Volkswagen Golf Plus 1,9 TDI

Zarytí priaznivci klasického Volkswagenu Golf pri pohľade na nový Golf Plus neveriacky krútia hlavou. Situácia na automobilovom trhu si totiž vyžiadala rodinnú verziu Golfu s vysokou strechou, posuvnými sedadlami a šikmou prednou časťou - skrátka niečo na


spôsob minivanu.



Pridaná hodnota


Označenie modelu Plus výstižne charakterizuje všetky zmeny v porovnaní s päťdverovým VW Golf piatej generácie. Natiahnutím karosérie do výšky a posunutím prístrojovej dosky vzniklo viac miesta nad hlavou i v priestore nôh.Nám sa páčili vyššie položené sedadlá (+7,5 cm), priestor na nohy vpredu i vzadu, ľahké nastupovanie, vzdušnejší interiér, veľké boxy v predných dverách, prehľadný prístrojový panel, jednoduché ovládanie autorádia a vysoká kvalita dielenského spracovania. Čakali sme však väčšiu skrinku pred spolujazdcom a nižšiu nakladaciu hranu batožinového priestoru. Koncepcia zadných posuvných sedadiel ráta s dvoma dospelými pasažiermi, pretože v strede je úzke nevýrazné sedadlo a vysoký stredový tunel. Cestujúci na krajných sedadlách si však užijú v tejto triede nevídaný komfort s priestorom na vystretie nôh a vyklápacím stolíkom. Základný objem kufra 395 litrov posunutím sedadiel vzrastie až na 505 litrov. To v prípade, že za zadnými sedadlami nie je namontovaná deliaca sieť ako súčasť homologizácie úžitkového vozidla N1. Vďaka deliacej sieti si možno pri nákupe odpočítať DPH, tento doplnok úžitkových automobilov však paradoxne jeho úžitkové vlastnosti znižuje. Zadné sedadlá sa ľahko sklápajú a po sklopení tvoria jednu rovinu s dvojitým dnom kufra. Pomyselný nákladný priestor však rozdeľuje kovová sieť. Podľa nás je Golf Plus v porovnaní so základným modelom praktickejší a vhodne nafúknutý bez straty doterajších predností. Verzia Sportline má znížený podvozok, veľké 16-palcové kolesá z ľahkej zliatiny, športové predné sedadlá, trojramenný volant a lišty vo farbe karosérie. Šírka predných sedadiel s výborným bočným vedením zodpovedá širším a urastenejším postavám. Nadšenie z nového modelu mierne ochladlo pri pohľade na cenu verzie 1,9 TDI Sportline (834 100 korún), vybavenie a vnútorný priestor však prekračuje hranice triedy.



Jeden model nestačil


V ponuke pohonných jednotiek zostal aj známy a úsporný motor 1,9 TDI (77 kW). Jeho hlavné devízy spočívajú v ekonomike, pretože v priemere nám spotreboval iba 6,2 l/100 km a oproti silnému motoru 2,0 TDI je lacnejší o 65 000 korún. Podvozok by však zniesol silnejší a posádka tichší motor. Jazdné vlastnosti športovej verzie Sportline so zníženým podvozkom sú napriek vysokej karosérii a vyššie položenému ťažisku prvotriedne. Po rokoch produkcie klasického Golfu je každému jasné, že iba jeden model nestačí. Otázkou však zostáva, či sa zákazníci stotožnia s novou, drahšou a priestrannejšou podobou. Na nás Golf Plus zapôsobil silnejšie než piata evolúcia päťdverového hatchbacku.


Golf Plus má nové a bezpečnejšie LED svetlá. Svetelné LED diódy lepšie svietia za zníženej viditeľnosti a potrebujú výrazne kratší čas na rozsvietenie.




 
 
 
Jazdné vlastnosti nepotrebujú komentár, najmä ak má verzia Sportline o 15 mm nižší podvozok a pneumatiky rozmeru 205/55 R16. Daňou za výborné držanie stopy je nižší komfort na nerovnom povrchu

K tradične vysokej kvalite dielenského spracovania modelu Golf pribudol slušný priestor vo všetkých smeroch, zaujímavejšie stvárnenie prístrojovej dosky a variabilný batožinový priestor s dvojitým dnom.

 

 

Asymetricky delené a posuvné zadné sedadlá majú nastaviteľný sklon operadla. K ideálu chýba už len rovná podlaha bez stredového tunela.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 064
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 525
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 996
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 9 994
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  7. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 224
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 6 675
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 334

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Ako sa zvyšoval výkon Golfu GTI? Najrýchlejšia verzia príde už čoskoro

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.