SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Renault Megane R.S. Trophy si brúsi zuby na najlepšie hot hatche (test)

Zmeny prináša príplatkový balík Cup.

Renault Megane R.S. Trophy (Zdroj: Tomáš Klimko)
Renault Megane R.S. 300 Trophy
Cena od / verzia od (eur)14 990 / 35 990
Spotreba výrobca / test (l)8,1 / 8,9
Objem batožinového priestoru (l)434
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 670; 4 364; 1 875; 1 435

Je veľmi náročné rozprávať sa o hot hatchoch a nespomenúť francúzsky Renault. Stáli už pri zrode tohto segmentu, malý Renault 5 Alpine prišiel dokonca o niekoľko mesiacov skôr ako pôvodný Volkswagen Golf GTI.

Počas uplynulých desaťročí sa im podarilo niekoľkokrát získať rekord pre autá s predným náhonom na slávnom Nürburgringu. Ich rýchle hatchbacky patrili vždy k tým menej praktickým, no o to zábavnejším.

Naposledy sa podarilo rekord prekonať s limitovanou edíciou Renault Megane R.S. Trophy R. Tá môže byť vybavená aj karbon-keramickými brzdami a diskami kolies z uhlíkových vlákien. Za cenu tejto limitky obmedzenej na 500 kusov si však kľudne kúpite aj Porsche.

Pre bežných smrteľníkov je podstatne dostupnejší obyčajný Megane R.S. Trophy, ktorému v názve chýba veľavýznamné písmenko "R". Oproti základnej verzii ostrého Meganu prichádza s niekoľkými úpravami, ktoré z neho robia ešte o niečo lepšiu víkendovú hračku na okruh.

Zmien nebolo veľa

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vizuálne sa od štandardného hot hatchu príliš neodlišuje. Na prvý pohľad vlastne vyzerá úplne rovnako, odlišuje ho však niekoľko detailov.

Najspoľahlivejším znakom, podľa ktorého Trophy spoznáte, je veľký nápis nenápadne skrytý v prednom nárazníku. Inde na karosérií však označenie verzie nenájdete.

Rozšírené blatníky tentokrát vypĺňajú zliatinové devätnástky v novom dizajne. Ten nás veľmi neoslovil, červené detaily sa nám zdali už trocha príliš. Na výber sú však aj o 2 kg ľahšie disky Fuji Light s jednoduchším dizajnom, Renault si za ne pýta príplatok 1 700 eur.

Za nimi sa skrývajú odľahčené dvojmateriálové brzdové kotúče. Červená farba brzdičov Brembo prezrádza, že Trophy je vybavené podvozkom Cup.

V kabíne je takmer všetko po starom a rovnako ako pri zvyšných variantoch, interiér už pôsobí trochu zastaralo. Testovací kus bol navyše vybavený iba základným stredovým displejom, čo tento pocit ešte umocňuje.

Charakter kabíny úplne menia príplatkové škrupinové sedadlá Recaro. Hoci vyzerajú výborne a sú pohodlné, štíhlejší ľudia v nich budú v zakrutách trochu lietať. Ak máte užšiu postavu, pravdepodobne by sme tento príplatok vynechali.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6CDN na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6CDN na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kompaktné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.