SME
Nedeľa, 23. január, 2022 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Seat Toledo 1,9 TDI

Toledo s novým extravagantným dizajnom polarizuje motoristickú obec i priaznivcov značky na dva tábory. Seat však týmto modelom dokázal, že jeho produkty majú osobité postavenie v rámci koncernu Volkswagen a hlavný dizajnér Valter de Silva vštepil značke

Seat Toledo s novým extravagantným dizajnom polarizuje motoristickú obec i priaznivcov značky na dva tábory. Seat však týmto modelom dokázal, že jeho produkty majú osobité postavenie v rámci koncernu Volkswagen a hlavný dizajnér Valter de Silva vštepil značke novú identitu športového rodinného vozidla.


Neoprávnené predsudky

Až praktické skúsenosti nám vyvrátili predsudky, ktorým človek podľahne pri pohľade na netradičné tvary zadnej časti. Vysoká karoséria, v opačnom smere zošikmený zadný stĺpik a šikmá predná kapota sú totiž v porovnaní so starým modelom takmer nestráviteľným skokom. Nový dizajn karosérie však vytvoril najlepšie predpoklady na priestranný interiér a posádka má viac miesta i odkladacích priestorov než v ktoromkoľvek inom aute kompaktnej triedy. Prístrojový panel oplýva nápadmi a jednoduchým usporiadaním ovládacích prvkov. Jedine kruhové prístroje na nás pôsobili neprehľadne a chaoticky. Plochá stredová konzola natočená k vodičovi priniesla nový pohľad na rozmiestnenie ovládacích prvkov a jedinou tienistou stránkou v ovládaní auta je výhľad šikmo dopredu. Inteligentné centrálne zamykanie nám viac sťažovalo, ako uľahčovalo život za volantom, pretože na odomknutie všetkých dverí treba dvakrát a v správnom intervale kliknúť na diaľkový ovládač. Po rozbehnutí sa Toledo automaticky zamkne a automaticky sa odomkne až po vypnutí motora a vytiahnutí kľúča. V iných prípadoch treba auto odomykať manuálne tlačidlom pri ručnej brzde. Interiér vrátane veľkých boxov vo dverách, úložných priestorov a perfektne anatomicky tvarovaných sedadiel posúva latku v triede poriadne vysoko. Dokonca aj zadné sedadlá sú anatomicky tvarované, aby si posádka vzadu mohla dokonale vychutnať športovú jazdu. Vysoká strecha dovolila umiestniť zadné sedadlá vysoko nad podlahu. Vznikol tak zaujímavý priestor na nohy a dobrý výhľad aj dozadu. Pri dodržaní bezpečnostného štandardu a zachovaní športovej atmosféry ponúka Toledo zaujímavý priestor pre rodinu. Základný objem batožinového priestoru (500 l) narastie jednoduchým sklopením zadných operadiel do jednej roviny s dvojitým dnom kufra. Našej pozornosti neušiel ani praktický odkladací box na spodnej strane krytu batožinového priestoru vhodný na kabelku alebo dáždnik.


Tradičný Seat

Napohľad vysoké Toledo jazdí veľmi bezpečne a bez dramatického nakláňania karosérie. Športovo ladený podvozok by si vzhľadom na kvalitu našich ciest zaslúžil mäkšie pruženie. Dobre zladené poháňacie ústrojenstvo vrátane podvozka, prevodovky a motora pochádza z dielní VW a používa ho aj Golf piatej generácie. Starší a lacnejší naftový motor 1,9 TDI s výkonom 77 kW (105 k) pracuje pomerne hlučne a zvlášť v nižších otáčkach a rýchlostiach dáva najavo, že je diesel. Krútiaci moment 250 Nm nastupuje veľmi rázne už pri 1900 otáčkach, ale pomerne rýchlo sa stráca. Napriek tomu ho považujeme za výborný základ spomedzi naftových motorov hlavne z pohľadu nákupnej ceny i spotreby, ktorá v teste predstavovala iba 5,6 l/100 km.

 

Komerčne úspešný modelový rad značky dostal novú fazónu, ktorá doviedla motoristickú verejnosť do rozpakov. S istotou však možno povedať, že Toledo predstavuje veľmi zaujímavé skĺbenie športového auta, rodinného liftbacku, minivanu a kombi.

Sedenie vzadu patrí k silným stránkam modelu. Na výrazné anatomické tvarovanie krajných sedadiel síce doplatí pasažier v strede, pretože koncepcia zadných sedadiel počíta s dvomi dospelými. Tí si môžu pohodlne “natiahnuť“ nohy do veľkého priestoru pod prednými sedadlami. 

 

 

Interiér rodinného auta so športovým nádychom má svojskú ale veľmi praktickú podobu. Problematický výhľad šikmo dopredu typický pre minivany nevyriešilo ani malé trojuholníkové okienko.

 

 

Súčasne so sklopením operadla klesne aj sedák a tak vznikne rovná podlaha s dnom batožinového priestoru. Polohovateľné operadlá zlepšujú komfort pasažierov vzadu a zvyšujú využiteľnosť kufra. Napríklad pri nakladaní kočíka obyčajne prekáža práve horná hrana operadla. V Tolede možno potrebné centimetre  dohnať zmenou jeho  polohy.

Stredné úzke sedadlo slúži aj ako lakťová opierka s držiakom na nápoje. Kotviaci mechanizmus bezpečnostných pásov vyčnieva z profilu sedadla a tlačí stredného pasažiera do zadnej časti tela.  

 

 

Nepopierateľné výhody má aj dvojité dno batožinového priestoru, nezistili sme však akú nosnosť má deliaca  doska.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  9. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  10. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení
  1. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  4. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  8. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  9. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
  10. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 746
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 5 048
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 905
  4. Marrákeš je červená perla Maroka 3 561
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 171
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 936
  7. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 2 760
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 449
  9. Mecom ide na zelenú 1 946
  10. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 1 614
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Panoráma kopcov pri Klenovci s Jablonkou.

Jánošíkove skrýše svedčia o bohatstve, ale možno aj o vyššom zámere.


19. jan
Ján Koleník

Všetkému, čo sa mi stalo, dávam nejaký zmysel, hovorí obľúbený herec.


19. jan
Cvičenie ruskej armády pri hraniciach s Ukrajinou.

Sulík sa mýli - sankcie majú zmysel a oslabujú Rusko.


21. jan
V zápase Pohára UEFA medzi Spartakom Trnava a PAOK Tesalon. Trnavčan Ľubomír Luhový (vpravo), 4.9.1997.

Pred zápasom kedysi celú noc nespal.


19. jan

Neprehliadnite tiež

Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


17 h
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 27. - Heroické dobývanie Antarktídy - Dosiahnutie južného pólu (1910 - 1913) - časť 1/2
  2. Jozef Legény: Mestské lesy Revúca 2012-2021: Šklbanie sliepky čo znáša zlaté vajcia. Rok 2026 - predaj vopred určenému záujemcovi?
  3. Viktor Pamula: Čo nám dali čiastočné výsledky sčítania obyvateľstva
  4. Anton Kaiser: Vzácne archeologické objavy germánskej kultúry
  5. Dušan Vršanský: Informačná spoločnosť 21. storočia - ako RTVS zarába peniaze
  6. Anna Milanová: Parfém... 2021
  7. Věra Tepličková: 2 roky s COVIDom mojimi očami...
  8. Otilia Horrocks: Cestičkami na cintoríne... v Košiciach
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 14 076
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 8 900
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 6 037
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 802
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 401
  6. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 4 151
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 222
  8. Daniel Bíro: 10 zaujímavostí, o ktorých ste, možno, nevedeli 2 702
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  4. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  5. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  6. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu