SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Novú generáciu Fordu Focus ST sme spoznali na Slovakia Ringu

Po pretekárskom okruhu nás čakala škola šmyku.

Nový Ford Focus STNový Ford Focus ST (Zdroj: Martin Sirotný)

ORECHOVÁ POTÔŇ. Príjemný letný podvečer, pretekársky okruh, množstvo nádherných áut a všade naokolo vôňa benzínu.

Presne tak vyzeralo naše prvé stretnutie so štvrtou generáciou výkonného Focusu ST.

Ostrý hot hatch z dielne americkej automobilky sa slovenskému publiku ukázal na Slovakia Ringu v spoločnosti tých najlepších športových áut značky Ford.

Okrem horúcej novinky sa v priestoroch okruhu nachádzalo aj 80 ďalších vozidiel z divízie Ford Performance. Išlo predovšetkým o legendárne Mustangy, no zastúpenie mali aj autá s označením ST a RS.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Podujatie, ktoré organizoval slovenský importér vozidiel značky Ford, bolo určené pre majiteľov športových verzií áut značky Ford z celej Európy aj slovenských novinárov.

Ford Focus ST ide do predaja

V úvode celej akcie sme sa zoznámili s najnovšou generáciou Focusu ST, ktorý sa nám predstavil aj v podobe kombi.

Pod kapotou oboch karosárskych verzií sa nachádzal 2,3-litrový benzínový turbomotor s výkonom 280 koní (206 kW) a najvyšším krútiacim momentom úctyhodných 420 Newtonmetrov.

Ford nezabudol ani na milovníkov naftových motorov a do svojej ponuky v prípade športovej verzie ST zahrnul aj nový motor EcoBlue. Ten disponuje maximálnym výkonom 190 koní (140 kW) a kombinuje sa výhradne s manuálnou prevodovkou.

Ford Focus ST sa teda pomaly dostáva do predaja a my už poznáme aj jeho cenu. V základe model štartuje pri sume 29 990 eur v prípade hatchbacku, pričom kombi stojí o tisícku viac.

Skryť Vypnúť reklamu

Vyššia výbava, ktorú Ford označuje skratkou ST3 (pridáva full-LED svetlá, 19-palcové kolesá i sedadlá Recaro), vyjde prípadného záujemcu na 32 490 eur a i v tomto prípade je kombi drahšie o tisíc eur.

Náročnejší klienti si ešte môžu priplatiť 2 400 eur za sedemstupňovú automatickú prevodovku. Samozrejme iba za predpokladu, že nemajú záujem o dieselový variant, ktorý stojí 30 900 eur.

Škola šmyku aj súboj šprintérov

Bezprostredne po predstavení nového Focusu ST, sa mohli majitelia ostatných športových áut i novinári zúčastniť školy šmyku a to hneď v dvoch rôznych disciplínach.

Prvou bola takzvaná odtrhová plošina, kde si vodiči skúsili, ako sa dostať z pretáčavého šmyku a druhou zase prejazd klzkou zákrutou, ktorá naučí šoférov driftovať.

Obe disciplíny si novinári skúsili tak v novom Focuse ST s predným pohonom, ako aj v Mustangu, ktorý poháňa zadná náprava. Udržať neuveriteľne silné autá na ceste je pritom mimoriadne náročné a chce to veľa tréningu.

Skryť Vypnúť reklamu

Nasledovala súťaž v šprinte na štvrť míle, kde hrali hlavné úlohy dobre zvládnutý štart a citlivá práca s prevodovkou. My sme si samozrejme nenechali ujsť ani túto výzvu a Ford Mustang 5.0 Ti-VCT V8 GT sme poriadne popreháňali.

Záver patril spanilej jazde po celom okruhu, ktorej za zúčastnili všetci účastníci pekného podujatia.

Vidieť vedľa seba krúžiť Mustangy všetkých generácií spolu s ostatnými športovými autami značky Ford, nás hrialo pri srdci.

Pri rozlúčke s predstaviteľmi značky Ford na Slovensku nám síce bolo ľúto, že sa celá akcia skončila, no už teraz sa tešíme na moment, keď k nám Ford Focus ST príde na redakčný test.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 969
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 161
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 242
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 694
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 864
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 862
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 002
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 793
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 264
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Nové autá na trhu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.