BRATISLAVA. Zatiaľ čo v minulosti sme Lady na našich cestách bežne stretávali, neskôr sa na túto ruskú značku takmer úplne zabudlo. Našincom sa znovu pripomenula pred vyše desiatimi rokmi, keď sa majoritným vlastníkom automobilky stal francúzsky Renault.
Okolo plánov s Ladou bolo veľa rečí, no prvé presvedčivé modely prišli až pred šiestimi rokmi v podobe sedanu Vesta a kompaktného crossoveru X-Ray. Ruská značka si u nás opäť našla priaznivcov a všetko nasvedčovalo tomu, že jej v Európe svitá na lepšie časy.
Pomerne úspešné obdobie však netrvalo dlho a Lada v Európe definitívne končí. Na Slovensku to oficiálny import zabalil už prvého júna minulého roku.
Rozhodnutie vedenia automobilky ovplyvnili najmä európske emisné štandardy, ktoré rátajú so znížením flotilových emisií CO2 na úroveň 95 g/km.
Servis zostáva a kúpa je naďalej možná
Zatiaľčo konkurenčné automobilky začali viaceré modely elektrifikovať, Lada sa rozhodla pre ústup. Času do zavedenia najnovších limitov je málo a Rusi by tak nestihli rozšíriť ponuku o elektromobil či hybridné pohony.

Súčasní majitelia nových vozidiel však nemusia smútiť. Lada totiž vo svojom oficiálnom stanovisku uviedla, že jej odchod súvisí len s importom nových vozidiel a naďalej bude poskytovať servisné služby k už zakúpeným vozidlám.
Oficiálny slovenský importér SlovLADA je zaviazaný poskytovať minimálne najbližších 10 rokov podporu servisu, zabezpečenie náhradných dielov a plnenia garancií. Zákazníci sa teda nemusia obávať prepadnutia sľubovanej záruky.
Ak ste ale v súčasnom období plánovali kúpu novej Lady, máme pre vás dobrú správu. V Žiline bude predaj týchto áut pokračovať naďalej. Pôjde o registrované vozidlá priamo od výrobcu AVTOVAZ z Ruska a predajca hovorí, že ich cena nebude oproti doterajším pomerom rapídne vyššia.