BRATISLAVA. Hyundai ako prvý ponúkol v Európe rovnaké auto v rôznych stupňoch elektrifikácie. Model Ioniq prišiel najprv ako samonabíjací hybrid, potom ako plug-in hybrid s možnosťou nabíjania z externého zdroja a nakoniec v čisto elektrickej verzii bez spaľovacieho motora.
Kórejská automobilka rôzne pohony dopriala aj crossoveru Hyundai Kona. Ten je k dispozícii so spaľovacími benzínovými a naftovými motormi, ale tiež ako elektromobil a od štvrtka 3. októbra ho na slovenskom trhu dopĺňa hybrid.
Toyota tak bude musieť pri svojom crossoveri C-HR zrejme pozmeniť reklamný slogan, pretože už nie je "jediný svojho druhu". Koľko Hyundai Kona Hybrid stojí a čo ponúkne?
Pohonné ústrojenstvo si požičal od starších kolegov, akým sú hybridný Ioniq alebo Kia Niro. Pod kapotu tak zavítal atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra ktorému pomáha elektromotor s výkonom 32 kW. Batéria pre elektrickú jazdu pri rozbehu má kapacitu 1,56 kWh.