Zürich 20. mája (TASR) - Spoločnosť General Motors (GM) zostáva presvedčená o tom, že jej trhový podiel v Európe rapídne vzrastie. Tohtoročný predaj by podľa jej predstaviteľov mali podporiť nové produktové rady, ako aj ambiciózny marketing.
Predbežné výsledky ukazujú, že tento najväčší svetový výrobca automobilov v apríli svoj trhový podiel zvýšil na 9,5 % z 9,2 % v rovnakom období predchádzajúceho roka. Kumulatívny podiel za prvé štyri mesiace vzrástol na 9,7 % oproti 9,3 % v roku 2004.
Podľa marketingového riaditeľa spoločnosti Jonathana Browninga sa firma prioritne orientuje na rast v Európe, hoci pre tento rok nemá stanovený konkrétny trhový podiel, ktorý by chcela dosiahnuť.
Podiel GM na európskom automobilovom trhu v prvom kvartáli dočasne dosiahol šesťročné maximum, keď sa dostal na 9,8 %. Mierny aprílový pokles však podľa Browninga neukazuje ďalší trend. Je len dôsledkom oslabenia kľúčového európskeho trhu vo Veľkej Británii. Hoci je firma s vývojom spokojná, neuspokojivé sú zatiaľ finančné prínosy zvyšovania zastúpenia na celoeurópskom predaji.
Do plánu expanzie v Európe General Motors zahŕňa aj ruský a turecký trh, ako aj predaj osobných áut spolu s úžitkovými vozidlami.
Trhový podiel automobilky na európskom trhu za rok 2004 dosiahol 9,5 %. K zvyšovaniu obľúbenosti u spotrebiteľov prispeli predovšetkým nové modely Opel Astra a Chevrolet Matiz.
Informovala o tom agentúra Reuters.