SME

Volkswagen Golf Plus 1,9 TDI

Zarytí priaznivci klasického Volkswagenu Golf pri pohľade na nový Golf Plus neveriacky krútia hlavou. Situácia na automobilovom trhu si totiž vyžiadala rodinnú verziu Golfu s vysokou strechou, posuvnými sedadlami a šikmou prednou časťou - skrátka niečo na

spôsob minivanu.

Pridaná hodnota

Označenie modelu Plus výstižne charakterizuje všetky zmeny v porovnaní s päťdverovým VW Golf piatej generácie. Natiahnutím karosérie do výšky a posunutím prístrojovej dosky vzniklo viac miesta nad hlavou i v priestore nôh.Nám sa páčili vyššie položené sedadlá (+7,5 cm), priestor na nohy vpredu i vzadu, ľahké nastupovanie, vzdušnejší interiér, veľké boxy v predných dverách, prehľadný prístrojový panel, jednoduché ovládanie autorádia a vysoká kvalita dielenského spracovania. Čakali sme však väčšiu skrinku pred spolujazdcom a nižšiu nakladaciu hranu batožinového priestoru. Koncepcia zadných posuvných sedadiel ráta s dvoma dospelými pasažiermi, pretože v strede je úzke nevýrazné sedadlo a vysoký stredový tunel. Cestujúci na krajných sedadlách si však užijú v tejto triede nevídaný komfort s priestorom na vystretie nôh a vyklápacím stolíkom. Základný objem kufra 395 litrov posunutím sedadiel vzrastie až na 505 litrov. To v prípade, že za zadnými sedadlami nie je namontovaná deliaca sieť ako súčasť homologizácie úžitkového vozidla N1. Vďaka deliacej sieti si možno pri nákupe odpočítať DPH, tento doplnok úžitkových automobilov však paradoxne jeho úžitkové vlastnosti znižuje. Zadné sedadlá sa ľahko sklápajú a po sklopení tvoria jednu rovinu s dvojitým dnom kufra. Pomyselný nákladný priestor však rozdeľuje kovová sieť. Podľa nás je Golf Plus v porovnaní so základným modelom praktickejší a vhodne nafúknutý bez straty doterajších predností. Verzia Sportline má znížený podvozok, veľké 16-palcové kolesá z ľahkej zliatiny, športové predné sedadlá, trojramenný volant a lišty vo farbe karosérie. Šírka predných sedadiel s výborným bočným vedením zodpovedá širším a urastenejším postavám. Nadšenie z nového modelu mierne ochladlo pri pohľade na cenu verzie 1,9 TDI Sportline (834 100 korún), vybavenie a vnútorný priestor však prekračuje hranice triedy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jeden model nestačil

V ponuke pohonných jednotiek zostal aj známy a úsporný motor 1,9 TDI (77 kW). Jeho hlavné devízy spočívajú v ekonomike, pretože v priemere nám spotreboval iba 6,2 l/100 km a oproti silnému motoru 2,0 TDI je lacnejší o 65 000 korún. Podvozok by však zniesol silnejší a posádka tichší motor. Jazdné vlastnosti športovej verzie Sportline so zníženým podvozkom sú napriek vysokej karosérii a vyššie položenému ťažisku prvotriedne. Po rokoch produkcie klasického Golfu je každému jasné, že iba jeden model nestačí. Otázkou však zostáva, či sa zákazníci stotožnia s novou, drahšou a priestrannejšou podobou. Na nás Golf Plus zapôsobil silnejšie než piata evolúcia päťdverového hatchbacku.

Golf Plus má nové a bezpečnejšie LED svetlá. Svetelné LED diódy lepšie svietia za zníženej viditeľnosti a potrebujú výrazne kratší čas na rozsvietenie.

SkryťVypnúť reklamu

      Jazdné vlastnosti nepotrebujú komentár, najmä ak má verzia Sportline o 15 mm nižší podvozok a pneumatiky rozmeru 205/55 R16. Daňou za výborné držanie stopy je nižší komfort na nerovnom povrchu

K tradične vysokej kvalite dielenského spracovania modelu Golf pribudol slušný priestor vo všetkých smeroch, zaujímavejšie stvárnenie prístrojovej dosky a variabilný batožinový priestor s dvojitým dnom.  

 

Asymetricky delené a posuvné zadné sedadlá majú nastaviteľný sklon operadla. K ideálu chýba už len rovná podlaha bez stredového tunela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 047
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 586
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 250
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 974
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 715
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 030
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 213
  8. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi 2 106
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemecký automobilový priemysel zašiel za hranicu zákona, aby udržal staré technológie.

Koniec nemeckého ekonomického zázraku znamená aj koniec akej-takej slovenskej prosperity.


30
Peter Tkačenko.

Keď si zakázal čisté riešenie na Ústavnom súde, zostala mu improvizácia.


4
Referendum Peter Pellegrini dnes

Iniciovalo ho Slovenské hnutie obrody.


TASR 54
Slovenskí hokejisti na MS v hokeji 2025.

Pozrite si, proti komu nastúpia hokejisti.


7
reklama
  1. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  2. Marek Strapko: Pellegrini zmaril referendum!!!
  3. Martin Turčan: Prečo rušia práve 17. November?!
  4. Milan Polician: Cena za nesprávne rozhodnutie môže byť krutá
  5. Andrii Bashlak: Ako si z AI spraviť užitočného osobného poradcu – krok za krokom
  6. Ondřej Havelka: Unikum arabského křesťanství. Fascinující teologické směry i stanoví biskupové
  7. Martin Pollák: Machalatello
  8. Dagmar Szabó: Prípad krivého obvinenia zo sexuálneho zneužívania: Keď pravda vyjde najavo neskoro
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 43 547
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 20 078
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 633
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 347
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 508
  6. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 9 323
  7. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 6 324
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 775
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu