SME
Streda, 19. február, 2020 | Meniny má Vlasta

Vyskúšali sme auto, v akom sa vozil aj francúzsky prezident

Auto sa vie vopred pripraviť na výtlky.

DS7 Crossback (Zdroj: Marek Čepa)
DS7 Crossback 1,6 PureTech 225
Cena od / verzia od (eur)28 990 / 39 190
Priemerná spotreba (NEDC) / test (l)5,9 / 8,3
Objem batožinového priestoru (l)555 / 1 752
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 738; 4 573; 1 891; 1 625

Ešte v 90. rokoch väčšina automobiliek ponúkala modely vyššej strednej triedy. Boli to veľké komfortné sedany s luxusnou výbavou a imidžom reprezentatívnych áut pre podnikateľov.

Spomeňme si napríklad na Mazdu Xedos, Nissan Maxima, Peugeot 605 či Ford Scorpio, ale aj Renault Safrane a samozrejme Citroen XM. Dnes už žiadne z týchto áut neexistuje. Segment sa vykryštalizoval do podoby nemeckej prémie, ktorú tvorí najmä trio Mercedes, BMW a Audi.

Článok pokračuje pod video reklamou

Posledné pokusy neprémiových značiek udržať v ponuke vlajkové lode, boli po roku 2000 často bizarné a so snahou zabaliť auto do avantgardného obalu. Občas takýchto "jednorožcov " akými boli Citroen C6, Renault VelSatis, Lancia Thesis či Fiat Croma ešte na ceste stretneme, no patria už do histórie.

Ďalšie pokusy definitívne zabrzdila kríza, no Francúzi sa puncu luxusu jednoducho nechcú vzdať. Dôkazom je mladá značka DS Automobiles patriaca od roku 2015 do skupiny PSA.

Jej prvým samostatným výtvorom je model DS7 Crossback, ktorý sa svetu prvýkrát ukázal v roku 2017 a to vo veľkom štýle. S autom sa totiž zviezol francúzsky prezident Emmanuel Macron počas svojej inaugurácie.

Značka zjavne nechcela nechať nič na náhodu, preto začala segmentom, ktorý každému výrobcovi v uplynulých rokoch priniesol ovocie - kompaktným SUV.

Decentná avantgarda

Už prvý pohľad na francúzskeho elegána prezrádza, že Francúzi upustili od extravagantných kreácií. DS7 Crossback pôsobí uhladene. Prednou maskou, ale aj zadnými svetlami, ktoré sa vyklápajú spolu s dverami, nám Crossback trochu pripomína Audi Q5.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6HM9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6HM9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zodpovedná zmena Smeru: Odchod zo scény

Smer vypratal kulturáky a náhrada neprišla.

Peter Tkačenko
Mojmír Mamojka.

Neprehliadnite tiež

Ferrari F40 pred požiarom.
Erhard Schnell

Autobest vyhlásil víťazov: Najlepší je Opel Corsa

Dizajnér prvej modernej Octavie mieri do siene slávy.

Opel Corsa

Vo vysokej rýchlosti preletela kruhový objazd, všetko zachytili kamery

Pri nehode sa vodička nezranila, ostala po nej spúšť.

Nehodu v Long Beach zachytili kamery.