SME
Pondelok, 29. máj, 2023 | Meniny má Vilma
reklama

Ukončil fázu obrovských investícií. Aký rok má za sebou slovenský Volkswagen?

Fabrika sa snaží zvýšiť efektivitu podniku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME )

BRATISLAVA. Spoločnosť Volkswagen Slovakia ukončila fázu obrovských investícií a niekoľkoročné obdobie viacerých nábehov. V roku 2019 nastal pre automobilku čas intenzívne sa sústrediť na sériovú výrobu s jasným zreteľom na cieľ značky a zvýšiť efektivitu podniku do roku 2025 o 30 percent.

Ako ďalej v rámci hodnotenia roku 2019 pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa spoločnosti Lucia Makayová, fabrika si predsavzala naplniť cieľ zvýšenia efektivity z veľkej časti už v rokoch 2019 a 2020. Cieľom Volkswagen Slovakia pritom podľa nej stále zostáva získať výrobu ďalšieho modelu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Turecku alebo v Bratislave?

V médiách sa dlhodobo hovorí o možnosti priniesť do Bratislavy výrobu novej generácie modelov Passat a sesterskej Škody Superb.

Podľa posledných informácií sa rozhodnutie odložilo na február budúceho roka. Dovtedy sa totiž má skupina Volkswagen rozhodnúť, či zrealizuje svoj pôvodný investičný zámer postaviť novú multibrandovú fabriku v Turecku. A

k napokon padne verdikt, že sa turecká investícia realizovať nebude, favoritom pre výrobu Passatu a Superbu má byť práve Bratislava.

Súvisiaci článok Výroba Passatov v Bratislave je otázna, Volkswagen opäť odkladá rozhodnutie o Turecku Čítajte 

Volkswagen Slovakia podľa Makayovej celý rok apeloval na zlepšenie podnikateľského prostredia a vyzýval k väčšej stabilite a predvídateľnosti pri prijímaní zákonov.

"Napriek intenzívnej snahe mnohých podnikateľských subjektov a konštruktívnym návrhom na zlepšenie podnikateľského prostredia zo strany zamestnávateľov k pozitívnym rozhodnutiam neprišlo. Práve naopak, boli schválené viaceré zákonné úpravy, ktoré výrazne zaťažujú rozpočty firiem a navyšujú ich personálne náklady, čím sa znižuje ich konkurencieschopnosť. Ide napríklad o rekreačné poukazy, ďalšie zvyšovanie príplatkov aj v súvislosti so zvyšujúcou sa minimálnou mzdou a podobne," skonštatovala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Automobilka by podľa nej privítala opatrenia, ktoré zlepšia podnikateľské prostredie na Slovensku, a tým podporia stabilitu pracovných miest. Ako príklad uviedla zníženie odvodového zaťaženia na strane zamestnávateľa, ako aj zamestnancov, či zvýšenie flexibility pracovnej sily.

Efektívnejší chod firmy o 30 percent

V roku 2019 Volkswagen Slovakia odštartoval sériovú výrobu modelu Porsche Cayenne Coupé. "Model Audi Q7 prešiel faceliftom a v segmente malých mestských vozidiel (New Small Family) sme začali vyrábať vynovený Volkswagen e-up! s dvojnásobným dojazdom a elektrický motor dostali koncom roka aj „súrodenci“ z rovnakého segmentu – Škoda Citigoe iV a Seat Mii electric,“ priblížila zmeny vo výrobe Makayová.

Koncom roka sa rozhodlo o presunutí časti výroby modelu Škoda Karoq do Bratislavy. Tá bude integrovaná do existujúcej linky segmentu malých mestských vozidiel, z ktorej schádza aj ďalší model tejto značky – elektrická Škoda Citigoe iV.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výroba karosérií a lakovanie Škoda Karoq sa bude naďalej realizovať v materskom závode Kvasiny. "Následne budú ako tzv. MKD vozidlá (Medium Knocked Down) prevezené do Bratislavy, kde sa uskutoční kompletná montáž. Štart produkcie je plánovaný na jeseň 2020,“ objasnila hovorkyňa.

Čo sa týka zamestnanosti, v prvom polroku 2019 nastala vo Volkswagen Slovakia úprava zmenových modelov v dvoch výrobných segmentoch. V segmente SUV vozidiel sa v marci vrátili k štandardnému 3-zmennému modelu, predchádzajúci tzv. kontinuálny model zmennosti bol zavedený dočasne.

V segmente malých mestských vozidiel sa v júni uskutočnila úprava z dvojzmennej prevádzky na jednozmennú.

"K zmenám prišlo z dôvodu zmenených rámcových podmienok, ukončenia rozsiahlej fázy nábehov, efektívneho využitia investícií a zvýšenej technickej kapacity liniek, ako aj v súvislosti so zámerom značky Volkswagen zefektívniť chod firmy do roku 2025 o 30 percent," vysvetlila Makayová.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pilier slovenského exportu

Taktiež doplnila, že v novej kolektívnej zmluve platnej od 1. septembra 2019 bola spolu s navýšením tarifných miezd dohodnutá aj garancia zabezpečenia zamestnanosti na najbližších päť rokov, v rámci ktorej sa spoločnosť zaviazala neuplatňovať skončenie pracovného pomeru z organizačných dôvodov a nadbytočnosti.

"V oprávnených situáciách bude zamestnávateľ po dohode s odborovou organizáciou využívať pre zachovanie zamestnanosti vopred odsúhlasené nástroje flexibility ako skrátený pracovný týždeň, konto pracovného času či náhradu mzdy v prípade prekážky na strane zamestnávateľa," dodala hovorkyňa. Aktuálne automobilka neprijíma nových zamestnancov.

Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 5,5 milióna vozidiel. Je pilierom slovenského exportu, najväčším súkromným zamestnávateľom v krajine a spolu so svojimi zamestnancami aj najväčším prispievateľom do verejných rozpočtov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spoločnosť preinvestovala na Slovensku od svojho vzniku už vyše 4,5 miliardy eur. Vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Coupé, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii, Škoda Citigo.

Okrem vozidiel produkuje prevodovky, komponenty pre prevodovky a podvozky, ako aj zariadenia používané pri výrobe vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  3. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  6. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  7. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  1. Život je moc krátky, aby ste ho prekosili
  2. Kto stretne legendárneho Ronalda?
  3. Modrovlasý gamer Michal: Tu sú moje tipy pre Digitálneho žiaka
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Vyhrajte elektrokolobežku SENCOR s tipom od Romana!
  6. Art, Terra, Duo: SodaStream prichádza s novými prístrojmi
  7. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  8. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 10 192
  2. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 8 885
  3. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 6 364
  4. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 102
  5. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 496
  6. Viete, prečo existuje hmyz? Vďačíme mu za jedlo aj čistý vzduch 2 204
  7. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 1 998
  8. Ďurákovci a ich biznis: Z malého e-shopu k státisícovým tržbám 1 931
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana
  2. Martin Borecky: Život je Fajn - Časť piata
  3. Lukáš Čelinák: Klesajúca životná úroveň – ako oslobodiť ľudí závislých od populistických politík?
  4. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné.
  5. Víťazoslav Würschner: Dobro národa je najvyšším zákonom
  6. Jozef Varga: Krkavci / 10. /
  7. Marek Mačuha: O zákaze spaľovacích motorov
  8. Ján Šeďo: Nebyť Putina, R. Kadyrov by bol dedinský blázon, takto je vedec a...všetko, ale nevie čítať z papiera...
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 108 601
  2. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 37 918
  3. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 400
  4. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 18 069
  5. Ján Šeďo: Nové ruské zbrane sú desiatky rokov pred zahraničnou konkurenciou... 8 946
  6. Marek Strapko: Investigatívec Fico našiel novú paru 6 449
  7. Peter Remeselník: Ako hodnotíte tento dôkaz v prípade vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice Vy ? 5 700
  8. Ján Valchár: Russkij korábľ pošól naChurs 4 914
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu