SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Toyota C-HR vs. Honda HR-V: Súboj japonských crossoverov

S infotainmentom obe autá trochu zaspali.

Honda HR-V a Toyota C-HR (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prehľad základných parametrov:
Honda HR-V

Toyota C-HR

Cena od / verzia od (eur)19 590 / 23 69018 990 / 21 500
Spotreba výrobca / test (l)6,0 / 7,24,7 - 5,1 / 5,5
Objem batožinového priestoru (l)470377
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 610; 4 294; 1 772; 1 6052 640; 4 360; 1 795; 1 550

Krátko po sebe sme si vyskúšali dvojicu japonských crossoverov, ktoré už sú pár rokov na scéne. V oboch prípadoch však pribudli novinky a my sme na ne boli zvedaví. Prečo teda rivalov s povesťou japonskej kvality rovno neporovnať?

Na prvý pohľad dizajnovo dosť rozdielne autá sa vďaka dĺžke okolo 4,3 metra ocitli v rovnakom segmente. Ten v uplynulých rokoch mnohé značky vytiahol z červených čísel a stále sa teší obľube.

Začnime Hondou HR-V. Automobilka obnovila toto označenie z 90. rokov a s druhou generáciou HR-V prišla v roku 2015. Podvozkovú platformu má z mestskej Hondy Jazz.

Toyota svoj úplne nový segment odštartovala až v roku 2017 a ako inak, aj s hybridným pohonom. Po dizajnovej stránke ide stále o odvážny počin, čo je zároveň recept, ako nezostarnúť.

Podľa označenia by sa C-HR hodilo skôr do portfólia Hondy. Písmená v názve sú skratkou pre "Compact High Rider", obdobný význam má aj názov Hondy HR-V, teda "Hi-rider Revolutionary Vehicle". Občas máme pocit, že význam sa vymýšľa až dodatočne pre marketingové účely.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Odvaha alebo praktické riešenia

Pri bočnom profile Toyoty aj Hondy vidieť snahu dizajnérov spraviť crossover, ktorý sa tvári ako kupé. Obe autá majú skryté kľučky druhého páru dverí, pri Toyote je dozadu klesajúca strecha ukončená mohutným spojlerom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C67VC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M67VC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric