SME
Nedeľa, 22. september, 2019 | Meniny má Móric

Kia XCeed nie je len štýlový, ale aj praktický crossover zo Žiliny

Vo vnútri je dostatok priestoru aj na zadných sedadlách.

Kia XCeed (Zdroj: Daniel Balucha / Simone Maglione)

MARSEILLE. Kia Xceed je nielen na Slovensku mimoriadne očakávaným automobilom najmä preto, že vypĺňa doteraz prázdny priestor medzi dvojicou Stonic a Sportage a zároveň dopĺňa úspešný modelový rad Ceed.

Zaraďuje sa tak do novovzniknutého segmentu "CUV", v ktorom nájdeme mestské crossovery zdieľajúce množstvo komponentov s kompaktnými hatchbackmi C-segmentu.

V prípade kórejskej novinky platí, že XCeed stojí na rovnakej podvozkovej platforme K2, ako klasický Ceed. Jeho svetlá výška je však o 42 milimetrov vyššia (v prípade 18-palcových kolies) a objem batožinového priestoru narástol na 426 litrov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ponuka motorov je celkom pestrá a záujemcovia si na začiatku predaja budú môcť vyberať zo štyroch rôznych variantov.

Základom ostáva benzínový litrový trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 120 koní. Kombinovať sa bude so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a objednať sa dá len v spojení s dvoma najnižšími výbavami.

Zrejme najobľúbenejším motorom podľa nás bude štvorvalec 1,4 T-GDi s výkonom 140 koní, kombinovaný s manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou DCT prevodovkou.

Súvisiaci článok Kia XCeed je už v predaji. Koľko stojí a akú má konkurenciu? Čítajte 

Najnáročnejší zákazníci môžu siahnuť aj po vrcholnej verzii, ktorou je 1,6-litrové T-GDI s 204 koňmi , avšak ostanú bez možnosti kombinácie s manuálom.

V dieselovej ponuke je 1,6-litrové CRDi s výkonom buď 115 koní alebo v agilnejšej verzii so 136 koňmi. Slabší z dvojice motorov je len s manuálnou prevodovkou, pri silnejšom je opäť aj alternatíva s automatickou prevodovkou.

Športový výzor, ktorý hrá na emócie

Nová Kia XCeed je produkt európskeho dizajnérskeho centra značky vo
Frankfurte nad Mohanom. Vývoj prebiehal pod vedením Gregoryho Guillaumeho a my musíme uznať, že auto vyzerá naozaj dobre a proporčne vyvážene.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C65Q6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C65Q6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

Šimon Janík.

Na pochod za život prišlo 50-tisíc ľudí, akciu zneužila ĽSNS

Organizátori pochodu sú za akúkoľvek zmenu, ktorá interrupcie sprísni.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Drucker môže byť rozdielový hráč

Čo je menšie zlo – Drucker alebo Kollár?

Komentátor SME Peter Schutz.
CYNICKÁ OBLUDA

Ako sme pred piatimi rokmi sklamali svet

Po desiatich rokoch Gašparoviča, sme v septembri 2014 sklamali očakávania celého zábavychtivého sveta.

Neprehliadnite tiež

Frankfurtský autosalón prilákal rekordne nízky počet ľudí

Dôvodom môže byť aj neúčasť dôležitých automobiliek.

Autosalón Frankfurt 2019

Pozrite si, ako sa v Nošoviciach vyrábajú Hyundaie pre celú Európu

Fabrika bola najväčšou zahraničnou investíciou v Českej republike.

Výrobný závod Hyundai, Nošovice - výrobná linka
Citroen 2CV Sahara

Slovenský pretekár Maťo Homola je novým ambasádorom OMV

Mladý pretekár sa stal novým ambasádorom OMV.

Maťo Homola