červenať aj Ferrari. Jedným z nich je Koenigsegg CCR zapísaný v Guinnessovej ...

Kráľovstvo legendárneho McLarenu F1 GTR s motorom BMW sa končí. Na scénu prichádzajú rýchlejšie "streetcars" sériovo vyrábané superšportové automobily, pri ktorých sa musí červenať aj Ferrari. Jedným z nich je Koenigsegg CCR zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériovo vyrábané vozidlo na svete. Hoci Koenigsegg CCR v tomto roku prišiel o svoje prvenstvo vďaka novému Bugatti Veyron, stále patrí medzi top športové autá sveta. V malej švédskej automobilke Koenigsegg vznikla pred desiatimi rokmi idea vyvinúť superšportové auto pre najvyššie rýchlosti a bohatých klientov. Dnes Koenigsegg stojí na samom vrchole superšportových automobilov a s ľahkosťou prekonáva talianske superautá ako Lamborghini, Zonda alebo Ferrari. Trúfol si však aj na McLaren F1 GTR. Prvý automobil značky Koenigsegg určený na predaj sa objavil až v roku 2002 pod označením CC8S. Z červeného krásavca odvodili dnešnú nabrúsenejšiu verziu CCR s výkonom 806 koní a maximálnou rýchlosťou 395 km/h. Rýchlosť 372 km/h (McLarenu F1 GTR) znamenala vrchol, až kým sa neobjavil Koenigsegg CCR a Bugatti EB 16,4 Veyron (406 km/h). McLaren F1 GTR si však udržal dve prvenstvá: stovku pokorí stále najrýchlejšie - za 2,9 s, a odvezie tri osoby s vodičom v strede. Najrýchlejšie vozidlá sveta pripomínajú cestné stíhačky s vysokými nárokmi na schopnosti vodiča i konto majiteľa. Napríklad pilot Koenigseggu CCR musí byť v dobrej fyzickej kondícii, aby vôbec mohol využiť maximálne zrýchlenie, brzdenie i prejazdy zákrutami. Pri raketovom štarte sa stovka na displeji objaví už po uplynutí 3,2 sekundy a o deväť sekúnd od štartu tachometer ukazuje 235 km/h. Vtedy má CCR za sebou presne štvrť míle (408 m). Kotúčové brzdy so šiestimi piestikmi ho zastavia zo stokilometrovej rýchlosti na dráhe 31 metrov, čo predstavuje preťaženie viac ako 1G. Pri prejazde zákrutou bolo namerané bočné preťaženie 1,3 G. Výrobca udáva priemernú spotrebu 17 l/100 km v pokojnom tempe. Pri maximálnom využití potenciálu auta sa 80-litrová nádrž vyprázdni extrémne rýchlo. K maximálnym jazdným výkonom boli navrhnuté pneumatiky Michelin rozmeru 255/35 R19 vpredu a 335/30 R20 vzadu.

Koenigsegg CCR nemá klasické zadné krídlo, silueta karosérie však vytvára dostatočný prítlak a stabilitu aj pri rýchlosti 395 km/h. Za pekného počasia môže posádka odmontovať strešný diel karosérie a ukryť ho pod prednú kapotu.

Koenigsegg CCR poháňa pred zadnou nápravou uložený osemvalcový motor objemu 4,7 litra. Vďaka prepĺňaniu dvomi kompresormi dosahuje výkon až 806 k a maximálny krútiaci moment 920 Nm. Pre obrovský výkon bola špeciálne vyvinutá 6-stupňová prevodovka s vlastným olejovým čerpadlom a dvojkotúčovou spojkou chladenou olejom. Ne želanie výrobca ponúka aj 7stupňovú sekvečnú prevodovku.

Do štandardného vybavenia patria elektromechanicky vyklápateľné dvere, klimatizácia, centrálne zamykanie, elektricky ovládané spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, kontrola tlaku v pneumatikách, ABS, kožený interiér, trakčná kontrola a autorádio s CD. Príplatkové vybavenie obsahuje takmer všetko , čo sa do auta zmestí a klient zaplatí. 

Vodič má pred sebou iba pretekársky otáčkomer. Ostatné údaje počas jazdy nestíha sledovať, ale po zastavení si môže na displeji prehliadnuť všetky dosiahnuté méty, vrátane rýchlosti. Aby počítač ukázal 395 km/h je potrebné navštíviť letisko.

Najrýchlejšie Bugatti Veyron

Kráľom ciest zatiaľ ostáva Bugatti EB 16,4 Veyron s preplňovaným šestnásťvalcovým motorom výkonu (736 kW) 1001 k a krútiacim momentom 1250 Nm. Obrovský výkon sa prenáša cez sedemstupňovú prevodovku s dvoma spojkami na všetky štyri kolesá. Bugatti Veyron zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, rýchlosť 300 km/h dosiahne za 14 sekúnd a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 400 km/h. Exemplár si môže kúpiť iba prvých tristo zákazníkov, ktorí sú ochotní zaplatiť zaň asi 32 miliónov korún

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 726
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 017
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 895
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 306
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 752
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 123
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 594
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 350
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson