SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Ukončil fázu obrovských investícií. Aký rok má za sebou slovenský Volkswagen?

Fabrika sa snaží zvýšiť efektivitu podniku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME )

BRATISLAVA. Spoločnosť Volkswagen Slovakia ukončila fázu obrovských investícií a niekoľkoročné obdobie viacerých nábehov. V roku 2019 nastal pre automobilku čas intenzívne sa sústrediť na sériovú výrobu s jasným zreteľom na cieľ značky a zvýšiť efektivitu podniku do roku 2025 o 30 percent.

Ako ďalej v rámci hodnotenia roku 2019 pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa spoločnosti Lucia Makayová, fabrika si predsavzala naplniť cieľ zvýšenia efektivity z veľkej časti už v rokoch 2019 a 2020. Cieľom Volkswagen Slovakia pritom podľa nej stále zostáva získať výrobu ďalšieho modelu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V Turecku alebo v Bratislave?

V médiách sa dlhodobo hovorí o možnosti priniesť do Bratislavy výrobu novej generácie modelov Passat a sesterskej Škody Superb.

Podľa posledných informácií sa rozhodnutie odložilo na február budúceho roka. Dovtedy sa totiž má skupina Volkswagen rozhodnúť, či zrealizuje svoj pôvodný investičný zámer postaviť novú multibrandovú fabriku v Turecku. A

k napokon padne verdikt, že sa turecká investícia realizovať nebude, favoritom pre výrobu Passatu a Superbu má byť práve Bratislava.

Súvisiaci článok Výroba Passatov v Bratislave je otázna, Volkswagen opäť odkladá rozhodnutie o Turecku Čítajte 

Volkswagen Slovakia podľa Makayovej celý rok apeloval na zlepšenie podnikateľského prostredia a vyzýval k väčšej stabilite a predvídateľnosti pri prijímaní zákonov.

"Napriek intenzívnej snahe mnohých podnikateľských subjektov a konštruktívnym návrhom na zlepšenie podnikateľského prostredia zo strany zamestnávateľov k pozitívnym rozhodnutiam neprišlo. Práve naopak, boli schválené viaceré zákonné úpravy, ktoré výrazne zaťažujú rozpočty firiem a navyšujú ich personálne náklady, čím sa znižuje ich konkurencieschopnosť. Ide napríklad o rekreačné poukazy, ďalšie zvyšovanie príplatkov aj v súvislosti so zvyšujúcou sa minimálnou mzdou a podobne," skonštatovala.

Skryť Vypnúť reklamu

Automobilka by podľa nej privítala opatrenia, ktoré zlepšia podnikateľské prostredie na Slovensku, a tým podporia stabilitu pracovných miest. Ako príklad uviedla zníženie odvodového zaťaženia na strane zamestnávateľa, ako aj zamestnancov, či zvýšenie flexibility pracovnej sily.

Efektívnejší chod firmy o 30 percent

V roku 2019 Volkswagen Slovakia odštartoval sériovú výrobu modelu Porsche Cayenne Coupé. "Model Audi Q7 prešiel faceliftom a v segmente malých mestských vozidiel (New Small Family) sme začali vyrábať vynovený Volkswagen e-up! s dvojnásobným dojazdom a elektrický motor dostali koncom roka aj „súrodenci“ z rovnakého segmentu – Škoda Citigoe iV a Seat Mii electric,“ priblížila zmeny vo výrobe Makayová.

Koncom roka sa rozhodlo o presunutí časti výroby modelu Škoda Karoq do Bratislavy. Tá bude integrovaná do existujúcej linky segmentu malých mestských vozidiel, z ktorej schádza aj ďalší model tejto značky – elektrická Škoda Citigoe iV.

Skryť Vypnúť reklamu

Výroba karosérií a lakovanie Škoda Karoq sa bude naďalej realizovať v materskom závode Kvasiny. "Následne budú ako tzv. MKD vozidlá (Medium Knocked Down) prevezené do Bratislavy, kde sa uskutoční kompletná montáž. Štart produkcie je plánovaný na jeseň 2020,“ objasnila hovorkyňa.

Čo sa týka zamestnanosti, v prvom polroku 2019 nastala vo Volkswagen Slovakia úprava zmenových modelov v dvoch výrobných segmentoch. V segmente SUV vozidiel sa v marci vrátili k štandardnému 3-zmennému modelu, predchádzajúci tzv. kontinuálny model zmennosti bol zavedený dočasne.

V segmente malých mestských vozidiel sa v júni uskutočnila úprava z dvojzmennej prevádzky na jednozmennú.

"K zmenám prišlo z dôvodu zmenených rámcových podmienok, ukončenia rozsiahlej fázy nábehov, efektívneho využitia investícií a zvýšenej technickej kapacity liniek, ako aj v súvislosti so zámerom značky Volkswagen zefektívniť chod firmy do roku 2025 o 30 percent," vysvetlila Makayová.

Skryť Vypnúť reklamu

Pilier slovenského exportu

Taktiež doplnila, že v novej kolektívnej zmluve platnej od 1. septembra 2019 bola spolu s navýšením tarifných miezd dohodnutá aj garancia zabezpečenia zamestnanosti na najbližších päť rokov, v rámci ktorej sa spoločnosť zaviazala neuplatňovať skončenie pracovného pomeru z organizačných dôvodov a nadbytočnosti.

"V oprávnených situáciách bude zamestnávateľ po dohode s odborovou organizáciou využívať pre zachovanie zamestnanosti vopred odsúhlasené nástroje flexibility ako skrátený pracovný týždeň, konto pracovného času či náhradu mzdy v prípade prekážky na strane zamestnávateľa," dodala hovorkyňa. Aktuálne automobilka neprijíma nových zamestnancov.

Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 5,5 milióna vozidiel. Je pilierom slovenského exportu, najväčším súkromným zamestnávateľom v krajine a spolu so svojimi zamestnancami aj najväčším prispievateľom do verejných rozpočtov.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosť preinvestovala na Slovensku od svojho vzniku už vyše 4,5 miliardy eur. Vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Coupé, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii, Škoda Citigo.

Okrem vozidiel produkuje prevodovky, komponenty pre prevodovky a podvozky, ako aj zariadenia používané pri výrobe vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  2. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  3. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  4. Šéf Accenture: Nie je nič nezvyčajné, že mám paralelne dva mítingy naraz
  5. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  6. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  7. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  1. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  5. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  6. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  10. QSI International School of Bratislava
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 23 014
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 085
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 165
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 817
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 801
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 728
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 337
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 293
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 077
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 076
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Samuel Ivančák: Úvaha (nielen) o rozhlasových kvótach
  2. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak anebo sedm pražských zastavení. Dnes první, všehochuť bez ladu a skladu (pragomix).
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží
  4. Ján Marton: Život ohrozujúce škodlivé potraviny ostávajú utajené v tabuľkách potravinovej správy. Takto môžeme pokapať ako myši.
  5. Anton Kaiser: Florencia I.
  6. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #20 - Vyšetrenia a kontroly počas domácej liečby
  7. Zuzana Cascino: Keď bzučí poézia.
  8. Martin Šuraba: Dvojčatá z Osvienčimu
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 589
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 6 881
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 928
  4. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 666
  5. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 5 490
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 402
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 5 237
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 557
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu