Dacia Duster 1,33 TCe Prestige - Prehľad základných parametrov: | |
Cena od / verzia od (eur) | 9 990 / 14 390 |
Spotreba výrobca / test (l) | 6,4 / 8,0 |
Objem batožinového priestoru (l) | 445 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 676, 4 341, 1 804, 1 693 |
Dacia Duster sa prvýkrát na európsky trh dostala pred desiatimi rokmi. Takmer okamžite jej prischol imidž lacného rumunského SUV, ktoré síce solídne prechádza terénom, no susedom sa ním chváliť asi nikto nebude.
Napriek tomu, mnohí zákazníci, ktorí si aj tak mohli dovoliť iba jazdené auto, nad Dusterom radi ohŕňali nosom. Robustné SUV pôsobilo príliš lacno na miestach, s ktorými posádka priamo prichádza do kontaktu - od hranatého dizajnu cez tvrdé plasty v interiéri až po lacno pôsobiace ovládače.
Príchodom aktuálnej generácie sa však mnohé zmenilo. Dacia Duster dostala atraktívnejšie tvary karosérie, kvalitnejšie materiály vo vnútri a modernú techniku s množstvom asistentov.
Napriek tomu, že rumunský obojživelník už nie je horúcou novinkou, pod kapotou jednu takú má. Je ňou 1,3-litrový benzínový štvorvalec, ktorý doteraz využíval výhradne sesterský Renault a my sme sa ho v Dacii rozhodli podrobiť zaťažkávacej skúške.

Nevyzerá ako najlacnejšie SUV
Ak sa pozeráte na druhu generáciu Dacie Duster v najvyššej výbave Prestige, vôbec nemáte pocit, že ide o cenovo najdostupnejšie auto vo svojej triede. Rumunské SUV má atraktívne tvary, moderný dizajn svetiel a niekoľko sympatických prvkov navyše.