SME

Odhady automobiliek o nákladoch na ekológiu sú premrštené

Odhady automobilového priemyslu o tom, koľko ho bude stáť splnenie cieľov na znižovanie emisií CO2 do roku 2012, sú výrazne premrštené.

Brusel 16. mája (TASR) Tvrdí to neverejná štúdia pre Európsku komisiu (EK), o ktorej informuje bruselský týždenník European Voice.

Náklady na zníženie emisií CO2 v nových automobiloch na 120 gramov na kilometer sú o viac ako 50 % nižšie, ako suma 4 000 EUR, v prepočte takmer 156 000 SKK, na vozidlo, ktorú odhadujú automobilové spoločnosti, povedal pracovníkom časopisu zdroj oboznámený so štúdiou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilky založili svoje odhady na zisteniach celosvetovej konzultačnej spoločnosti Arthur D. Little a argumentujú nimi v snahe presvedčiť komisiu, že ciele znižovania emisií sú nepraktické.

SkryťVypnúť reklamu

Hodnotu 120 gramov na kilometer stanovila EK ako dlhodobý cieľ v snahe dosiahnuť v budúcnosti čistejšie autá.

V roku 1998 podpísala komisia dobrovoľnú dohodu s európskymi, japonskými a kórejskými automobilkami o znížení emisií na 140g/km do roku 2008. V júli by mala bruselská exekutíva predložiť stratégiu pre dosiahnutie dlhodobého cieľa 2012.

Podľa zdroja EK prvé poznatky ukazujú, že odhady automobilového priemyslu sú výrazne premrštené, komisia však zatiaľ výsledky štúdie nechce potvrdiť a zverejniť, pretože ide len o časť širšieho výskumu v tejto oblasti.

Čiastočným dôvodom, prečo komisia nechce štúdiu zverejniť, môže byť podľa European Voice aj skutočnosť, že automobilky zrejme nesplnia ani cieľ stanovený na rok 2008. K minulému roku automobilky údajne znížili emisie CO2 len o 1,8 % na priemernú hodnotu 160g/km.

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu výrobcom komplikuje skutočnosť, že zákazníci stále viac žiadajú väčšie a pohodlnejšie autá. Okrem toho musia automobilky plniť ďalšie nové štandardy EÚ, ako dodatočné prvky na ochranu chodcov, ciele recyklácie ojazdených vozidiel.

"Zlepšujeme sa, ale je tu niekoľko prekážok," povedal hovorca britského združenia výrobcov a obchodníkov s automobilmi. Podľa neho je dnešný britský priemer emisií CO2 170g/km.

Organizácia za ekologickejšiu dopravu Environment and Transport odhaduje, že prinajlepšom sa podarí do rokov 2008-09 znížiť emisie na 150g/km.

(1 EUR = 38,903 SKK)

(spravodajca TASR Robert Sermek) pop

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 419
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 325
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 558
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 421
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 859
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 522
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 289
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 238
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 036
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu