SME
Utorok, 28. január, 2020 | Meniny má Alfonz

Ukončil fázu obrovských investícií. Aký rok má za sebou slovenský Volkswagen?

Fabrika sa snaží zvýšiť efektivitu podniku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Archív SME )

BRATISLAVA. Spoločnosť Volkswagen Slovakia ukončila fázu obrovských investícií a niekoľkoročné obdobie viacerých nábehov. V roku 2019 nastal pre automobilku čas intenzívne sa sústrediť na sériovú výrobu s jasným zreteľom na cieľ značky a zvýšiť efektivitu podniku do roku 2025 o 30 percent.

Ako ďalej v rámci hodnotenia roku 2019 pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa spoločnosti Lucia Makayová, fabrika si predsavzala naplniť cieľ zvýšenia efektivity z veľkej časti už v rokoch 2019 a 2020. Cieľom Volkswagen Slovakia pritom podľa nej stále zostáva získať výrobu ďalšieho modelu.

Článok pokračuje pod video reklamou

V Turecku alebo v Bratislave?

V médiách sa dlhodobo hovorí o možnosti priniesť do Bratislavy výrobu novej generácie modelov Passat a sesterskej Škody Superb.

Podľa posledných informácií sa rozhodnutie odložilo na február budúceho roka. Dovtedy sa totiž má skupina Volkswagen rozhodnúť, či zrealizuje svoj pôvodný investičný zámer postaviť novú multibrandovú fabriku v Turecku. A

k napokon padne verdikt, že sa turecká investícia realizovať nebude, favoritom pre výrobu Passatu a Superbu má byť práve Bratislava.

Súvisiaci článok Výroba Passatov v Bratislave je otázna, Volkswagen opäť odkladá rozhodnutie o Turecku Čítajte 

Volkswagen Slovakia podľa Makayovej celý rok apeloval na zlepšenie podnikateľského prostredia a vyzýval k väčšej stabilite a predvídateľnosti pri prijímaní zákonov.

"Napriek intenzívnej snahe mnohých podnikateľských subjektov a konštruktívnym návrhom na zlepšenie podnikateľského prostredia zo strany zamestnávateľov k pozitívnym rozhodnutiam neprišlo. Práve naopak, boli schválené viaceré zákonné úpravy, ktoré výrazne zaťažujú rozpočty firiem a navyšujú ich personálne náklady, čím sa znižuje ich konkurencieschopnosť. Ide napríklad o rekreačné poukazy, ďalšie zvyšovanie príplatkov aj v súvislosti so zvyšujúcou sa minimálnou mzdou a podobne," skonštatovala.

Automobilka by podľa nej privítala opatrenia, ktoré zlepšia podnikateľské prostredie na Slovensku, a tým podporia stabilitu pracovných miest. Ako príklad uviedla zníženie odvodového zaťaženia na strane zamestnávateľa, ako aj zamestnancov, či zvýšenie flexibility pracovnej sily.

Efektívnejší chod firmy o 30 percent

V roku 2019 Volkswagen Slovakia odštartoval sériovú výrobu modelu Porsche Cayenne Coupé. "Model Audi Q7 prešiel faceliftom a v segmente malých mestských vozidiel (New Small Family) sme začali vyrábať vynovený Volkswagen e-up! s dvojnásobným dojazdom a elektrický motor dostali koncom roka aj „súrodenci“ z rovnakého segmentu – Škoda Citigoe iV a Seat Mii electric,“ priblížila zmeny vo výrobe Makayová.

Koncom roka sa rozhodlo o presunutí časti výroby modelu Škoda Karoq do Bratislavy. Tá bude integrovaná do existujúcej linky segmentu malých mestských vozidiel, z ktorej schádza aj ďalší model tejto značky – elektrická Škoda Citigoe iV.

Výroba karosérií a lakovanie Škoda Karoq sa bude naďalej realizovať v materskom závode Kvasiny. "Následne budú ako tzv. MKD vozidlá (Medium Knocked Down) prevezené do Bratislavy, kde sa uskutoční kompletná montáž. Štart produkcie je plánovaný na jeseň 2020,“ objasnila hovorkyňa.

Čo sa týka zamestnanosti, v prvom polroku 2019 nastala vo Volkswagen Slovakia úprava zmenových modelov v dvoch výrobných segmentoch. V segmente SUV vozidiel sa v marci vrátili k štandardnému 3-zmennému modelu, predchádzajúci tzv. kontinuálny model zmennosti bol zavedený dočasne.

V segmente malých mestských vozidiel sa v júni uskutočnila úprava z dvojzmennej prevádzky na jednozmennú.

"K zmenám prišlo z dôvodu zmenených rámcových podmienok, ukončenia rozsiahlej fázy nábehov, efektívneho využitia investícií a zvýšenej technickej kapacity liniek, ako aj v súvislosti so zámerom značky Volkswagen zefektívniť chod firmy do roku 2025 o 30 percent," vysvetlila Makayová.

Pilier slovenského exportu

Taktiež doplnila, že v novej kolektívnej zmluve platnej od 1. septembra 2019 bola spolu s navýšením tarifných miezd dohodnutá aj garancia zabezpečenia zamestnanosti na najbližších päť rokov, v rámci ktorej sa spoločnosť zaviazala neuplatňovať skončenie pracovného pomeru z organizačných dôvodov a nadbytočnosti.

"V oprávnených situáciách bude zamestnávateľ po dohode s odborovou organizáciou využívať pre zachovanie zamestnanosti vopred odsúhlasené nástroje flexibility ako skrátený pracovný týždeň, konto pracovného času či náhradu mzdy v prípade prekážky na strane zamestnávateľa," dodala hovorkyňa. Aktuálne automobilka neprijíma nových zamestnancov.

Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 5,5 milióna vozidiel. Je pilierom slovenského exportu, najväčším súkromným zamestnávateľom v krajine a spolu so svojimi zamestnancami aj najväčším prispievateľom do verejných rozpočtov.

Spoločnosť preinvestovala na Slovensku od svojho vzniku už vyše 4,5 miliardy eur. Vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Coupé, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii, Škoda Citigo.

Okrem vozidiel produkuje prevodovky, komponenty pre prevodovky a podvozky, ako aj zariadenia používané pri výrobe vozidiel.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  2. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  3. Dell offers multifaceted careers
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  6. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  9. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  10. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  1. Prečo stále veríme v talizmany?
  2. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Dell offers multifaceted careers
  6. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  7. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  8. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  9. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  10. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 11 646
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 11 448
  3. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 10 930
  4. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 10 762
  5. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 9 694
  6. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 8 831
  7. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 528
  8. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 8 382
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 256
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 128

Hlavné správy zo Sme.sk

Pellegrini odmieta prepojenia na SAD Zvolen: Nestarám sa, ako chodia

Zástupcovia župy sa s dopravcom stretnú v stredu.

Predseda vlády Peter Pellegrini.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pri Zvolene sa bojuje o Slovensko

Keď si má Pellegrini vybrať súkromníka alebo verejnosť, neváha.

Peter Tkačenko
Guvernér NBS Peter Kažimír.

Neprehliadnite tiež

BMW M135i posiela svojich rebelských predkov do histórie (test)

Nová koncepcia od základu všetko zmenila.

BMW M135i

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Peugeot 2008

Nové emisné normy vyháňajú Suzuki Jimny z európskeho trhu

Malý teréniak sa môže vrátiť ako dodávka.

Suzuki Jimny
Smart EQ Forfour