SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Čínska limuzína chce konkurovať Mercedesu či BMW

Európskych rivalov poráža najmä v rozmeroch.

Hongqi H9Hongqi H9 (Zdroj: Carcoops)

PEKING. Ak sa v Európe povie čínske auto, väčšina ľudí si predstaví nepodarenú kópiu niektorej zo svetových automobiliek. Ideálne s mizernou kvalitou použitých materiálov a lacno pôsobiacim spracovaním.

Uznávame, ešte stále sa na čínskom trhu objavujú autá, ktoré takúto charakteristiku spĺňajú.

Najstarší čínsky výrobca automobilov Hongqi sa však riadi inou filozofiou. Dôkazom toho je aj najnovší model H9, ktorý chce v Ázii podkúriť európskym konkurentom.

Súvisiaci článok Rolls-Royce Cullinan: Jazdili sme na najdrahšom SUV na svete Čítajte 

Vývoj H9 začal v roku 2017, teda rok predtým, ako sa šéfdizajnérom Hongqi stal Giles Taylor, odídenec z Rolls-Roycu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Príchod človeka, ktorý sa podpísal pod úspech Phantoma či Cullinanu však pri pohľade na čínsku novinku cítiť. Najmä ak sa na ňu pozeráte spredu.

Mohutná maska chladiča je totiž celá chrómová a doplnená o úzke predné svetlá. Akoby sa nad ňou vznášala aura aristokratických limuzín so soškou Spirit of Ecstasy na kapote.

Okrem Rolls-Royce vám však Hongqi H9 môže pripomínať aj Bentley či Cadillac. Inšpirácia svetovou automobilovou elitou je teda v prípade luxusnej čínskej limuzíny jasná, avšak nejde kópiu konkrétneho auta.

Najväčší konkurenti modelu H9 BMW rady 5, Mercedes-Benz triedy E alebo Audi A6 sa na čínskom trhu predávajú v predĺžených verziách. Ani to však nestačí, aby sa rozmerovo vyrovnali novému Hongqi.

Čínsky zástupca vyššej strednej triedy totiž na dĺžku meria vyše 5,2 metra, pričom rázvor kolies má viac ako tri metre. Ázijskí pasažieri si teda môžu vychutnávať obrovský priestor na nohy, aký v európskych automobiloch nenájdu.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako v nemeckej prémii

Interiér nám pripomína Mercedes, no možno ide iba o náhodu. Každopádne sú v ňom použité kvalitné materiály ako koža, chróm a drevo. Číňania samozrejme nezabudli na veľké displeje, z ktorých jeden slúži ako digitálny štít a pomocou druhého vodič ovláda infotainment.

Vzadu sa nachádza dvojica elektricky ovládaných, luxusných kresiel. dotykové displeje a prirodzene množstvo priestoru. Hongqi by sa však mal dať kúpiť aj vo verzii s klasickou zadnou lavicou pre troch pasažierov.

"Len" so šesťvalcom

Pod kapotou prepychového čínskeho automobilu sa môže nachádzať buď dvojlitrový štvorvalcový turbomotor s výkonom 252 koní a najvyšším krútiacim momentom 380 Nm, alebo vidlicový šesťvalec s objemom tri litre, výkonom 272 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm.

Skryť Vypnúť reklamu

Oba motory spolupracujú s automatickou prevodovkou a poháňaná je výlučne zadná náprava.

Hongqi H9 je zatiaľ určený len pre čínsky trh. Postupnými krokmi však pomaly ale isto útočí aj na európsku konkurenciu. Z tohto dôvodu nie je vylúčené, že už onedlho môže Číňan preraziť aj na starom kontinente.

Načítavam video...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 856
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 17 466
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 941
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 266
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 594
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 764
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 714
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 687
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 393
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
BMW, Čína
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.
CYNICKÁ OBLUDA

O príjem menej

Blaha a Chmelár nebudú dostávať príjem a pozornosť na Akadémii Policajného zboru. Očakávame Eduardovu analýzu.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (online)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.