SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Renault Captur dospel a správa sa menej francúzsky (prvá jazda)

Kufor s objemom 536 nahrádza Clio Grandtour.

Renault Captur vo výbave Intense (Zdroj: Peter Kálmán)

ATÉNY. Renault sa často označuje za priekopníka v segmente rodinných MPV. Stačí si spomenúť na veľký Espace či kompaktný Scénic. Keď chcel úspech zopakovať s malým MPV Modus, zámer mu príliš nevyšiel.

Pred šiestimi rokmi ho preto nahradil Captur - malý mestský crossover, ktorý sa stal vo svojom segmente európskym bestsellerom.

Na začiatku to nemal ťažké, pretože jediný konkurent bol aliančný Nissan Juke. Potom však prišla záplava malých SUV a Captur má dnes hneď 20 konkurentov.

Jeho druhá generácia, ktorá sa u nás začne predávať začiatkom budúceho roka, má preto neľahkú úlohu - obhájiť prvenstvo v predajoch a byť lepšia než predchodca.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sme sa na prvých jazdách v okolí Atén presvedčili, druhé pokračovanie býva slabšie iba vo filmoch.

Podobné, ale všetko nové

Spolu s novým Cliom ale aj Daciou Duster sa Renault rozhodol, že nebude každú ďalšiu generáciu robiť s úplne odlišným dizajnom. Načo aj, keď si ľudia túto trojicu obľúbili a až 42 percent zákazníkov si Captur kúpilo práve kvôli jeho dizajnu.

Neznamená to však, že by Renault spravil iba väčší facelift, Captur je od základu nový, s použitím CMF-B platformy. Okrem lepšieho podvozka to znamená aj viac priestoru pre posádku. Na dĺžku auto narástlo až o 110 milimetrov, vpredu na šírku pribudlo 15 mm, vzadu 40 mm.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C68N6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M68N6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Ako sme prestali byť súdružkami a súdruhmi

Sloboda nie je dedičné právo. Žiadna generácia ju nedostáva hotovú a dokonanú: pripravenú na konzumáciu.

Protestné zhromaždenie Za slušné Slovensko na Námestí SNP v Bratislave.
Marian Kočner a jeho obhajcovia Michal Mandzák (vľavo) a Marek Para.
Dobré ráno

Dobré ráno: Schválili 80-tisíc, čudný galavečer stál viac ako polmilión

Ako ministerstvo kultúry dokázalo minúť oveľa viac, ako mu dovolili.

Podcast Dobré Ráno
Stĺpček Petra Schutza

Súd v kauze vraždy ani nemôže prísť dosť skoro

Ján Kuciak a Martina Kušnírová si zaslúžia ešte jeden symbol.

Peter Schutz