BRATISLAVA. Spojenie Audi Q7 s plug-in hybridnou technológiou sa na našom trhu už objavilo. Nemecká automobilka predstavila pred štyrmi rokmi model, ktorý niesol označenie e-tron, pričom elektromotor vtedy spolupracoval s trojlitrovým naftovým agregátom.
Aktuálne sa Audi k plug-in hybridnému pohonu pri modeli Q7 vracia, avšak v mierne pozmenenej podobe. Unikátna spolupráca nafty a elektrickej energie skončila a dieselový motor 3.0 TDI nahrádza benzínový variant.
Záujemcovia o ekologickú novinku z dielne koncernu Volkswagen si budú môcť vyberať dokonca z dvoch výkonnostných verzií. V oboch prípadoch však dostanú pohon všetkých kolies i osem-stupňovú automatickú prevodovku.
Dvierka "nádrže" nájdete na oboch stranách
Plug-in hybridné SUV sa od klasickej benzínovej verzie na prvý pohľad vôbec nelíši. Ak sa však prejdete okolo auta zbadáte, že viečko nádrže je umiestnené na pravej i ľavej strane.
V skutočnosti sa však tankovacie hrdlo nahádza len za jednými dvierkami. Po otvorení druhých, na vodiča zažmurká nabíjací konektor typu 2.

Srdcom ekologickej verzie modelu Q7 zostáva benzínový vidlicový šesťvalec s turbodúchadlom, ktorý spolupracuje s elektromotorom integrovaným do automatickej prevodovky.
Samotný motor dosahuje v slabšom vyladení výkon 340 koní (250 kW) a najvyšší krútiaci moment 450 Nm. Ide teda o presne tie isté parametre, ktorými sa chváli klasické benzínové Audi Q7.
V prípade plug-in hybridu však šesťvalec dopĺňa ešte elektromotor, ktorý zo seba dokáže vydolovať ďalších 128 konských síl (94 kW) a 350 Nm točivého momentu.

Audi Q7 55 TFSI e quattro teda ponúka kombinovaný výkon 381 koní (280 kW) a najvyšší krútiaci moment 600 Nm. Náročnejší klienti však môžu siahnuť aj po verzii 60 TFSI e quattro, ktorá disponuje výkonom až 456 koní (335 kW) a točivý moment dosahuje hodnotu 700 Nm.
Lítium-iónová batéria, ktorá má kapacitu 17,3 kWh dostala samostatný chladiaci okruh. Podľa WLTP prejde Audi Q7 na čisto elektrický pohon približne 40 kilometrov a maximálna rýchlosť je v elektrickom režime obmedzená na 135 km/h.

Luxusné SUV s plug-in hybridnou technológiou na palube dokáže vďaka systému rekuperácie ubrzdiť až 90 percent bežných situácii výhradne elektromotorom. Do rýchlosti 20 km/h je počas jazdy aktivovaná aj zvuková výstraha. Jej zvuk po rozbehnutí na vyššiu rýchlosť postupne zaniká.
Plug-in hybridné Audi Q7 sa u nás dostane do predaja pravdepodobne ešte tento rok. Za akú cenu sa bude dať na Slovensku kúpiť zatiaľ nevieme. Na nemeckom trhu však verzia 55 TFSI e začína na sume takmer 75-tisíc eur.