PARÍŽ. V čase, keď sa zdalo, že do segmentu áut vyššej strednej triedy už nepríde žiadna nová značka, je tu francúzska vlajková loď DS9.
Luxusný sedan bude mať svetovú premiéru na ženevskom autosalóne a trúfne si na nemeckú konkurenciu.
Značka DS patriaca do francúzskeho koncernu PSA plánuje tento rok uviesť hneď dva nové modely k existujúcej dvojici SUV DS3 Crossback a DS7 Crossback.
Kým štvrtá novinka bude mať tiež blízko k SUV, tretia je prekvapivo klasický sedan. Tentokrát sa dokonca nekonajú ani výrazné dizajnové úlety.
Auto stojí na podvozkovej platforme EMP2, ktorú využíva napríklad Peugeot 508. Oproti nemu však ide o výrazne dlhší sedan.
Väčší, než sa zdá
S dĺžkou 4 930 mm mieri k rivalom ako Audi A6, Mercedes triedy E či BMW radu 5. Nájde sa aj niekoľko nevšedných detailov, ako napríklad úzky LED pás zasahujúci hlboko do predného nárazníka, kľučky zapustené do dverí a najzaujímavejší prvok - smerovky umiestnené v horných okrajoch zadného skla.
Takéto riešenie napovedá, že sa dizajnéri inšpirovali v pôvodnom Citroene DS z roku 1955.
Odvtedy prešlo 65 rokov a zároveň 50 rokov od premiéry luxusného Citroenu SM, ktorý mal motor z Maserati. Ideálna príležitosť naviazať na tradíciu francúzskych vlajkových lodí.

Interiér je vo veľkej miere prevzatý z DS7 Crossback, najmä čo sa týka prístrojovej dosky s mohutným stredovým tunelom a centrálnej obrazovky. Opäť vidieť, že niektoré komponenty sú prevzaté z citroenov a peugeotov, čo však v kombinácii s kvalitnými materiálmi nijak neprekáža.
Interiér môže byť v rôznych farbách a prístrojová doska potiahnutá kožou alebo alcantarou.
Na zadných sedadlách by mala mať posádka kráľovsky veľa miesta a to najmä vďaka rázvoru kolies 2 900 mm, čo je napríklad viac ako pri priestrannej Škode Superb.

Najprv s elektrinou
DS9 príde najprv ako plug-in hybrid s označením E-Tense. Ten kombinuje 1,6-litrový benzínový štvorvalec s 80 kW elektromotorom a 11,9 kWh batériou. Systémový výkon prenášaný na predné kolesá je v takom prípade 250 koní.

Neskôr sa objaví aj silnejšia plug-in hybridná verzia, ktorá už ponúkne inteligentný pohon všetkých kolies a výkon až 360 koní.
Čisto elektrický dojazd je okolo 50 kilometrov a nabíjanie cez 7,4 kW palubnú nabíjačku by nemalo trvať dlhšie ako 1,5 hodiny.
Nasledovať budú aj lacnejšie verzie DS9 len s benzínovým motorom PureTech a výkonom 225 koní. Vo všetkých prípadoch je štandardom osemstupňová automatická prevodovka.

Kto sa tešil, že s francúzskou limuzínou sa vráti slávne hydropneumatické pruženie, bude asi trochu sklamaný. Viacprvková zadná náprava a adaptívne tlmiče s prispôsobeným nastavením na základe skenovania povrchu cesty, sú však dobrým predpokladom pre prémiový komfort.
Aj výbava zodpovedá snahe o návrat do segmentu vyššej strednej triedy. Z jazdných asistentov spomeňme poloautonómne riadenie s adaptívnym tempomatom a aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu, ako aj systém automatického parkovania.
V predaji sa objaví DS9 do konca roka, základná cena sa odhaduje mierne pod 40-tisíc eur.