SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme elektrické Peugeoty novej éry. Majú budúcnosť?

Peugeot dopraje elektrinu všetkým.

Elektrifikované modely značky Peugeot (Zdroj: Peugeot)

Téma postupnej elektrifikácie čo najväčšieho množstva automobilov na európskom trhu je v posledných rokoch na dennom poriadku. Kým ešte nedávno išlo skôr o individuálne experimenty niektorých výrobcov, dnes sa autá do zásuvky stávajú nevyhnutnosťou prakticky v každej automobilke.

V tomto momente sa však nechceme venovať prísnym ochrancom životného prostredia z európskeho parlamentu ani ekologicky náročnému procesu výroby elektrickej energie. Situácia nás prinútila skôr zastaviť a zamyslieť sa.

Keď nám Peugeot ukázal naraz rovno päť elektrifikovaných modelov, ktoré tento rok uvádza na trh, uvedomili sme si, že svet áut sa definitívne zmenil. Začíname totiž žiť v dobe elektrickej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V rámci medzinárodných testovacích jázd Peugeotu sme si v slnečnom Španielsku vyskúšali plug-in hybridné modely 508, 508 SW a 3008, ako aj čisto elektrické verzie 208 a 2008.

Ako sa novinky správajú na ceste a sú lepšie ako ich súrodenci so spaľovacími motormi?

Peugeot 508 a 508 SW Plug-in Hybrid

Skôr ako sa dostaneme k reálnym jazdným pocitom z plug-in hybridnej verzie modelu 508, povedzme si zopár faktov.

Novinka kombinuje benzínový motor PureTech s výkonom 180 koní (132 kW) s elektromotorom s výkonom 110 koní (80 kW), čo vo výsledku znamená maximálny systémový výkon 225 koní (165 kW).

Batéria má kapacitu 11,8 kWh a auto vďaka nej prejde v čisto elektrickom režime 54 kilometrov, v prípade verzie kombi 52 kilometrov. Z domáceho wallboxu sa baterka dokáže nabiť do dvoch hodín.

Dizajn štýlového zástupcu strednej triedy i vyhotovenie interiéru môžeme smelo preskočiť, pretože sú už dobre známe. Čaro novinky tkvie v pohone a technike. Škoda len, že model 508 vo verzii plug-in hybrid nemôže disponovať pohonom všetkých kolies.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6HGU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6HGU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Elektromobily, Peugeot 508
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Deľba práce v Slovane

A zatiaľ čo hráči vypadli odvšadiaľ odkiaľ sa dalo, fanúšikovia organizovali demonštráciu s výtržnosťami.

Koronavírus na Slovensku: Krízový štáb rokuje o lockdowne, podľa Naďa výrazne stúpa úmrtnosť (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.

Zasadá krízový štáb: Nemocnice sú potemkinove dediny, vravia lekári zo zasadnutia

Politici rokovanie odmietajú komentovať, kým sa neskončí.

Tlačová konferencia po mimoriadnom zasadnutí vlády.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson