Opel Zafira získal v zatiaľ poslednom kole nezávislých bariérových testov Euro NCAP maximálny počet päť hviezdičiek a 33 bodov z maximálneho počtu 36. Za čelný náraz technici pridelili Zafire 14 zo 16 možných bodov, čo je 88 % účinnosť. Pri čelnom náraze deformačnú energiu absorbujú špeciálne vytvorené deformačné zóny ležiace ešte pred priestorom pre cestujúcich. Pevná štruktúra karosérie dokázala dobre ochrániť pasažierov s minimálnymi deformáciami priestoru na prežitie. Dvere vodiča sa dali aj po náraze ľahko otvoriť. Vodičova noha však narazila do venca a páky výškového nastavovania volantu, čím sa zvýšilo riziko poranenia.
Najvyššie ocenenie a maximálny počet 18 bodov dostala Zafira za bočný náraz. Bočné i hlavové airbagy sa nafúkli včas a poskytli výbornú ochranu pasažierom na predných i zadných sedadlách.
Za ochranu detí Zafira získala slušných 37 bodov (76%), ale prevádzkovatelia testu jej strhli body za chýbajúce upozornenie, ktoré varuje pred umiestnením protismernej detskej autosedačky na mieste s aktívnym airbagom. Ocenili však premyslený systém uchytenia detských autosedačiek Isofix, ktorý ponúkala predchádzajúca generácia Zafiry ako jeden z prvých automobilov vôbec.
V ochrane chodcov sú ešte isté rezervy, zvlášť na miestach, kde dopadá hlava chodca. Za ohľaduplnosť pri náraze do chodca dostala Zafira 14 bodov (44%) a už teraz spĺňa kritériá, ktoré vstúpia do platnosti (v EÚ) v októbri 2005.
Autor: rch