SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Okruhová Mazda 3 sa chce zapojiť do šampionátu TCR

Okruhový špeciál má 350 koní.

Mazda 3 TCRMazda 3 TCR(Zdroj: Peter Kálmán)
Článok pokračuje pod video reklamou

Japonská Mazda si v posledných rokoch získala srdcia mnohých milovníkov áut. Vďačí za ne najmä posledným dvom generáciám svojho kompaktného modelu 3 a dizajnovému jazyku Kodo.

Ten v preklade znamená duša pohybu, čo zrejme inšpirovalo aj športovú divíziu značky k tomu, aby stvorili pretekársku verziu s názvom Mazda 3 TCR.

Emócie budiaci kúsok bude od novej sezóny pretekať v jednom z najznámejších a najrozšírenejších šampionátov súčasnosti.

Výroba pretekárskeho automobilu je pochopiteľne náročná a komplikovaná. Nestačí prilepiť veľký spojler a pod kapotu umiestniť poriadne silný motor. Inžinieri museli venovať pozornosť predovšetkým aerodynamike a technike.

Súvisiaci článok Má 402 koní a driftuje. Hyundai vyrobil pekelne rýchlu dodávku Čítajte 

Okrem už spomínaného prítlačného krídla môžeme na pretekárskej Mazde 3 vidieť tiež mohutné blatníky a množstvo nasávacích otvorov.

Za čiernymi diskami kolies sa zároveň nachádzajú prepracované športové brzdy značky Brembo.

O pohon pretekárskej Mazdy sa stará benzínový preplňovaný štvorvalec s objemom dva litre, ktorý disponuje výkonom 350 koní (260 kW) a jeho najvyšší krútiaci moment dosahuje hodnotu 490 Nm.

Motor spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou SADEV, pričom odľahčenú Mazdu 3 dokážu dohnať až k maximálnej rýchlosti takmer 250 km/h.

Sme zvedaví ako sa Mazde 3 TCR bude na pretekárskych okruhoch dariť. Nezabúdajme totiž, že proti sebe má súperov ako Audi RS3, Honda Civic Type-R, Subaru WRX STI či Volkswagen Golf GTI.

Načítavám video...

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  2. Zažite svoj vlastný úspech
  3. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  4. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  5. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  6. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  7. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  8. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  9. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  10. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  1. Radšej škola ako metla
  2. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  3. Zažite svoj vlastný úspech
  4. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  5. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  6. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  7. Slováci sa najčastejšie stretávajú pri spoločnom stole na večeru
  8. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  9. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  10. SEAT predstavil e-Scooter
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 515
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 321
  3. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 7 315
  4. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 7 103
  5. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 6 916
  6. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 618
  7. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 6 202
  8. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 6 191
  9. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 5 762
  10. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 5 589

Téma: Mazda


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Ako sme prestali byť súdružkami a súdruhmi

Sloboda nie je dedičné právo. Žiadna generácia ju nedostáva hotovú a dokonanú: pripravenú na konzumáciu.

Protestné zhromaždenie Za slušné Slovensko na Námestí SNP v Bratislave.
Marian Kočner a jeho obhajcovia Michal Mandzák (vľavo) a Marek Para.
Dobré ráno

Dobré ráno: Schválili 80-tisíc, čudný galavečer stál viac ako polmilión

Ako ministerstvo kultúry dokázalo minúť oveľa viac, ako mu dovolili.

Podcast Dobré Ráno
Stĺpček Petra Schutza

Súd v kauze vraždy ani nemôže prísť dosť skoro

Ján Kuciak a Martina Kušnírová si zaslúžia ešte jeden symbol.

Peter Schutz