SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme najlacnejší elektromobil. Škoda Citigo zrazu dáva zmysel

Kúpa tohoto auta má však jeden háčik.

Škoda Citigo-e iV (Zdroj: Peter Kálmán)

Uspieť v Európe s malým mestským autom je čoraz zložitejšie. Svoje o tom vie Volkswagen, ktorý v roku 2011 prišiel s ambicióznym projektom New Small Family.

Ide o označenie pre trio Volkswagen Up!, Škoda Citigo a Seat Mii. Celý vývoj až po výrobu predstavoval investíciu vyše 300 miliónov eur. Plán bol za deväť rokov vyrobiť 4,5 mil. áut, čo sa však ani zďaleka nepodarilo. Deviaty rok výroby sa už končí a Volkswagen zatiaľ v Európe predal 1,3 milióna malých áut.

Pre život trojičiek vyrábaných v Bratislave to paradoxne neznamená neúspešný koniec, skôr prichádza nový začiatok. O Volkswagene Up! sa dá povedať, že si získal pozornosť mnohých zákazníkov, no Citigo a Mii ostali trochu v tieni.

Lenže teraz sa situácia mení. Autíčko, ktoré bolo pomaly na odpis, je zrazu dôležitou súčasťou automobilky. Stačilo z neho spraviť elektromobil. Ako jazdí, sme vyskúšali v holandskom Haagu.

Transplantácia bola úspešná, Citigo žije

Samotné Citigo netreba zrejme predstavovať. Od roku 2011 prešlo iba ľahkým faceliftom a vyzerá stále prakticky rovnako. Od začiatku bol dizajn spravený tak, aby auto rýchlo nezostarlo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Oproti verzii so spaľovacím motorom, ktorá sa už v tichosti vytratila z ponuky, spoznáte elektrické Citigo podľa masky so zaslepenou mriežkou vo farbe karosérie. Že ide o Škodu vám zozadu pripomína veľký nápis namiesto loga s okrídleným šípom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6ACX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6ACX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Škoda, Malé autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson