SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme s elektrickým Hyundaiom Ioniq jazdiť zadarmo (test)

Po modernizácii narástol dojazd.

Hyundai Ioniq Electric (Zdroj: Marek Čepa)
Hyundai Ioniq Electric+
Cena od / verzia od (eur)35 990 / 38 990
Spotreba výrobca / test (kWh)13,8 / 17,2
Objem batožinového priestoru (l)462 / 1 417
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 700; 4 470; 1 820; 1 475

Nástup elektromobilov bol pred desiatimi rokmi pomerne nesmelý. Elektrické autá boli drahé, museli robiť veľké kompromisy a najmä počas svojho života neprechádzali výraznejšími technologickými zmenami.

Dnes si automobilky už takýto prístup nemôžu dovoliť, pretože vývoj elektromobilov rýchlo napreduje. Dokonca tak rýchlo, že Hyundai Ioniq už po dvoch rokoch na trhu prechádza faceliftom.

Auto patrí medzi menej nápadné elektromobily, čomu zodpovedá aj klasická prístrojová doska, na akú sme zvyknutí zo súčasných Hyundaiov.

Že nejde o bežné auto však napovedá silueta s klesajúcou strechou a horizontálne rozdeleným zadným sklom. Takéto riešenie automobilky volia vždy, keď chcú upozorniť, že ide o nevšedné auto, stačí si spomenúť na Toyotu Prius, Hondu Insight či Opel Ampera.

Vynovený Ioniq spoznáte podľa pozmenenej prednej masky. LED svetlá majú výraznejší dizajn, denné svietenie v nárazníku tiež prešlo zmenou. Ioniq v elektrickej verzii mal namiesto mriežky chladiča hladký šedý plast, teraz sú v ňom vyryté vlnky a pribudla aj dvojica nenápadných otvorov pre aktívne chladenie systému.

Štandardne sú tieto prieduchy zatvorené, auto ich použije len keď potrebuje prísun studeného vzduchu. Hyundai vylepšil aj detaily, ako napríklad nekvalitne pôsobiaci znak automobilky, či pozmenená grafika zadných LED svetiel.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6JXY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6JXY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Hyundai
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1