ORECHOVÁ POTÔŇ. Príjemný letný podvečer, pretekársky okruh, množstvo nádherných áut a všade naokolo vôňa benzínu.
Presne tak vyzeralo naše prvé stretnutie so štvrtou generáciou výkonného Focusu ST.
Ostrý hot hatch z dielne americkej automobilky sa slovenskému publiku ukázal na Slovakia Ringu v spoločnosti tých najlepších športových áut značky Ford.
Okrem horúcej novinky sa v priestoroch okruhu nachádzalo aj 80 ďalších vozidiel z divízie Ford Performance. Išlo predovšetkým o legendárne Mustangy, no zastúpenie mali aj autá s označením ST a RS.
Podujatie, ktoré organizoval slovenský importér vozidiel značky Ford, bolo určené pre majiteľov športových verzií áut značky Ford z celej Európy aj slovenských novinárov.
Ford Focus ST ide do predaja
V úvode celej akcie sme sa zoznámili s najnovšou generáciou Focusu ST, ktorý sa nám predstavil aj v podobe kombi.
Pod kapotou oboch karosárskych verzií sa nachádzal 2,3-litrový benzínový turbomotor s výkonom 280 koní (206 kW) a najvyšším krútiacim momentom úctyhodných 420 Newtonmetrov.
Ford nezabudol ani na milovníkov naftových motorov a do svojej ponuky v prípade športovej verzie ST zahrnul aj nový motor EcoBlue. Ten disponuje maximálnym výkonom 190 koní (140 kW) a kombinuje sa výhradne s manuálnou prevodovkou.

Ford Focus ST sa teda pomaly dostáva do predaja a my už poznáme aj jeho cenu. V základe model štartuje pri sume 29 990 eur v prípade hatchbacku, pričom kombi stojí o tisícku viac.
Vyššia výbava, ktorú Ford označuje skratkou ST3 (pridáva full-LED svetlá, 19-palcové kolesá i sedadlá Recaro), vyjde prípadného záujemcu na 32 490 eur a i v tomto prípade je kombi drahšie o tisíc eur.
Náročnejší klienti si ešte môžu priplatiť 2 400 eur za sedemstupňovú automatickú prevodovku. Samozrejme iba za predpokladu, že nemajú záujem o dieselový variant, ktorý stojí 30 900 eur.
Škola šmyku aj súboj šprintérov
Bezprostredne po predstavení nového Focusu ST, sa mohli majitelia ostatných športových áut i novinári zúčastniť školy šmyku a to hneď v dvoch rôznych disciplínach.
Prvou bola takzvaná odtrhová plošina, kde si vodiči skúsili, ako sa dostať z pretáčavého šmyku a druhou zase prejazd klzkou zákrutou, ktorá naučí šoférov driftovať.
Obe disciplíny si novinári skúsili tak v novom Focuse ST s predným pohonom, ako aj v Mustangu, ktorý poháňa zadná náprava. Udržať neuveriteľne silné autá na ceste je pritom mimoriadne náročné a chce to veľa tréningu.

Nasledovala súťaž v šprinte na štvrť míle, kde hrali hlavné úlohy dobre zvládnutý štart a citlivá práca s prevodovkou. My sme si samozrejme nenechali ujsť ani túto výzvu a Ford Mustang 5.0 Ti-VCT V8 GT sme poriadne popreháňali.
Záver patril spanilej jazde po celom okruhu, ktorej za zúčastnili všetci účastníci pekného podujatia.
Vidieť vedľa seba krúžiť Mustangy všetkých generácií spolu s ostatnými športovými autami značky Ford, nás hrialo pri srdci.
Pri rozlúčke s predstaviteľmi značky Ford na Slovensku nám síce bolo ľúto, že sa celá akcia skončila, no už teraz sa tešíme na moment, keď k nám Ford Focus ST príde na redakčný test.
