SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Plug-in hybridná Škoda Superb iV naučí, ako hospodáriť s energiou

Elektrinu si vie auto ušetriť na neskôr.

Škoda Superb iV (Zdroj: Peter Kálmán)

S elektrickou budúcnosťou áut sme sa už akosi zmierili, no mnohých stále odrádza praktické využitie. Súvisí s obmedzeným dojazdom aj pomerne slabou infraštruktúrou nabíjacích staníc na Slovensku.

Mnohí sa preto zaujímajú o hybridy, ktoré sa zatiaľ javia ako najideálnejšie riešenie pre zníženie spotreby aj emisií.

Pre Škodu je prvým z nich externe dobíjateľný plug-in hybrid Superb iV, ktorý sme si vyskúšali na ceste z Amsterdamu do Haagu a naspäť. Dáva nám jeho technológia zmysel?

Na prvý pohľad ide o klasický Superb, ktorý môže byť k dispozícii aj vo verziách Sportline či Laurin&Klement. Podozrievaví začnete byť, až keď sa pozriete na mriežku chladiča. Je iná a sú v nej elegantne skryté dvierka nabíjacieho konektoru.

Technológiu Superb iV zdedil z Volkswagenu Passat GTE. Ponúka systémový výkon 160 kW (218 koní) a krútiaci moment 400 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Aby sme však boli presnejší, Superb iV poháňa preplňovaný benzínový štvorvalec 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 koní), ktorý dopĺňa synchrónny elektromotor s výkonom 85 kW. Napájaný je 13 kWh batériou umiestnenou pod zadnými sedadlami. Čisto elektrický dojazd výrobca udáva 62 kilometrov,

Táto zmena spôsobila, že palivová nádrž sa zmenšila na 50 litrov a priestor na batožinu pri kombi o 150 litrov, takže verzia iV má 510 litrov.

Plug-in hybridná Škoda má pohon predných kolies a pohonné ústrojenstvo spolupracuje so šesťstupňovou trojspojkovou prevodovkou DSG, kde tretia spojka prepája elektromotor so spaľovacím motorom.

Keď dá vodič páku doľava k sebe, neprepne do manuálneho režimu, ale zapne rekuperáciu, takže auto samo brzdí a dobíja batériu.

Rýchlokurz efektívnej jazdy

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6CCY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6CCY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Škoda, Kombi
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nový prezident USA Joe Biden.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump nikomu nechýbal, Biden je prezident

Biden nesľuboval, že Ameriku urobí znovu veľkou. Mal prosbu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Film Správa má medzinárodné obsadenie. Na obrázku Nemci Christoph Bach a Florian Panzner.

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon