SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Plug-in hybridná Škoda Superb iV naučí, ako hospodáriť s energiou

Elektrinu si vie auto ušetriť na neskôr.

Škoda Superb iV (Zdroj: Peter Kálmán)

S elektrickou budúcnosťou áut sme sa už akosi zmierili, no mnohých stále odrádza praktické využitie. Súvisí s obmedzeným dojazdom aj pomerne slabou infraštruktúrou nabíjacích staníc na Slovensku.

Mnohí sa preto zaujímajú o hybridy, ktoré sa zatiaľ javia ako najideálnejšie riešenie pre zníženie spotreby aj emisií.

Pre Škodu je prvým z nich externe dobíjateľný plug-in hybrid Superb iV, ktorý sme si vyskúšali na ceste z Amsterdamu do Haagu a naspäť. Dáva nám jeho technológia zmysel?

Na prvý pohľad ide o klasický Superb, ktorý môže byť k dispozícii aj vo verziách Sportline či Laurin&Klement. Podozrievaví začnete byť, až keď sa pozriete na mriežku chladiča. Je iná a sú v nej elegantne skryté dvierka nabíjacieho konektoru.

Technológiu Superb iV zdedil z Volkswagenu Passat GTE. Ponúka systémový výkon 160 kW (218 koní) a krútiaci moment 400 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Aby sme však boli presnejší, Superb iV poháňa preplňovaný benzínový štvorvalec 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 koní), ktorý dopĺňa synchrónny elektromotor s výkonom 85 kW. Napájaný je 13 kWh batériou umiestnenou pod zadnými sedadlami. Čisto elektrický dojazd výrobca udáva 62 kilometrov,

Táto zmena spôsobila, že palivová nádrž sa zmenšila na 50 litrov a priestor na batožinu pri kombi o 150 litrov, takže verzia iV má 510 litrov.

Plug-in hybridná Škoda má pohon predných kolies a pohonné ústrojenstvo spolupracuje so šesťstupňovou trojspojkovou prevodovkou DSG, kde tretia spojka prepája elektromotor so spaľovacím motorom.

Keď dá vodič páku doľava k sebe, neprepne do manuálneho režimu, ale zapne rekuperáciu, takže auto samo brzdí a dobíja batériu.

Rýchlokurz efektívnej jazdy

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6CCY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6CCY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Škoda, Kombi
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.