Prehľad základných parametrov: | ||
Škoda Karoq Sportline | Hyundai Tucson N Line | |
Cena od / verzia od (eur) | 27 060 / 32 860 | 26 740 / 33 840 |
Spotreba výrobca / test (l) | 7,6 / 8,3 | 6,8 / 7,7 |
Objem batožinového priestoru (l) | 521 | 502 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2630; 4382; 1841; 1607 | 2670; 4480; 1850; 1650 |
Kupujte, kým sú. Takto nejak sa končia súčasné debaty o autách so spaľovacími motormi s väčším objemom. Hoci by sa pred pár rokmi zdalo, že dnes budeme jazdiť už len na trojvalcoch, hybridoch a elektromobiloch, nestalo sa tak.
Popri presadzovaní nulových emisií si totiž celkom paradoxne prídu na svoje aj milovníci poriadnych motorov. Tentoraz síce nebude reč o šesťvalcoch, ale o dvojlitrových motoroch s výkonom takmer 200 koní, ktoré pracujú pod kapotami kompaktných SUV.
Ide o akési pomyslené vyvrcholenie tohoto segmentu, ktoré zakončilo predstavenie ostrejšie ladených verzií.
Škoda minulý rok obliekla do športového dvojča Seatu Ateca, takže vznikol Karoq Sportline a podobnou cestou sa na jar vydal aj Hyundai s modelom Tucson N Line.
Prečo teda tieto dve autá nepostaviť proti sebe?
Málokedy sme pri objeme predajov svedkami, že niekto je u nás lepší ako Škoda. Hyundaiu sa to s Tucsonom podarilo a dokonca Karoq poráža aj v európskom meradle.
Ani stredne veľkému SUV od Škody sa však nevodí zle, za dva roky na trhu hlási Karoq 250-tisíc vyrobených kusov. Predaje sú však jedna vec, pocity z áut druhá.
Hlavne zaujať dizajnom
Obe značky majú podobnú predstavu o dizajne športovo strihnutého SUV, čo znamená veľa čierno lakovaných doplnkov vrátane hliníkových diskov. Karoq Sportline má vo farbe karosérie aj plastové lišty na spodku dverí, Tucson N Line si naopak nechal nelakované lemy blatníkov.