SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Corolla deviatej generácie: zatiaľ hatchbacky a Verso

Najväčšia japonská automobilka a tretí najväčší výrobca automobilov na svete s takmer päťmiliónovou ročnou produkciou prichádza v tomto roku na trh s dvoma novými modelmi – automobilom vyššej strednej triedy Camry a kompaktnou Corollou


. Oba nové modely mali premiéru na vlaňajšom jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Camry sa dostal do predaja v Európe i u nás približne pred štvrťrokom, Corolla v týchto dňoch, a to hneď v troch verziách: ako troj- a päťdverový hatchback a viacúčelový Verso. Posledné dve modelové modifikácie, trojpriestorový sedan a rodinné kombi prídu na trh pravdepodobne koncom tohtoročného leta.
Toyota Corolla začala písať svoju históriu v roku 1966 a za 35 rokov výroby sa jej predalo v 140 krajinách sveta 29 miliónov. Len v roku 2000 to bolo 911-tisíc exemplárov, takmer pätina z celkovej produkcie Toyoty.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Uvedenie deviatej generácie Corolly považuje samotný výrobca za kľúčový moment na splnenie cieľa, ktorý si s novým modelom stanovil pre Európu. Corolla je najdôležitejší model Toyoty, vyvinutý v Európe a pre Európu. Očakávania sú o to väčšie, že na európsky trh vstupuje najdokonalejšia Corolla v jej doterajšej histórii, prichádza na trh s najväčšou konkurenciou a k najnáročnejšiemu zákazníkovi. Najmä ostatné dve generácie Corolly hľadali po dizajnérskej stránke svoju tvár.

Po extravagantnom a následne dosť nenápadnom vzhľade má terajší model ušitý iný kabát, taký, ktorý by sa najmä európskemu zákazníkovi mal zapáčiť, najmä preto, že nová Corolla svojimi tvarmi naväzuje na niektoré dizajnérske prvky z úspešného modelu Yaris. Zákazníka určite uspokojí päť karosárskych variantov, povestná kvalita značky Toyota a výber piatich motorov, štyroch zážihových (všetky benzínové štvorvalce používajú premenlivý systém časovania ventilov VVT-i, variabilnú dĺžku nasávacieho potrubia a šesťnásťventilovú techniku, objem 1,4 l, 1,6 l a 1,8 l a výkony 71 kW/96 k, 81 kW/110 k, 99 kW/135 k a 141 kW/192 k) a dvoch úsporných vznetových (s priamym vstrekovaním systémom Common Rail s objemom 2,0 l a výkonmi 66 kW/90 k a 81 kW/110 k), ako aj dynamický vzhľad, podobne jazdné vlastnosti s novým zavesením kolies a zväčšeným rázvorom, luxusná a bezpečnostná výbava.

Skryť Vypnúť reklamu


Dynamika najvýkonnejšieho motora sa uplatní pri verziách T-Sport, ktoré budú poháňať len verzie s troj- a päťdverovými karosériami hatchback, nie však verzie Verso. Podobne vznetový motor so zvýšeným výkonom 110 k je určený len pre hatchback.

Nová Toyota Corolla je už v predaji. Ceny trojdverových verzií sa pohybujú v rozmedzí od 519 900 do 929 900 Sk, päťdverové od 544 900 do 954 900 Sk a Verso od 714 900 do 934 900 Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  7. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  2. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  3. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  10. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 18 254
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 8 888
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 998
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 267
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 636
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 982
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 639
  8. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 428
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 418
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 064
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: František Mikloško.

Ako Mikloško s odstupom času hodnotí odkazy pápeža?


a 1 ďalší 27. sep
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Nebola to politická tlačovka. Bol to prejav ombudsmanky občana.


3 h
Momentka zo zápasu Šachtar Doneck vs. Inter Miláno.

Ajax Amsterdam rozhodol o výhre už v prvom polčase.


Sportnet a 1 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


11 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  2. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  3. Marian Baran: Električka číslo štyri
  4. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  5. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  6. Martina Paulenová: Odchádzame na prechádzku
  7. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  8. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 14 977
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 10 252
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 805
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 328
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 670
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 081
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 586
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 178
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu