SME
Sobota, 27. február, 2021 | Meniny má AlexanderKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme najlacnejší elektromobil. Škoda Citigo zrazu dáva zmysel

Kúpa tohoto auta má však jeden háčik.

Škoda Citigo-e iV (Zdroj: Peter Kálmán)

Uspieť v Európe s malým mestským autom je čoraz zložitejšie. Svoje o tom vie Volkswagen, ktorý v roku 2011 prišiel s ambicióznym projektom New Small Family.

Ide o označenie pre trio Volkswagen Up!, Škoda Citigo a Seat Mii. Celý vývoj až po výrobu predstavoval investíciu vyše 300 miliónov eur. Plán bol za deväť rokov vyrobiť 4,5 mil. áut, čo sa však ani zďaleka nepodarilo. Deviaty rok výroby sa už končí a Volkswagen zatiaľ v Európe predal 1,3 milióna malých áut.

Pre život trojičiek vyrábaných v Bratislave to paradoxne neznamená neúspešný koniec, skôr prichádza nový začiatok. O Volkswagene Up! sa dá povedať, že si získal pozornosť mnohých zákazníkov, no Citigo a Mii ostali trochu v tieni.

Lenže teraz sa situácia mení. Autíčko, ktoré bolo pomaly na odpis, je zrazu dôležitou súčasťou automobilky. Stačilo z neho spraviť elektromobil. Ako jazdí, sme vyskúšali v holandskom Haagu.

Transplantácia bola úspešná, Citigo žije

Samotné Citigo netreba zrejme predstavovať. Od roku 2011 prešlo iba ľahkým faceliftom a vyzerá stále prakticky rovnako. Od začiatku bol dizajn spravený tak, aby auto rýchlo nezostarlo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Oproti verzii so spaľovacím motorom, ktorá sa už v tichosti vytratila z ponuky, spoznáte elektrické Citigo podľa masky so zaslepenou mriežkou vo farbe karosérie. Že ide o Škodu vám zozadu pripomína veľký nápis namiesto loga s okrídleným šípom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6ACX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6ACX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Škoda, Malé autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ národnej protizločineckej jednotky NAKA Branislav Zurian.

Svedčí proti nemu bývalý námestník SIS Boris Beňa.

8 h

Ktorá stratégia je tá správna?

9 h

Rok od prvého prípadu zaznamenali takmer dvadsaťtisíc mŕtvych.

5 h
Robbie Williams.

Michael Gracey napísal scenár z osobných rozhovorov.

25. feb

Neprehliadnite tiež

BMW 545e xDrive

Pohon v tomto aute dokáže zaujať aj zarytých odporcov.

25. feb
McLaren Artura

Prevodovka nového superšportu nemá spiatočku.

25. feb
Nové logo Peugeot.

Prvýkrát firma použila logo s levom v roku 1847.

25. feb
Maskovaná Škoda Fabia

Známe sú už motory aj rozmery auta.

25. feb