SME

Karoq Sportline sme postavili proti Tucsonu N Line. Kto je lepší?

Športovo ladené SUV sú dnes v móde.

Škoda Karoq Sportline a Hyundai Tucson N Line (Zdroj: Peter Kálmán)
Prehľad základných parametrov:
Škoda Karoq Sportline

Hyundai Tucson N Line

Cena od / verzia od (eur)27 060 / 32 86026 740 / 33 840
Spotreba výrobca / test (l)7,6 / 8,36,8 / 7,7
Objem batožinového priestoru (l)521502
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2630; 4382; 1841; 16072670; 4480; 1850; 1650

Kupujte, kým sú. Takto nejak sa končia súčasné debaty o autách so spaľovacími motormi s väčším objemom. Hoci by sa pred pár rokmi zdalo, že dnes budeme jazdiť už len na trojvalcoch, hybridoch a elektromobiloch, nestalo sa tak.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Popri presadzovaní nulových emisií si totiž celkom paradoxne prídu na svoje aj milovníci poriadnych motorov. Tentoraz síce nebude reč o šesťvalcoch, ale o dvojlitrových motoroch s výkonom takmer 200 koní, ktoré pracujú pod kapotami kompaktných SUV.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ide o akési pomyslené vyvrcholenie tohoto segmentu, ktoré zakončilo predstavenie ostrejšie ladených verzií.

Škoda minulý rok obliekla do športového dvojča Seatu Ateca, takže vznikol Karoq Sportline a podobnou cestou sa na jar vydal aj Hyundai s modelom Tucson N Line.

Prečo teda tieto dve autá nepostaviť proti sebe?

Málokedy sme pri objeme predajov svedkami, že niekto je u nás lepší ako Škoda. Hyundaiu sa to s Tucsonom podarilo a dokonca Karoq poráža aj v európskom meradle.

Ani stredne veľkému SUV od Škody sa však nevodí zle, za dva roky na trhu hlási Karoq 250-tisíc vyrobených kusov. Predaje sú však jedna vec, pocity z áut druhá.

Hlavne zaujať dizajnom

Obe značky majú podobnú predstavu o dizajne športovo strihnutého SUV, čo znamená veľa čierno lakovaných doplnkov vrátane hliníkových diskov. Karoq Sportline má vo farbe karosérie aj plastové lišty na spodku dverí, Tucson N Line si naopak nechal nelakované lemy blatníkov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C66J4 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu