18. máj 2005 o 6:57
Jaguar s naftovým motorom
Popularita naftových motorov v luxusných automobiloch stúpla natoľko, že diesel našiel svoje stabilné miesto pod kapotou Jaguar-u. Od jesene sa začne montovať do modelu X-Type nový 2,2 litrový štvorvalec interne označený Puma 2,2.
Popularita naftových motorov v luxusných automobiloch stúpla natoľko, že diesel našiel svoje stabilné miesto pod kapotou Jaguar-u. Od jesene sa začne montovať do modelu X-Type nový 2,2 litrový štvorvalec interne označený Puma 2,2. Jaguar vyvíjal motor v spolupráci s automobilkami Ford a PSA. Silný turbodiesel má štvorventilovú techniku, systém priameho vstrekovania paliva Common-Rail a turbodúchadlo s variabilnou geometriou. Krútiaci moment dosahuje maximum 360 Nm pri otáčkach 2250 a v rozpätí od 1500 do 3500 ot./min neklesá pod 300 Nm. Funkcia Transient Overboost umožňuje pri náhlom zošliapnutí pedálu akcelerátora (predbiehací manéver) krátkodobo zvýšiť prepĺňací tlak, čím maximálny krútiaci moment vzrastie na 400 Nm. Agregát Puma 2,2 s výkonom 114 kW (155 k) sa bude dodávať výlučne v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii bude od septembra 2005 pre obidve verzie modelu X-Type – limuzínu i kombi. Temperament luxusného auta s naftovým motorom vystihuje zrýchlenie z 0 na 100km/h za 8,9 s a maximálna rýchlosť 220 km/h. Kombi verzia je o niečo pomalšia, keď šprint zvládne za 9,3 a dosiahuje maximum 215 km/h. Priemerná spotreba podľa výrobcu je iba 6,0 resp. 6,2 l/100 km.Autor: rch
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou