SME
reklama

Donedávna najrýchlejší Koenigsegg CCR

Kráľovstvo legendárneho McLarenu F1 GTR s motorom BMW sa končí. Na scénu prichádzajú rýchlejšie "streetcars" sériovo vyrábané superšportové automobily, pri ktorých sa musí červenať aj Ferrari. Jedným z nich je Koenigsegg CCR zapísaný v Guinnessovej ...

Kráľovstvo legendárneho McLarenu F1 GTR s motorom BMW sa končí. Na scénu prichádzajú rýchlejšie "streetcars" sériovo vyrábané superšportové automobily, pri ktorých sa musí červenať aj Ferrari. Jedným z nich je Koenigsegg CCR zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériovo vyrábané vozidlo na svete. Hoci Koenigsegg CCR v tomto roku prišiel o svoje prvenstvo vďaka novému Bugatti Veyron, stále patrí medzi top športové autá sveta. V malej švédskej automobilke Koenigsegg vznikla pred desiatimi rokmi idea vyvinúť superšportové auto pre najvyššie rýchlosti a bohatých klientov. Dnes Koenigsegg stojí na samom vrchole superšportových automobilov a s ľahkosťou prekonáva talianske superautá ako Lamborghini, Zonda alebo Ferrari. Trúfol si však aj na McLaren F1 GTR. Prvý automobil značky Koenigsegg určený na predaj sa objavil až v roku 2002 pod označením CC8S. Z červeného krásavca odvodili dnešnú nabrúsenejšiu verziu CCR s výkonom 806 koní a maximálnou rýchlosťou 395 km/h. Rýchlosť 372 km/h (McLarenu F1 GTR) znamenala vrchol, až kým sa neobjavil Koenigsegg CCR a Bugatti EB 16,4 Veyron (406 km/h). McLaren F1 GTR si však udržal dve prvenstvá: stovku pokorí stále najrýchlejšie - za 2,9 s, a odvezie tri osoby s vodičom v strede. Najrýchlejšie vozidlá sveta pripomínajú cestné stíhačky s vysokými nárokmi na schopnosti vodiča i konto majiteľa. Napríklad pilot Koenigseggu CCR musí byť v dobrej fyzickej kondícii, aby vôbec mohol využiť maximálne zrýchlenie, brzdenie i prejazdy zákrutami. Pri raketovom štarte sa stovka na displeji objaví už po uplynutí 3,2 sekundy a o deväť sekúnd od štartu tachometer ukazuje 235 km/h. Vtedy má CCR za sebou presne štvrť míle (408 m). Kotúčové brzdy so šiestimi piestikmi ho zastavia zo stokilometrovej rýchlosti na dráhe 31 metrov, čo predstavuje preťaženie viac ako 1G. Pri prejazde zákrutou bolo namerané bočné preťaženie 1,3 G. Výrobca udáva priemernú spotrebu 17 l/100 km v pokojnom tempe. Pri maximálnom využití potenciálu auta sa 80-litrová nádrž vyprázdni extrémne rýchlo. K maximálnym jazdným výkonom boli navrhnuté pneumatiky Michelin rozmeru 255/35 R19 vpredu a 335/30 R20 vzadu.

Koenigsegg CCR nemá klasické zadné krídlo, silueta karosérie však vytvára dostatočný prítlak a stabilitu aj pri rýchlosti 395 km/h. Za pekného počasia môže posádka odmontovať strešný diel karosérie a ukryť ho pod prednú kapotu.

Koenigsegg CCR poháňa pred zadnou nápravou uložený osemvalcový motor objemu 4,7 litra. Vďaka prepĺňaniu dvomi kompresormi dosahuje výkon až 806 k a maximálny krútiaci moment 920 Nm. Pre obrovský výkon bola špeciálne vyvinutá 6-stupňová prevodovka s vlastným olejovým čerpadlom a dvojkotúčovou spojkou chladenou olejom. Ne želanie výrobca ponúka aj 7stupňovú sekvečnú prevodovku.

Do štandardného vybavenia patria elektromechanicky vyklápateľné dvere, klimatizácia, centrálne zamykanie, elektricky ovládané spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, kontrola tlaku v pneumatikách, ABS, kožený interiér, trakčná kontrola a autorádio s CD. Príplatkové vybavenie obsahuje takmer všetko , čo sa do auta zmestí a klient zaplatí. 

Vodič má pred sebou iba pretekársky otáčkomer. Ostatné údaje počas jazdy nestíha sledovať, ale po zastavení si môže na displeji prehliadnuť všetky dosiahnuté méty, vrátane rýchlosti. Aby počítač ukázal 395 km/h je potrebné navštíviť letisko.

Najrýchlejšie Bugatti Veyron

Kráľom ciest zatiaľ ostáva Bugatti EB 16,4 Veyron s preplňovaným šestnásťvalcovým motorom výkonu (736 kW) 1001 k a krútiacim momentom 1250 Nm. Obrovský výkon sa prenáša cez sedemstupňovú prevodovku s dvoma spojkami na všetky štyri kolesá. Bugatti Veyron zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, rýchlosť 300 km/h dosiahne za 14 sekúnd a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 400 km/h. Exemplár si môže kúpiť iba prvých tristo zákazníkov, ktorí sú ochotní zaplatiť zaň asi 32 miliónov korún

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 830
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 228
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 538
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 121
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 976
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 843
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 356
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 299
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 628
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 67 849
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 198
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 675
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 386
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 518
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 596
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 264
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu