Donedávna najrýchlejší Koenigsegg CCR

Kráľovstvo legendárneho McLarenu F1 GTR s motorom BMW sa končí. Na scénu prichádzajú rýchlejšie "streetcars" sériovo vyrábané superšportové automobily, pri ktorých sa musí červenať aj Ferrari. Jedným z nich je Koenigsegg CCR zapísaný v Guinnessovej ...

Kráľovstvo legendárneho McLarenu F1 GTR s motorom BMW sa končí. Na scénu prichádzajú rýchlejšie "streetcars" sériovo vyrábané superšportové automobily, pri ktorých sa musí červenať aj Ferrari. Jedným z nich je Koenigsegg CCR zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériovo vyrábané vozidlo na svete. Hoci Koenigsegg CCR v tomto roku prišiel o svoje prvenstvo vďaka novému Bugatti Veyron, stále patrí medzi top športové autá sveta. V malej švédskej automobilke Koenigsegg vznikla pred desiatimi rokmi idea vyvinúť superšportové auto pre najvyššie rýchlosti a bohatých klientov. Dnes Koenigsegg stojí na samom vrchole superšportových automobilov a s ľahkosťou prekonáva talianske superautá ako Lamborghini, Zonda alebo Ferrari. Trúfol si však aj na McLaren F1 GTR. Prvý automobil značky Koenigsegg určený na predaj sa objavil až v roku 2002 pod označením CC8S. Z červeného krásavca odvodili dnešnú nabrúsenejšiu verziu CCR s výkonom 806 koní a maximálnou rýchlosťou 395 km/h. Rýchlosť 372 km/h (McLarenu F1 GTR) znamenala vrchol, až kým sa neobjavil Koenigsegg CCR a Bugatti EB 16,4 Veyron (406 km/h). McLaren F1 GTR si však udržal dve prvenstvá: stovku pokorí stále najrýchlejšie - za 2,9 s, a odvezie tri osoby s vodičom v strede. Najrýchlejšie vozidlá sveta pripomínajú cestné stíhačky s vysokými nárokmi na schopnosti vodiča i konto majiteľa. Napríklad pilot Koenigseggu CCR musí byť v dobrej fyzickej kondícii, aby vôbec mohol využiť maximálne zrýchlenie, brzdenie i prejazdy zákrutami. Pri raketovom štarte sa stovka na displeji objaví už po uplynutí 3,2 sekundy a o deväť sekúnd od štartu tachometer ukazuje 235 km/h. Vtedy má CCR za sebou presne štvrť míle (408 m). Kotúčové brzdy so šiestimi piestikmi ho zastavia zo stokilometrovej rýchlosti na dráhe 31 metrov, čo predstavuje preťaženie viac ako 1G. Pri prejazde zákrutou bolo namerané bočné preťaženie 1,3 G. Výrobca udáva priemernú spotrebu 17 l/100 km v pokojnom tempe. Pri maximálnom využití potenciálu auta sa 80-litrová nádrž vyprázdni extrémne rýchlo. K maximálnym jazdným výkonom boli navrhnuté pneumatiky Michelin rozmeru 255/35 R19 vpredu a 335/30 R20 vzadu.

Koenigsegg CCR nemá klasické zadné krídlo, silueta karosérie však vytvára dostatočný prítlak a stabilitu aj pri rýchlosti 395 km/h. Za pekného počasia môže posádka odmontovať strešný diel karosérie a ukryť ho pod prednú kapotu.

Koenigsegg CCR poháňa pred zadnou nápravou uložený osemvalcový motor objemu 4,7 litra. Vďaka prepĺňaniu dvomi kompresormi dosahuje výkon až 806 k a maximálny krútiaci moment 920 Nm. Pre obrovský výkon bola špeciálne vyvinutá 6-stupňová prevodovka s vlastným olejovým čerpadlom a dvojkotúčovou spojkou chladenou olejom. Ne želanie výrobca ponúka aj 7stupňovú sekvečnú prevodovku.

Do štandardného vybavenia patria elektromechanicky vyklápateľné dvere, klimatizácia, centrálne zamykanie, elektricky ovládané spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, kontrola tlaku v pneumatikách, ABS, kožený interiér, trakčná kontrola a autorádio s CD. Príplatkové vybavenie obsahuje takmer všetko , čo sa do auta zmestí a klient zaplatí. 

Vodič má pred sebou iba pretekársky otáčkomer. Ostatné údaje počas jazdy nestíha sledovať, ale po zastavení si môže na displeji prehliadnuť všetky dosiahnuté méty, vrátane rýchlosti. Aby počítač ukázal 395 km/h je potrebné navštíviť letisko.

Najrýchlejšie Bugatti Veyron

Kráľom ciest zatiaľ ostáva Bugatti EB 16,4 Veyron s preplňovaným šestnásťvalcovým motorom výkonu (736 kW) 1001 k a krútiacim momentom 1250 Nm. Obrovský výkon sa prenáša cez sedemstupňovú prevodovku s dvoma spojkami na všetky štyri kolesá. Bugatti Veyron zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, rýchlosť 300 km/h dosiahne za 14 sekúnd a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 400 km/h. Exemplár si môže kúpiť iba prvých tristo zákazníkov, ktorí sú ochotní zaplatiť zaň asi 32 miliónov korún

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 24 316
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 20 411
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 17 093
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 16 650
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 907
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 14 185
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 831
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 6 230
  9. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 5 546
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 5 331

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.