SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Zomrel Gérard Detourbet, otec cenovo dostupných áut Dacia

Stál za vznikom rumunského Logana aj indického Kwidu.

Gérard Detourbet Gérard Detourbet (Zdroj: Renault)

PARÍŽ. Nemal rád autá, no napriek tomu je autorom jedného z najúspešnejších projektov v automobilovom priemysle.

Zo začiatku jeho plánu spraviť z Dacie ziskovú automobilku málokto veril, dnes Sandero či Logan bežne stretneme aj v západnej Európe a automobilka ročne vyrobí vyše 700-tisíc áut. Vo štvrtok 5. decembra zomrel Gérard Detourbet, manažér automobilky Renault.

Detourbet začal v Renaulte pracovať v roku 1971 ako zamestnanec školiaceho centra. Predtým bol matematik. Za deväť rokov sa vypracoval na manažéra vo fabrike v Sandouville, kde mal na starosť výrobu dielov pre Renault 25.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Po tom, čo Renault od rumunskej vlády odkúpil väčšinový podiel v Dacii, Detourbet mal na starosti priviesť k životu Projekt X90, ktorého výsledkom bola v roku 2004 Dacia Logan.

Najlacnejšie autá na trhu

Išlo o auto, ktoré bolo prísne účelové a viaceré automobilky mimo Európy ho licenčne vyrábajú dodnes. Potom prišli ďalšie Dacie vrátane úspešného SUV Duster.

Súvisiaci článok Tata Nano končí. Prečo najlacnejšie auto na svete nemalo úspech? Čítajte 

Detourbet vždy autá vnímal iba ako spôsob dopravy. Doslova ich staval okolo ceny, moderné technológie považoval za niečo, čo sa dodávatelia snažia vnútiť automobilkám a tie na to často skočia.

Bol názoru, že Dacia môže vyrábať aj desať rôznych modelov, no vždy musí ísť o autá s najnižšou cenou na trhu. Pokiaľ sa tento model poruší, Dacia stratí zmysel.

„Ak by som mal spraviť luxusné auto, bol by to problém, pretože také autá musíte milovať a ja nemám rád autá,“ povedal raz Detourbet pre nemecký denník Handelsblat.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6ATQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6ATQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 562
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 432
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 158
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 869
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 592
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 355
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 791
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 140
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 939
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 612
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Dacia, Medzinárodný menový fond
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.