PEKING. Ak sa v Európe povie čínske auto, väčšina ľudí si predstaví nepodarenú kópiu niektorej zo svetových automobiliek. Ideálne s mizernou kvalitou použitých materiálov a lacno pôsobiacim spracovaním.
Uznávame, ešte stále sa na čínskom trhu objavujú autá, ktoré takúto charakteristiku spĺňajú.
Najstarší čínsky výrobca automobilov Hongqi sa však riadi inou filozofiou. Dôkazom toho je aj najnovší model H9, ktorý chce v Ázii podkúriť európskym konkurentom.

Vývoj H9 začal v roku 2017, teda rok predtým, ako sa šéfdizajnérom Hongqi stal Giles Taylor, odídenec z Rolls-Roycu.
Príchod človeka, ktorý sa podpísal pod úspech Phantoma či Cullinanu však pri pohľade na čínsku novinku cítiť. Najmä ak sa na ňu pozeráte spredu.
Mohutná maska chladiča je totiž celá chrómová a doplnená o úzke predné svetlá. Akoby sa nad ňou vznášala aura aristokratických limuzín so soškou Spirit of Ecstasy na kapote.
Okrem Rolls-Royce vám však Hongqi H9 môže pripomínať aj Bentley či Cadillac. Inšpirácia svetovou automobilovou elitou je teda v prípade luxusnej čínskej limuzíny jasná, avšak nejde kópiu konkrétneho auta.

Najväčší konkurenti modelu H9 BMW rady 5, Mercedes-Benz triedy E alebo Audi A6 sa na čínskom trhu predávajú v predĺžených verziách. Ani to však nestačí, aby sa rozmerovo vyrovnali novému Hongqi.
Čínsky zástupca vyššej strednej triedy totiž na dĺžku meria vyše 5,2 metra, pričom rázvor kolies má viac ako tri metre. Ázijskí pasažieri si teda môžu vychutnávať obrovský priestor na nohy, aký v európskych automobiloch nenájdu.
Ako v nemeckej prémii
Interiér nám pripomína Mercedes, no možno ide iba o náhodu. Každopádne sú v ňom použité kvalitné materiály ako koža, chróm a drevo. Číňania samozrejme nezabudli na veľké displeje, z ktorých jeden slúži ako digitálny štít a pomocou druhého vodič ovláda infotainment.

Vzadu sa nachádza dvojica elektricky ovládaných, luxusných kresiel. dotykové displeje a prirodzene množstvo priestoru. Hongqi by sa však mal dať kúpiť aj vo verzii s klasickou zadnou lavicou pre troch pasažierov.
"Len" so šesťvalcom
Pod kapotou prepychového čínskeho automobilu sa môže nachádzať buď dvojlitrový štvorvalcový turbomotor s výkonom 252 koní a najvyšším krútiacim momentom 380 Nm, alebo vidlicový šesťvalec s objemom tri litre, výkonom 272 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm.
Oba motory spolupracujú s automatickou prevodovkou a poháňaná je výlučne zadná náprava.
Hongqi H9 je zatiaľ určený len pre čínsky trh. Postupnými krokmi však pomaly ale isto útočí aj na európsku konkurenciu. Z tohto dôvodu nie je vylúčené, že už onedlho môže Číňan preraziť aj na starom kontinente.