SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Plug-in hybridná Škoda Superb iV naučí, ako hospodáriť s energiou

Elektrinu si vie auto ušetriť na neskôr.

Škoda Superb iV (Zdroj: Peter Kálmán)

S elektrickou budúcnosťou áut sme sa už akosi zmierili, no mnohých stále odrádza praktické využitie. Súvisí s obmedzeným dojazdom aj pomerne slabou infraštruktúrou nabíjacích staníc na Slovensku.

Mnohí sa preto zaujímajú o hybridy, ktoré sa zatiaľ javia ako najideálnejšie riešenie pre zníženie spotreby aj emisií.

Pre Škodu je prvým z nich externe dobíjateľný plug-in hybrid Superb iV, ktorý sme si vyskúšali na ceste z Amsterdamu do Haagu a naspäť. Dáva nám jeho technológia zmysel?

Na prvý pohľad ide o klasický Superb, ktorý môže byť k dispozícii aj vo verziách Sportline či Laurin&Klement. Podozrievaví začnete byť, až keď sa pozriete na mriežku chladiča. Je iná a sú v nej elegantne skryté dvierka nabíjacieho konektoru.

Technológiu Superb iV zdedil z Volkswagenu Passat GTE. Ponúka systémový výkon 160 kW (218 koní) a krútiaci moment 400 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Aby sme však boli presnejší, Superb iV poháňa preplňovaný benzínový štvorvalec 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 koní), ktorý dopĺňa synchrónny elektromotor s výkonom 85 kW. Napájaný je 13 kWh batériou umiestnenou pod zadnými sedadlami. Čisto elektrický dojazd výrobca udáva 62 kilometrov,

Táto zmena spôsobila, že palivová nádrž sa zmenšila na 50 litrov a priestor na batožinu pri kombi o 150 litrov, takže verzia iV má 510 litrov.

Plug-in hybridná Škoda má pohon predných kolies a pohonné ústrojenstvo spolupracuje so šesťstupňovou trojspojkovou prevodovkou DSG, kde tretia spojka prepája elektromotor so spaľovacím motorom.

Keď dá vodič páku doľava k sebe, neprepne do manuálneho režimu, ale zapne rekuperáciu, takže auto samo brzdí a dobíja batériu.

Rýchlokurz efektívnej jazdy

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu