MNÍCHOV. Prešlo už tridsať rokov od pádu múru, ktorý takmer rovnako dlhú dobu rozdeľoval Berlín na dve časti. Automobilka BMW sa rozhodla si toto výročie uctiť krátkym filmom.
Rozpráva príbeh o tom, ako sa vďaka ich najmenšiemu automobilu podarilo niekoľkým ľudom z východného Berlína dostať za vytúženou slobodou na západe.
Hrdinom príbehu je Klaus-Günter Jacobi, ktorý sa stihol s rodinou presťahovať do západnej časti mesta ešte v roku 1958, tri roky pred stavbou múru. Jeho starý priateľ Manfred Koster však nemal toľko šťastia a požiadal ho o pomoc pri úteku.
Skúsený mechanik Jacobi sa rozhodol využiť na útek svoj automobil, BMW Isetta. Toto maličké autíčko sa zdá na takúto úlohu úplne nevhodným, no práve to z neho robilo ideálneho kandidáta.

Keďže do kabíny sa ledva natlačia dvaja ľudia, nikomu by ani vo sne nenapadlo, že sa doň dokáže skryť dospelý človek. Auto meria iba 2,3 metra na dĺžku a 1,4 metra na šírku.
S trochou vynaliezavosti sa však podarilo vytvoriť skrýšu za sedadlom, tesne vedľa motora.
Jacobi posunul policu za sedadlami vyššie, odstránil rezervné koleso, kúrenie, aj vzduchový filter. V neposlednom rade musela ísť von 13-litrová nádrž, ktorú nahradil maličký dvojlitrový kanister.
Tesne pred polnocou 23. mája 1964 sa podarilo Manfredovi Kosterovi prekročiť hranicu práve v tomto priestore. Nebol však jediný, komu sa takto podarilo utiecť.
Hoci Jacobiho Isetta už nikoho cez hranice neprepašovala, inšpirovala iných. V podobnom aute sa na západ dostalo ďalších osem ľudí.
Jedno takéto auto dnes stojí v múzeu na mieste niekdajšieho prechodu Checkpoint Charlie. A hoci o tom mnoho turistov ani netuší, ako sprievodca v múzeu pracuje sám Klaus-Günter Jacobi, ktorý má dnes už 79 rokov.