SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Volkswagen Passat je klasika pre tých, čo nemajú radi zmeny (test)

Na čele segmentu ho držia technológie.

Volkswagen Passat Variant (Zdroj: Marek Čepa)
Volkswagen Passat Variant - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (Eur)24 710 / 43 580
Spotreba výrobca (NEDC) / v teste (l)5,9 / 7,2
Veľkosť kufra (l)639
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 786; 4 773; 1 832; 1 516

Viete, čo je podľa nás maximálne stereotypné manažérske auto strednej triedy? Volkswagen Passat, ideálne v kombi verzii Variant a s naftovým motorom. Jednoducho absolútna klasika, ktorú pozná snáď každý.

Ak leasingová spoločnosť zastrešujúca nákup áut pre firmy dostane požiadavku na obmenu vozového parku v D segmente, je takmer isté, že voľba padne na Passat.

Práve on, podobne ako o triedu nižšie Golf, diktuje istý štandard. Keď si doňho sadnete hoci aj prvýkrát, bez problémov sa s autom viete vžiť a nič vás nebude rozčuľovať ani nijak iritovať.

Na základe tejto charakteristiky auta často v článkoch aj diskusiách zaznieva, že Passat je nudný. Aby sme sa tomuto názoru vyvarovali, požičali sme si pre istotu inovovanú verziu s najsilnejším naftovým motorom v ponuke.

Súvisiaci článok Volkswagen uviedol na trh vynovený Passat. Koľko stojí a čo dokáže? Čítajte 

Lenže hoci je Volkswagen v tejto triede dlhodobo lídrom a celosvetovo sa z neho predalo vyše 30 miliónov kusov, sú tu dve veľké "ale", ktoré už nevyrieši ani aktuálny facelift. Kým sa k ich podstate dostaneme, pozrime sa, čo je nové a aký je Passat pre rok 2020.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Svetlá z budúcnosti a hodinky minulosťou

Keď nám počas uvedenia modernizovaného Passatu na slovenský trh zástupcovia Volkswagenu ukazovali, aké zmeny sa udiali, pripomínalo to hru na hľadanie rozdielov. Treba dodať, že napriek tomu nám nenapadalo nič, čo by vo výbave chýbalo.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6A37 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6A37 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


23 h
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu