spôsob minivanu.
Pridaná hodnota
Označenie modelu Plus výstižne charakterizuje všetky zmeny v porovnaní s päťdverovým VW Golf piatej generácie. Natiahnutím karosérie do výšky a posunutím prístrojovej dosky vzniklo viac miesta nad hlavou i v priestore nôh.Nám sa páčili vyššie položené sedadlá (+7,5 cm), priestor na nohy vpredu i vzadu, ľahké nastupovanie, vzdušnejší interiér, veľké boxy v predných dverách, prehľadný prístrojový panel, jednoduché ovládanie autorádia a vysoká kvalita dielenského spracovania. Čakali sme však väčšiu skrinku pred spolujazdcom a nižšiu nakladaciu hranu batožinového priestoru. Koncepcia zadných posuvných sedadiel ráta s dvoma dospelými pasažiermi, pretože v strede je úzke nevýrazné sedadlo a vysoký stredový tunel. Cestujúci na krajných sedadlách si však užijú v tejto triede nevídaný komfort s priestorom na vystretie nôh a vyklápacím stolíkom. Základný objem kufra 395 litrov posunutím sedadiel vzrastie až na 505 litrov. To v prípade, že za zadnými sedadlami nie je namontovaná deliaca sieť ako súčasť homologizácie úžitkového vozidla N1. Vďaka deliacej sieti si možno pri nákupe odpočítať DPH, tento doplnok úžitkových automobilov však paradoxne jeho úžitkové vlastnosti znižuje. Zadné sedadlá sa ľahko sklápajú a po sklopení tvoria jednu rovinu s dvojitým dnom kufra. Pomyselný nákladný priestor však rozdeľuje kovová sieť. Podľa nás je Golf Plus v porovnaní so základným modelom praktickejší a vhodne nafúknutý bez straty doterajších predností. Verzia Sportline má znížený podvozok, veľké 16-palcové kolesá z ľahkej zliatiny, športové predné sedadlá, trojramenný volant a lišty vo farbe karosérie. Šírka predných sedadiel s výborným bočným vedením zodpovedá širším a urastenejším postavám. Nadšenie z nového modelu mierne ochladlo pri pohľade na cenu verzie 1,9 TDI Sportline (834 100 korún), vybavenie a vnútorný priestor však prekračuje hranice triedy.
Jeden model nestačil
V ponuke pohonných jednotiek zostal aj známy a úsporný motor 1,9 TDI (77 kW). Jeho hlavné devízy spočívajú v ekonomike, pretože v priemere nám spotreboval iba 6,2 l/100 km a oproti silnému motoru 2,0 TDI je lacnejší o 65 000 korún. Podvozok by však zniesol silnejší a posádka tichší motor. Jazdné vlastnosti športovej verzie Sportline so zníženým podvozkom sú napriek vysokej karosérii a vyššie položenému ťažisku prvotriedne. Po rokoch produkcie klasického Golfu je každému jasné, že iba jeden model nestačí. Otázkou však zostáva, či sa zákazníci stotožnia s novou, drahšou a priestrannejšou podobou. Na nás Golf Plus zapôsobil silnejšie než piata evolúcia päťdverového hatchbacku.
Golf Plus má nové a bezpečnejšie LED svetlá. Svetelné LED diódy lepšie svietia za zníženej viditeľnosti a potrebujú výrazne kratší čas na rozsvietenie.
Jazdné vlastnosti nepotrebujú komentár, najmä ak má verzia Sportline o 15 mm nižší podvozok a pneumatiky rozmeru 205/55 R16. Daňou za výborné držanie stopy je nižší komfort na nerovnom povrchu
K tradične vysokej kvalite dielenského spracovania modelu Golf pribudol slušný priestor vo všetkých smeroch, zaujímavejšie stvárnenie prístrojovej dosky a variabilný batožinový priestor s dvojitým dnom.
Asymetricky delené a posuvné zadné sedadlá majú nastaviteľný sklon operadla. K ideálu chýba už len rovná podlaha bez stredového tunela.