BARCELONA. Autosalón vo Frankfurte už klope na dvere, takže postupne sa začínajú odhaľovať najdôležitejšie novinky.
Tou zo Španielska bude nepochybne koncept výkonného elektrického SUV Cupra Tavascan. Zďaleka už nepripomína produkčné Seaty, ako tomu bolo na začiatku, pri Cupre Ateca.
Ak sa pýtate, odkiaľ sa vzal názov, tak Seat, respektíve Cupra, pokračujú v tradícii pomenovania svojich modelov podľa španielskych osídlení. Tavascan je katalánska dedinka v horách s lyžiarskym strediskom, odkiaľ sú krásne pohľady na okolitú prírodu.
Rovnako sa budú môcť pokochať aj návštevníci frankfurtského autosalónu pri pri pohľade na rovnomenný koncept.
Kompaktné SUV so siluetou kupé má oblé línie bez klasickej mriežky v prednej maske. Ako elektromobil je už totiž nepotrebuje. Produkciu Seatu pripomína len svetelný podpis LED svetiel. Vzadu sú prepojené tenkou líniou a svieti aj samotný znak Cupra.

Novým, pre Španielov netradičným dizajnovým prvkom, sú čierne lesklé stĺpiky vpredu, ktoré vrámci koncernu Volkswagen používala zatiaľ iba Škoda pri Roomsteri a Fabii.
„Okrem modelu Cupra Formentor, ktorý uvedieme na trh v roku 2020, spolu s ďalšími dvoma vysokovýkonnými plug-in hybridmi, sme už preukázali naše technologické zručnosti vývojom prvého 100% elektrického pretekárskeho špeciálu Cupra e-Racer. Po predstavení konceptu Cupra Tavascan s úplnou elektrickou energiou prevádzame túto víziu do ulíc a dokazujeme, že výkon je možné elektrifikovať, “uviedol generálny riaditeľ Cupry Wayne Griffiths.
Koncept využíva podvozkovú platformu MEB, ktorú ako prvú dostane sériovo vyrábaný elektromobil Volkswagen ID.3. V tomto prípade má auto karbónovú karosériu a dva elektromotory zabezpečujúce pohon všetkých kolies.
Spolu dávajú výkon 306 koní a energiu čerpajú z batérie v podlahe, ktorá má kapacitu 77 kWh, aby zabezpečila dojazd 450 kilometrov. Obstojne vyzerá aj zrýchlenie z nuly na sto, Tavascanu na to stačí 6,5 sekúnd.
Kedy a či vôbec sa Tavascan dočká výroby, je zatiaľ otázne. Vo Frankfurte okrem neho Seat predstaví svoj prvý plug-in hybrid Tarraco FR. Na novú generácia Leona si tak nakoniec budeme musieť ešte počkať.