SME
Nedeľa, 29. marec, 2020 | Meniny má Miroslav

Plug-in hybridná Škoda Superb iV naučí, ako hospodáriť s energiou

Elektrinu si vie auto ušetriť na neskôr.

Škoda Superb iV (Zdroj: Peter Kálmán)

S elektrickou budúcnosťou áut sme sa už akosi zmierili, no mnohých stále odrádza praktické využitie. Súvisí s obmedzeným dojazdom aj pomerne slabou infraštruktúrou nabíjacích staníc na Slovensku.

Mnohí sa preto zaujímajú o hybridy, ktoré sa zatiaľ javia ako najideálnejšie riešenie pre zníženie spotreby aj emisií.

Pre Škodu je prvým z nich externe dobíjateľný plug-in hybrid Superb iV, ktorý sme si vyskúšali na ceste z Amsterdamu do Haagu a naspäť. Dáva nám jeho technológia zmysel?

Na prvý pohľad ide o klasický Superb, ktorý môže byť k dispozícii aj vo verziách Sportline či Laurin&Klement. Podozrievaví začnete byť, až keď sa pozriete na mriežku chladiča. Je iná a sú v nej elegantne skryté dvierka nabíjacieho konektoru.

Článok pokračuje pod video reklamou

Technológiu Superb iV zdedil z Volkswagenu Passat GTE. Ponúka systémový výkon 160 kW (218 koní) a krútiaci moment 400 Nm.

Aby sme však boli presnejší, Superb iV poháňa preplňovaný benzínový štvorvalec 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 koní), ktorý dopĺňa synchrónny elektromotor s výkonom 85 kW. Napájaný je 13 kWh batériou umiestnenou pod zadnými sedadlami. Čisto elektrický dojazd výrobca udáva 62 kilometrov,

Táto zmena spôsobila, že palivová nádrž sa zmenšila na 50 litrov a priestor na batožinu pri kombi o 150 litrov, takže verzia iV má 510 litrov.

Plug-in hybridná Škoda má pohon predných kolies a pohonné ústrojenstvo spolupracuje so šesťstupňovou trojspojkovou prevodovkou DSG, kde tretia spojka prepája elektromotor so spaľovacím motorom.

Keď dá vodič páku doľava k sebe, neprepne do manuálneho režimu, ale zapne rekuperáciu, takže auto samo brzdí a dobíja batériu.

Rýchlokurz efektívnej jazdy

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6CCY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6CCY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Škoda, Kombi

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Eduard Heger (OĽaNO) počas 4. rokovania vlády v Bratislave 25. marca 2020.
Premiér Igor Matovič predstavuje sedem ekonomických opatrení.

Aké sú rozdiely medzi rúškami a ako nosiť jednotlivé typy?

Dôležitý je nielen správny druh, ale aj pozorná manipulácia s rúškom.

Práca vo Volkswagene

Neprehliadnite tiež

Logá Audi a Volkswagen počas pandémie.
Hyundai i20

Holandskí vedci dokázali, že elektromobil je skutočne čistejší

Autá na elektrinu sú čistejšie v 95 percentách krajín.

Kia prezradila viac o motoroch nového Sorenta

Základom zostáva naftový štvorvalec.

Nová Kia Sorento