SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Renault Megane R.S. Trophy si brúsi zuby na najlepšie hot hatche (test)

Zmeny prináša príplatkový balík Cup.

Renault Megane R.S. Trophy (Zdroj: Tomáš Klimko)
Renault Megane R.S. 300 Trophy
Cena od / verzia od (eur)14 990 / 35 990
Spotreba výrobca / test (l)8,1 / 8,9
Objem batožinového priestoru (l)434
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 670; 4 364; 1 875; 1 435

Je veľmi náročné rozprávať sa o hot hatchoch a nespomenúť francúzsky Renault. Stáli už pri zrode tohto segmentu, malý Renault 5 Alpine prišiel dokonca o niekoľko mesiacov skôr ako pôvodný Volkswagen Golf GTI.

Počas uplynulých desaťročí sa im podarilo niekoľkokrát získať rekord pre autá s predným náhonom na slávnom Nürburgringu. Ich rýchle hatchbacky patrili vždy k tým menej praktickým, no o to zábavnejším.

Naposledy sa podarilo rekord prekonať s limitovanou edíciou Renault Megane R.S. Trophy R. Tá môže byť vybavená aj karbon-keramickými brzdami a diskami kolies z uhlíkových vlákien. Za cenu tejto limitky obmedzenej na 500 kusov si však kľudne kúpite aj Porsche.

Pre bežných smrteľníkov je podstatne dostupnejší obyčajný Megane R.S. Trophy, ktorému v názve chýba veľavýznamné písmenko "R". Oproti základnej verzii ostrého Meganu prichádza s niekoľkými úpravami, ktoré z neho robia ešte o niečo lepšiu víkendovú hračku na okruh.

Zmien nebolo veľa

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vizuálne sa od štandardného hot hatchu príliš neodlišuje. Na prvý pohľad vlastne vyzerá úplne rovnako, odlišuje ho však niekoľko detailov.

Najspoľahlivejším znakom, podľa ktorého Trophy spoznáte, je veľký nápis nenápadne skrytý v prednom nárazníku. Inde na karosérií však označenie verzie nenájdete.

Rozšírené blatníky tentokrát vypĺňajú zliatinové devätnástky v novom dizajne. Ten nás veľmi neoslovil, červené detaily sa nám zdali už trocha príliš. Na výber sú však aj o 2 kg ľahšie disky Fuji Light s jednoduchším dizajnom, Renault si za ne pýta príplatok 1 700 eur.

Za nimi sa skrývajú odľahčené dvojmateriálové brzdové kotúče. Červená farba brzdičov Brembo prezrádza, že Trophy je vybavené podvozkom Cup.

V kabíne je takmer všetko po starom a rovnako ako pri zvyšných variantoch, interiér už pôsobí trochu zastaralo. Testovací kus bol navyše vybavený iba základným stredovým displejom, čo tento pocit ešte umocňuje.

Charakter kabíny úplne menia príplatkové škrupinové sedadlá Recaro. Hoci vyzerajú výborne a sú pohodlné, štíhlejší ľudia v nich budú v zakrutách trochu lietať. Ak máte užšiu postavu, pravdepodobne by sme tento príplatok vynechali.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Skryť Zatvoriť reklamu