V nemeckom Wolfsburgu zišlo z výrobnej linky 100-miliónte vozidlo so značkou Volkswagen na kapote. Je ním VW Touaran 1,9 l TDI v striebornej metalíze.
Základom úspechu značky bol legendárny „Chrobák“, teda auto pre široké vrstvy obyvateľstva Clekovo bolo vyrobených 21,5 miliónov typu VW „Chrobák“, 23 miliónov Golfov, 13 miliónov Passatov a 9 miliónov Volkswagenov Polo.
Rastúci počet modelov Volkswagen si vyžiadal založenie nových výrobných závodov VW: v roku 1953 bol založený závod Volkswagen Brasil, v roku 1955 vznikol v Hannoveri závod Volkswagen Nutzfahrzeuge (úžitkové vo-zidlá), o rok nato v 1956 závod Volkswagen of South Africa a v roku 1957 bol založený závod v Kasseli. A v roku 1964 prišli na rad Volkswagen de Mexico a k tomu aj závod v nemeckom Emdene. O šesť rokov neskôr nasledovali nové prevádzky v nemeckom meste Salz-
gitter, desať rokov nato vznikli prevádzky závodu Volkswagen Argentina.
V polovici 80-tych rokov vznikol prvý spoločný podnik ( joint-venture) firmy Volkswagen v Číne – Shanghai Volkswagen (1985), druhý potom v roku 1991 s FAW v čínskom Changchune.
V Európe založil koncern Volkswagen v 90. rokoch výrobné prevádzky v Poľsku (v Poznani 1993, v Polkoviciach v roku 1998 ), na Slovensku
(v Bratislave v roku 1991, závod v Martine založený v roku 2000), ako aj závody v Sasku (Mosel 1990, Drážďany 1998 a Stollberg 2003).Komponenty a motory pre modelovú paletu dodávajú výrobné závody VW v Braunschweigu, Salzgitteri, Chemnitzi, Polkowiciach a Martine. V Salzgitteri sa vyrába 270 variant benzínových a vznetových motorov. V súčasnosti Volkswagen vyrába 41 rôznych modelov, počnúc Lupom až po úžitkové a nákladné vozidlá.
V roku 2004 vyexpedoval Volkswagen svoje produkty do viac ako 150 krajín sveta v počte 3,064 milióna. Všetky koncernové závody značky VW zamestnávajú po celom svete viac ako 133.000 zamestnancov.