WOLFSBURG. Volkswagen začína lákať na premiéru novej generácie svojho najúspešnejšieho modelu. Značka musí urobiť všetko preto, aby ôsme vydanie Golfu ostalo lídrom kompaktného segmentu.
Prvé oficiálne skice ukazujú, ako sa zmení predná maska a najmä celý interiér. Podobne, ako pri Porsche 911, aj Golf pokračuje v evolučných zmenách, ktoré nie sú zvonku výrazné.
Predná maska sa bude niesť v duchu väčších modelov Arteon a Passat, čo znamená úzke svetlá, ku ktorým sa otvorila cesta vďaka prechodu na LED technológiu.
Neustále online
Pri dizajne prístrojovej dosky neostal kameň na kameni, čo nemusí byť dobrou správou pre konzervatívnych jedincov.
Golf má byť technologicky najvyspelejším autom vo svojej triede, skica ukazuje prepojené obrazovky digitálneho kokpitu s centrálnou obrazovkou infotainmentu.

Auto, ale najmä vodič budú stále v obraze vďaka nonstop pripojeniu na internet. Automobilky takýmto spôsobom chcú dosiahnuť, aby vodiči využívali ich online služby a nespoliehali sa na svoj smartfón.
Nový Golf ostane verný podvozkovej platforme MQB, ktorú mala už súčasná siedma generácia, no mal by byť o 70 kilogramov ľahší, uvádza britský Auto Express.
Motorizácie sa meniť nebudú, Golf by mal dostať nový dieselový dvojliter TDI Evo, ktorý už má aj modernizovaný Passat.
Prvýkrát s mild-hybridom
Novinkou by však malo byť použitie 48-voltového systému s mild-hybridnou technológiou pre ekonomickejšiu jazdu aj nižšie emisie.
Šéf Volkswagenu Herbert Diess si podrobnosti necháva na premiéru, ktorá sa odohrá 24. októbra na domácej pôde v nemeckom Wolfsburgu. Už teraz je však potvrdené, že okrem benzínových a dieselových motorov sa opäť objaví aj plug-in hybrid Golf GTE.
S čisto elektrickou verziou sa už nepočíta, nahradil ju samostatný model ID.3 predstavený na autosalóne vo Frankfurte.