SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Volkswagen Passat je klasika pre tých, čo nemajú radi zmeny (test)

Na čele segmentu ho držia technológie.

Volkswagen Passat Variant (Zdroj: Marek Čepa)
Volkswagen Passat Variant - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (Eur)24 710 / 43 580
Spotreba výrobca (NEDC) / v teste (l)5,9 / 7,2
Veľkosť kufra (l)639
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 786; 4 773; 1 832; 1 516

Viete, čo je podľa nás maximálne stereotypné manažérske auto strednej triedy? Volkswagen Passat, ideálne v kombi verzii Variant a s naftovým motorom. Jednoducho absolútna klasika, ktorú pozná snáď každý.

Ak leasingová spoločnosť zastrešujúca nákup áut pre firmy dostane požiadavku na obmenu vozového parku v D segmente, je takmer isté, že voľba padne na Passat.

Článok pokračuje pod video reklamou

Práve on, podobne ako o triedu nižšie Golf, diktuje istý štandard. Keď si doňho sadnete hoci aj prvýkrát, bez problémov sa s autom viete vžiť a nič vás nebude rozčuľovať ani nijak iritovať.

Na základe tejto charakteristiky auta často v článkoch aj diskusiách zaznieva, že Passat je nudný. Aby sme sa tomuto názoru vyvarovali, požičali sme si pre istotu inovovanú verziu s najsilnejším naftovým motorom v ponuke.

Súvisiaci článok Volkswagen uviedol na trh vynovený Passat. Koľko stojí a čo dokáže? Čítajte 

Lenže hoci je Volkswagen v tejto triede dlhodobo lídrom a celosvetovo sa z neho predalo vyše 30 miliónov kusov, sú tu dve veľké "ale", ktoré už nevyrieši ani aktuálny facelift. Kým sa k ich podstate dostaneme, pozrime sa, čo je nové a aký je Passat pre rok 2020.

Svetlá z budúcnosti a hodinky minulosťou

Keď nám počas uvedenia modernizovaného Passatu na slovenský trh zástupcovia Volkswagenu ukazovali, aké zmeny sa udiali, pripomínalo to hru na hľadanie rozdielov. Treba dodať, že napriek tomu nám nenapadalo nič, čo by vo výbave chýbalo.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6A37 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6A37 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kombi


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

Ficov obľúbenec Madej už nekandiduje, Smerom vraj ohrdol sám

Na kandidátke Smeru chýbajú viacerí poslanci.

Kofola kupuje známe minerálky

Skupina ešte len nedávno prevzala slovenskú značku.

Kofola.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Stručný návod pre členov vlády, ktorí nechcú byť členmi vlády

Čo je a čo nie je demisia.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Hyundai Ioniq
Ilustračné foto
Ilustračné foto.
Ilustračné foto.