SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Francúzsky športiak Alpine A110 je terapia radosťou z jazdy (test)

Zábavu zaručuje nízka hmotnosť aj motor vzadu.

Alpine A110 Premiére Edition (Zdroj: Peter Kálmán)

Len o chlp mu unikol titul Európskeho auta roka 2019. Jeho príchod všetci milovníci áut napäto očakávali a zvedaví boli aj tí, čo nemajú radi francúzske autá.

Úvodná séria Premiere Edition, ktorá pozostávala z 1 955 áut sa vypredala za päť dní a čakacia doba bola pre záujemcov aj vyše 14 mesiacov. Teraz stojí pred nami v plnej kráse. Zoznámte sa - Alpine A110.

Spomínate si, keď Seat minulý rok predstavil samostatnú športovú značku Cupra? Ako prvý model prišla 300-koňová Ateca a mnohí frflali, že je to len prezlečený Seat. Renault sa vydal úplne inou cestou. Vzkriesil legendu, a tak tu máme ľahký a zábavný športiak.

Dizajnom patrí k tým autám, ktoré odkazujú na svojich predkov, ale robí to nenásilne, podobne ako Fiat 500.

Vždy veril francúzskym autám

Alpine nie je novou značkou, jeho história siaha do polovice 50. rokov, keď ju založil díler Renaultov Jean Rédélé vo francúzskom Dieppe. Okrem toho, že sa mu darilo v predajoch, mal aj vášeň pre motoršport. Veril, že francúzske autá majú dobrý potenciál na preteky.

Na dôkaze usilovne pracoval, až v roku 1962 prišiel model A110 využívajúci techniku z Renaultu 8. Vtedy prišlo obdobie víťazstiev v Relly Monte Carlo a Alpine A110 sa stal najznámejším autom z Dieppe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Po konci výroby modelu A610 v roku 1995 trvalo oživenie značky dlho, no nakoniec sa podarilo. Škoda, že sa Rédélé novej Alpinky, ako ju mnohí láskavo volajú, už nedožil. Mal by z auta určite radosť.

Neohrabaný športiak? Kdeže!

Sadáme si nízko, takmer na zem. Je to typ auta, do ktorého jednoducho zaľahnete a dobre vás podržia škrupinové sedadlá Sabelt. Ešte stále nám nie je jasné, čo od takéhoto auta očakávať.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C688Y na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M688Y na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Čakanie na prokurátora

Podstatné je, aby sa koncovka našla v dohľadnom čase.

Peter Tkačenko
Minister školstva Branislav Gröhling a minister hospodárstva, prvý podpredseda vlády pre ekonomiku Richard Sulík (obaja SaS).
Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Skokanom v predajoch za október je Fiat Panda, ktorá prišla v roku 2011.

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80