SME

Kupujeme ojazdené auto: Opel Astra

Prvá generácia Opel Astra sa začala vyrábať v roku 1991. Jej predchodcom bol Kadett. Na novej Astre bolo v začiatkoch jej výroby čo vylepšovať. Na spoľahlivosti sa prirodzene odrazil pomerne dlhý zoznam nedostatkov a štatistika ADAC uvádza Astru v spodnej


časti rebríčka. Frekventovane sa objavujú klasické poruchy alternátora, nie zriedkavo pretrhnutý ozubený remeň (v roku 1993 výrobca vymenil napínaciu kladku) či klinový remeň.

Problémy boli aj s tesnením pod hlavou valcov, termostatom, vstrekovaním paliva, výfukovými ventily výfukovej sústavy a dielenské spracovanie karosérie. Novšie modely sú podstatne kvalitnejšie. Stabilná karoséria má slušnú protikoróznu ochranu, napriek tomu sa pri kúpe ojazdenej Astry odporúča prezrieť prahy a záhyby, kde sa hrdza objaví najčastejšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výber verzií Astry je skutočne široký. Vyrába ako štvordverový sedan, troj- alebo päťdverový hatchback, kombi Caravan a dokonca aj ako kabrio. Astra vo vyhotovení kombi má jeden z najväčších batožinových priestorov vo svojej triede. Zaujímavá je aj ponuka motorov od základného benzínového s objemom 1,4 l až po športovo ladený s označením GSi. Bez rozdielu sa vyznačujú dobrými jazdnými vlastnosťami a úspornou prevádzkou.

V prípade poruchy rozpočet príliš nenarušia ani ceny náhradných dielov a opráv. Od roku 1998 je na trhu druhá generácia Astry, u ktorej je posun v kvalite ešte citeľnejší. Výrobca si dal naozaj záležať a výsledkom je spoľahlivý kompaktný automobil, ktorý nemožno v pestrej ponuke autobazárov prehliadnuť.


Typické slabé miesta
vodné čerpadlo, termostat, tesnenie pod hlavou valcov, alternátor, štartér, ozubený remeň

SkryťVypnúť reklamu

+
funkčná a prehľadná karoséria
úložný priestor modelu Caravan
jazdné vlastnosti
brzdová sústava
úsporné pohonné jednotky
nízke prevádzkové náklady

-
spoľahlivosť a množstvo nedostatkov modelov z počiatku výroby
málo precízne riadenie
hlučné motory
nepresné radenie

Odporúčané druhy motorov
1,8 l štvorventilový s výkonom 115 k. Dobrý priebeh točivého momentu, silný, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 8,4 l/100 km.
1,7 l TDI s výkonom 75 k. Temperamentný štvorvalcový diesel s priamym vstrekovaním. Veľmi kultivovaný a úsporný. Spotreba 5,9 l/100 km.
2,0 l diesel s priamym vstrekovaním a výkonom 82 k. Silný, elastický a úsporný. Spotreba 6,8 l/100 km.

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Drobné čiary na stene? Niekedy je to začiatok veľkého problému
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  2. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  3. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  4. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 10 334
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 046
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 4 977
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 785
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 763
  6. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 461
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 338
  8. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 3 284
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: František Jozef I. vtedy a dnes
  2. Michal Fiabane: Fukuyama sa mýlil. Dejiny nekončia - začínajú byť opäť desivé.
  3. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné párvo. Časť 1.
  4. Jozef Černek: Na vrchole, kde končia deti a začínajú otcovia
  5. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou
  6. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  7. Jaroslav Liptak: Fico a politika na štyri svetové strany…
  8. Marek Tocimák: Dobrodruh
  1. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 9 725
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 9 309
  3. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 8 338
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 329
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 487
  6. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 730
  7. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília? 3 685
  8. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 3 498
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu