SME
Štvrtok, 9. apríl, 2020 | Meniny má Milena

Škodu Octavia sme vyskúšali ešte pred premiérou. Čo ponúkne?

Kombi bude mať pri uvedení prednosť.

Nová Škoda Octavia Combi s maskovaním. (Zdroj: Škoda)

FLORENCIA. Už ste niekedy jazdili s autom a pritom nevedeli, ako vlastne vyzerá? Je to zvláštny pocit. Takáto situácia sa nám naskytla pri novej Škode Octavia štvrtej generácie, ktorú sme si vyskúšali ešte niekoľko týždňov pred jej svetovou premiérou.

Bežný postup pri odhaľovaní auta je, že najprv sa pre novinárov strháva plachta a na internet sa dostávajú prvé oficiálne zábery, teda pokiaľ už predtým záhadne neunikli. Vtedy ide o takzvanú statickú premiéru.

S autom sa ešte nejazdí z rôznych dôvodov. Napríklad ide o predsériový kus a výroba ešte poriadne nenabehla alebo auto čaká na potrebné homologizácie, aby mohlo vyraziť na cesty.

Článok pokračuje pod video reklamou

Niekoľko mesiacov po statickej, prípadne medzičasom aj autosalónovej premiére, prichádzajú prvé novinárskej jazdy a ďalej už scenár poznáte. Nasleduje zverejnenie cenníkov, slovenská premiéra a postupne nový model začneme stretávať na cestách.

Tentokrát je však situácia iná a klasické poradie tu neplatí. Škoda nás pozvala na takzvaný cover drive, kde sa jazdí ešte so zahaleným autom. Hoci je už všetko viacmenej pripravené na premiéru, automobilka chce poznať prvé reakcie a pripomienky automobilových novinárov.

Súvisiaci článok Tretia generácia Škody Octavia sa lúči v najlepšej forme (test) Čítajte 

Ocitli sme sa tak na talianskom vidieku a pred nami stojí zamaskované kombi, ktoré púta zrejme ešte viac pozornosti, ako keby bolo bez farebnej kamufláže.

K dizajnu sa nemá zmysel zatiaľ vyjadrovať, no už na prvý pohľad je nová Octavia širšia aj trochu dlhšia a s nižšou strechou. Jednoducho osvedčený recept, ako spraviť elegantnejšie aj lepšie jazdiace auto.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C68G5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M68G5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Škoda Octavia, Kombi, Kompaktné autá

Hlavné správy zo Sme.sk

Ľudia v štátnej karanténe majú strach: Chorých a zdravých neoddeľujú dostatočne

Premiér má vraj informáciu, že si v karanténe ľudia robia žúrky.

Ubytovňa v Gabčíkove, ktorá slúži ako karanténa pre ľudí ktorí prišli zo zahraničia kvôli novému koronavírusu.
Dobré ráno

Dobré ráno: Matovič nemusí zostať premiérom

Čo sa deje vo vládnej koalícii a ako krízu zvláda Igor Matovič.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ešte chvíľu v tomto duchu a príde slovexit

Takto sme si tú transparentnosť nepredstavovali.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.
Správkyňa Lenka Ivanová, ktorá riadi konkurz na majetok odsúdeného Ladislava Bašternáka.

Neprehliadnite tiež

Vodič Gembally Mirage GT po nehode pokračoval s rozbitým autom ďalej.
Policajné kontroly na ceste z Bratislavy do Stupavy.

Ako sa kupuje auto online? Korona urýchlila nový spôsob predaja

Ponúka sa videohovor aj osobné predstavenie auta.

Online konfigurátor novej Škody Octavia

Seat začal boj s pandémiou, namiesto áut vyrába pľúcne ventilátory

Španielska automobilka chce pomôcť domácemu zdravotníctvu.

Španielská automobilka Seat sa v čase pandémie odhodlala vyrábať pľúcne ventilátory