SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Mazda MX-5 k 30. narodeninám je oslavou mladosti (test)

Oranžová farba výročnej edície na seba strháva pohľady.

Mazda MX-5 30th Anniversary (Zdroj: Marek Čepa)
Mazda MX-5 Soft Top 30th Anniversary
Cena od / verzia od (eur)24 890 / 34 590
Spotreba výrobca / test (l)6,9 / 8,2
Objem batožinového priestoru (l)130
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 310, 3 915, 1 735, 1 225

Malý dvojmiestny športiak od Mazdy tento rok oslavuje okrúhle výročie. Model MX-5 sa na trhu prvýkrát objavil už v roku 1988, takže je tu s nami už celých tridsať rokov.

Za tú dobu sme mohli vidieť už štyri generácie tohto kabrioletu. Mnohé sa síce zmenilo, základná filozofia je však stále rovnaká.

Nedá nám nespomenúť slová Colina Chapmana, zakladateľa automobilky Lotus. Pri navrhovaní automobilov sa držal hesla "Zjednodušiť, potom pridať ľahkosť". Presne tak rozmýšľali aj konštruktéri pri Mazde MX-5.

Prvý model mal iba 115 koní, napriek tomu si získal množstvo priaznivcov vďaka skvelým jazdným vlastnostiam, štýlu a rozumnej cene.

Prešlo tridsať rokov a jednoduchý športiak zo starej školy je stále s nami. Mnohé modely sa za túto dobu zmenili na nepoznanie a prišli o svoju pôvodnú myšlienku. Našťastie to nie je tento prípad.

Obzrie sa každý

Ak sa aspoň trochu zaujímate o autá, už pri prvom pohľade vám bude jasné na aké auto sa pozeráte. Aj po rokoch MX-5 stále charakterizuje dlhá kapota a kompaktné rozmery, hoci karoséria je oproti svojim predchodcom oveľa výraznejšie tvarovaná a prívetivý pohľad predošlých modelov nahradili úzke zamračené svetlá.

Napriek svojim rozmerom Mazda MX-5 nikdy nebola autom, ktoré by sa v dave stratilo. Oveľa viac to platí pri tomto konkrétnom kuse, ktorý je lakovaný v skutočne žiarivej oranžovej farbe pripomínajúcej tekvicu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C68RV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M68RV na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mazda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kabriolety
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér a minister zdravotníctva vítali príchod ruskej vakcíny na košickom letisku.

Dôležité bude aj to, na čiu stranu sa postaví Sme rodina.

9 h

Covid má na Slovensku vyše 7500 obetí.

6 h
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Žijeme to, čoho sme sa najviac báli

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Dnes nikto nechce od nás recept, len tragické poučenie, aby nezopakovali naše chyby.

9 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Koniec nových áut so spaľovacím motorom hrozí už v roku 2025.

15 h
Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

3. mar
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar