SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Volkswagen Golf Plus 1,9 TDI

Zarytí priaznivci klasického Volkswagenu Golf pri pohľade na nový Golf Plus neveriacky krútia hlavou. Situácia na automobilovom trhu si totiž vyžiadala rodinnú verziu Golfu s vysokou strechou, posuvnými sedadlami a šikmou prednou časťou - skrátka niečo na


spôsob minivanu.



Pridaná hodnota


Označenie modelu Plus výstižne charakterizuje všetky zmeny v porovnaní s päťdverovým VW Golf piatej generácie. Natiahnutím karosérie do výšky a posunutím prístrojovej dosky vzniklo viac miesta nad hlavou i v priestore nôh.Nám sa páčili vyššie položené sedadlá (+7,5 cm), priestor na nohy vpredu i vzadu, ľahké nastupovanie, vzdušnejší interiér, veľké boxy v predných dverách, prehľadný prístrojový panel, jednoduché ovládanie autorádia a vysoká kvalita dielenského spracovania. Čakali sme však väčšiu skrinku pred spolujazdcom a nižšiu nakladaciu hranu batožinového priestoru. Koncepcia zadných posuvných sedadiel ráta s dvoma dospelými pasažiermi, pretože v strede je úzke nevýrazné sedadlo a vysoký stredový tunel. Cestujúci na krajných sedadlách si však užijú v tejto triede nevídaný komfort s priestorom na vystretie nôh a vyklápacím stolíkom. Základný objem kufra 395 litrov posunutím sedadiel vzrastie až na 505 litrov. To v prípade, že za zadnými sedadlami nie je namontovaná deliaca sieť ako súčasť homologizácie úžitkového vozidla N1. Vďaka deliacej sieti si možno pri nákupe odpočítať DPH, tento doplnok úžitkových automobilov však paradoxne jeho úžitkové vlastnosti znižuje. Zadné sedadlá sa ľahko sklápajú a po sklopení tvoria jednu rovinu s dvojitým dnom kufra. Pomyselný nákladný priestor však rozdeľuje kovová sieť. Podľa nás je Golf Plus v porovnaní so základným modelom praktickejší a vhodne nafúknutý bez straty doterajších predností. Verzia Sportline má znížený podvozok, veľké 16-palcové kolesá z ľahkej zliatiny, športové predné sedadlá, trojramenný volant a lišty vo farbe karosérie. Šírka predných sedadiel s výborným bočným vedením zodpovedá širším a urastenejším postavám. Nadšenie z nového modelu mierne ochladlo pri pohľade na cenu verzie 1,9 TDI Sportline (834 100 korún), vybavenie a vnútorný priestor však prekračuje hranice triedy.



Jeden model nestačil


V ponuke pohonných jednotiek zostal aj známy a úsporný motor 1,9 TDI (77 kW). Jeho hlavné devízy spočívajú v ekonomike, pretože v priemere nám spotreboval iba 6,2 l/100 km a oproti silnému motoru 2,0 TDI je lacnejší o 65 000 korún. Podvozok by však zniesol silnejší a posádka tichší motor. Jazdné vlastnosti športovej verzie Sportline so zníženým podvozkom sú napriek vysokej karosérii a vyššie položenému ťažisku prvotriedne. Po rokoch produkcie klasického Golfu je každému jasné, že iba jeden model nestačí. Otázkou však zostáva, či sa zákazníci stotožnia s novou, drahšou a priestrannejšou podobou. Na nás Golf Plus zapôsobil silnejšie než piata evolúcia päťdverového hatchbacku.


Golf Plus má nové a bezpečnejšie LED svetlá. Svetelné LED diódy lepšie svietia za zníženej viditeľnosti a potrebujú výrazne kratší čas na rozsvietenie.




 
 
 
Jazdné vlastnosti nepotrebujú komentár, najmä ak má verzia Sportline o 15 mm nižší podvozok a pneumatiky rozmeru 205/55 R16. Daňou za výborné držanie stopy je nižší komfort na nerovnom povrchu

K tradične vysokej kvalite dielenského spracovania modelu Golf pribudol slušný priestor vo všetkých smeroch, zaujímavejšie stvárnenie prístrojovej dosky a variabilný batožinový priestor s dvojitým dnom.

 

 

Asymetricky delené a posuvné zadné sedadlá majú nastaviteľný sklon operadla. K ideálu chýba už len rovná podlaha bez stredového tunela.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 266
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 488
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 736
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 971
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 910
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 633
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 815
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 732
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 593
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 925
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.