SME
Utorok, 28. január, 2020 | Meniny má Alfonz

Japonské sedany proti sebe: Dokáže Mazda 3 poraziť Toyotu Corollu?

Atmosférický benzín vyzval hybrid.

Toyota Corolla Sedan vs. Mazda 3 Sedan (Zdroj: Peter Kálmán)
Prehľad základných parametrov:
Mazda 3 Sedan

Toyota Corolla Sedan

Cena od / verzia od (eur)19 999 / 23 69016 990 / 21 500
Spotreba výrobca / test (l)6,2 / 6,63,8 / 4,8
Objem batožinového priestoru (l)450471
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 725; 4 660; 1 795; 1 4402 700; 4 630; 1 780; 1 435

Sú podobne veľké, majú povesť spoľahlivých japonských áut a od ich novej generácie majú mnohí veľké očakávania.

Mazda 3 a Toyota Corolla sú dôležité tohtoročné novinky nižšej strednej triedy. Obe vo verzii sedan sme postavili proti sebe, aby ukázali svoje prednosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Autá k nám prišli s pomerne vyrovnanou výbavou, rozdiel bol skôr v pohone. Zatiaľ čo Mazda pláva proti prúdu a pod jej kapotou pracuje klasická benzínová atmosféra, Toyota využíva najmodernejší hybridný pohon a dokáže jazdiť aj v tichosti na elektrinu.

Corolla sa môže oprieť o bohatú históriu a pýšiť sa titulom najpredávanejšieho auta na svete, no na slovenskom trhu si po odchode Aurisu musí nanovo budovať meno a obhajovať svoje kvality.

Súvisiaci článok Toyota Corolla Sedan: Najlepší cenovo dostupný hybrid prichádza (test) Čítajte 

Mazda 3 pre zmenu ťaží z mimoriadneho úspechu predchádzajúcej generácie, ktorá Slovákov doslova očarila novým dizajnovým jazykom nazývaným Kodo. Obľubujú ju navyše aj tí, ktorým sa nepáči elektrifikácia áut ani zmenšovanie motorov.

Sily sú tak v tomto prípade vzácne vyrovnané. Súboj dvoch japonských sedanov budú rozhodovať detaily. Ktorý z nich vytiahol eso z rukáva?

Dizajn je silnou stránkou oboch

Rozhodnúť sa, ktorému autu udeliť viac bodov je komplikovaná úloha hneď na začiatku. Na prvý pohľad totiž zaujmú obidve. Toyota Corolla vystupujúcimi blatníkmi, vďaka ktorým pôsobí mohutnejším dojmom a Mazda 3 zas čistými líniami a podobnosťou s väčšou šestkou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C66NQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M66NQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mazda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Toyota Corolla

Hlavné správy zo Sme.sk

Pellegrini odmieta prepojenia na SAD Zvolen: Nestarám sa, ako chodia

Zástupcovia župy sa s dopravcom stretnú v stredu.

Predseda vlády Peter Pellegrini.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pri Zvolene sa bojuje o Slovensko

Keď si má Pellegrini vybrať súkromníka alebo verejnosť, neváha.

Peter Tkačenko
Guvernér NBS Peter Kažimír.

Neprehliadnite tiež

BMW M135i posiela svojich rebelských predkov do histórie (test)

Nová koncepcia od základu všetko zmenila.

BMW M135i

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Peugeot 2008

Nové emisné normy vyháňajú Suzuki Jimny z európskeho trhu

Malý teréniak sa môže vrátiť ako dodávka.

Suzuki Jimny
Smart EQ Forfour