SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Honda e natlačila množstvo technológií do malého retro balenia

Po šírke kabíny sa tiahne 5 displejov.

(Zdroj: Peter Kálmán)

FRANKFURT/BRATISLAVA. Po dvoch konceptoch a dlhom pomalom dávkovaní informácii sme sa konečne dočkali finálnej podoby elektromobilu Honda e. Japonská automobilka ju predviedla na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.

Štýlový malý elektromobil vsadil na retro vzhľad, ktorý je inšpirovaný prvou generáciou Hondy Civic. Finálny produkt však pôsobí mimoriadne moderne vďaka zaobleným tvarom a jednoduchému čistému dizajnu.

Rozsiahle hladké plochy sú narušené čiernymi panelmi. Jeden v prednej časti imituje masku a po jeho stranách sú umiestnené kruhové svetlá. Podobné riešenie nájdeme aj v zadnej časti.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zaujímavosťou je ďalšia čierna plocha na kapote, pod ktorou sa nachádza zásuvka na nabíjanie auta.

Čistý dizajn ďalej zdôrazňujú kamery namiesto spätných zrkadiel a skryté kľučky. Na predných dverách sa vyklápajú z dverí samotných, vzadu sú skryté v C-stĺpiku, podobne ako pri Renaulte Zoe.

Bezrámové dvere po otvorení odhalia prekvapivo veľký nástupný otvor a dovolia nahliadnuť do minimalistického interiéru. V ňom sa miešajú najmodernejšie technológie s trochu lacno pôsobiacim plastom.

Všade samé displeje

Za príjemne retro dvojramenným volantom sa nachádza panel displejov, ktorý sa tiahne takmer cez celú šírku auta. Zaujímavosťou je dvojitý displej, ktorý siaha až pred spolujazdca a obraz na jeho dvoch častiach je možné navzájom vymeniť.

Súvisiaci článok Štýlový elektromobil od Hondy odhaľuje technické detaily Čítajte 

Po jeho stranách sú displeje s uhlopriečkou šesť palcov, na ktoré sa premieta obraz z bočných kamier. Zaujímavo riešené je aj vnútorné spätné zrkadlo, ktoré pripomína kus hrubého skla. V ňom sa nachádza displej ktorý tiež prenáša obraz z kamery, no dá sa vypnúť a potom slúži ako klasické zrkadlo.

Skryť Vypnúť reklamu

Na nedostatok miesta nad hlavou sa pasažieri v zadnom rade sťažovať nemôžu, o niečo horšia je situácia v oblasti kolien. Vďaka konštrukcii elektromobilu je aj vzadu rovná podlaha.

Pasažieri v zadnom rade sa však musia zaobísť bez výduchov vetrania či lakťovej opierky. Útechou im môžu byť aspoň USB porty. Využitie batožinového priestoru obmedzuje jeho malý objem a vysoké dno.

Malý elektromobil bude dostupný v dvoch výkonových variantoch s výkonom 136 alebo 154 koní. Oba motory disponujú krútiacim momentom 315 Nm.

Energiu čerpajú z batérie s kapacitou 35,5 kWh, ktorá vystačí až na 220 kilometrov dojazdu na jedno nabitie. Osemdesiat percent kapacity je možné nabiť už za tridsať minút.

Zábavné jazdné vlastnosti môže autu dodať zadný náhon či svižné zrýchlenie. Honda e zvládne z pokoja zrýchliť na stovku už za osem sekúnd.

Skryť Vypnúť reklamu

Prvé kusy by mali vyraziť k svojim novým majiteľom v priebehu leta 2020. Hoci ceny pre slovenský trh zatiaľ zverejnené neboli, v Nemecku by mal model so slabším motorom začínať na cene 29 470 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 579
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 354
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 162
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 876
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 606
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 381
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 792
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 143
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 948
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autosalón Frankfurt

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Elektromobily, Honda, Autosalón Frankfurt 2019
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.