SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Mercedes V 300d Exclusive vás prinúti najať si šoféra (test)

Vyšší apetít kompenzuje komfortom.

Mercedes V 300d Exclusive (Zdroj: Marek Čepa)
Mercedes-Benz triedy V​​​​​​ - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)45 432 / 58 707
Spotreba výrobca / test (l)8,0 / 9,5
Objem batožinového priestoru (l)

1 030 - 4 630

Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)3 200; 5 140; 1 928; 1 880

Ak sa povie manažérsky automobil, ktorý ponúka bohatý vnútorný priestor, pohodlné sedadlá a komfortné jazdné vlastnosti, väčšina ľudí si predstaví nejakú nemeckú limuzínu. BMW radu 7, Mercedes triedy S alebo Audi A8 sú bezpochyby autá, ktoré všetky spomenuté atribúty spĺňajú.

Aká by však bola reakcia okolia, ak by sme bez preháňania povedali, že máme niečo väčšie a dokonca za menej peňazí? Mercedes triedy V vo výbave Exclusive je na prvý pohľad bežná dodávka, ktorá však disponuje takými vlastnosťami, o ktorých sa môže vyššej strednej triede iba snívať.

Mikrobus od Mercedesu, ktorý nedávno prešiel decentným faceliftom, už poznáme. Pred rokom sme sa na ňom preháňali po španielskych cestách v okolí Barcelony. Vyskúšali sme si nový naftový štvorvalec i grandiózne prezidentské kreslá, ktoré boli doteraz dostupné len na čínskom trhu.

Keď nám honosná osobná dodávka zaparkovala v redakčnej garáži povedali sme si, že by bolo zaujímave zistiť, ako sa s Mercedesom triedy V žije v reálnom svete. Vzali sme ho do mesta, na okresné cesty i na diaľnicu.

Boli sme zvedaví, do akej miery je trieda V obratná v mestských uličkách, akú spotrebu má nový motor v kombinovaných podmienkach a nakoľko pohodlný je Mercedes na dlhých cestách.

Počas testu sme mali s novým Mercedesom triedy V iba jediný problém. Nikto sa totiž nechcel vzdať miesta v masážnom kresle v druhom rade a sadnúť si za volant. A nič na tom nemenil ani fakt, že za volantom je kráľovský veľa miesta a sedadlo vodiča je elektricky polohovateľné, vyhrievané aj odvetrané.

Súvisiaci článok Prvá jazda: Mercedes triedy V dostal po facelifte prezidentské sedadlá Čítajte 

Nie je dodávka ako dodávka

Keď sme sa už pustili do porovnávania triedy V s luxusnými limuzínami treba uznať, že dodávkový tvar zrejme nevyzerá na prvý pohľad nijak prepychovo. Snaží sa však zaujať chrómovanými prvkami predovšetkým na vynovenej prednej maske, veľkými diskami kolies i zaujímavou bordovou metalízou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6J6C na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6J6C na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Rodinné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson