SME
Utorok, 2. marec, 2021 | Meniny má AnežkaKrížovkyKrížovky

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9DS9 (Zdroj: DS)

PARÍŽ. V čase, keď sa zdalo, že do segmentu áut vyššej strednej triedy už nepríde žiadna nová značka, je tu francúzska vlajková loď DS9.

Luxusný sedan bude mať svetovú premiéru na ženevskom autosalóne a trúfne si na nemeckú konkurenciu.

Značka DS patriaca do francúzskeho koncernu PSA plánuje tento rok uviesť hneď dva nové modely k existujúcej dvojici SUV DS3 Crossback a DS7 Crossback.

Kým štvrtá novinka bude mať tiež blízko k SUV, tretia je prekvapivo klasický sedan. Tentokrát sa dokonca nekonajú ani výrazné dizajnové úlety.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Auto stojí na podvozkovej platforme EMP2, ktorú využíva napríklad Peugeot 508. Oproti nemu však ide o výrazne dlhší sedan.

Väčší, než sa zdá

S dĺžkou 4 930 mm mieri k rivalom ako Audi A6, Mercedes triedy E či BMW radu 5. Nájde sa aj niekoľko nevšedných detailov, ako napríklad úzky LED pás zasahujúci hlboko do predného nárazníka, kľučky zapustené do dverí a najzaujímavejší prvok - smerovky umiestnené v horných okrajoch zadného skla.

Takéto riešenie napovedá, že sa dizajnéri inšpirovali v pôvodnom Citroene DS z roku 1955.

Odvtedy prešlo 65 rokov a zároveň 50 rokov od premiéry luxusného Citroenu SM, ktorý mal motor z Maserati. Ideálna príležitosť naviazať na tradíciu francúzskych vlajkových lodí.

Interiér je vo veľkej miere prevzatý z DS7 Crossback, najmä čo sa týka prístrojovej dosky s mohutným stredovým tunelom a centrálnej obrazovky. Opäť vidieť, že niektoré komponenty sú prevzaté z citroenov a peugeotov, čo však v kombinácii s kvalitnými materiálmi nijak neprekáža.

Skryť Vypnúť reklamu

Interiér môže byť v rôznych farbách a prístrojová doska potiahnutá kožou alebo alcantarou.

Na zadných sedadlách by mala mať posádka kráľovsky veľa miesta a to najmä vďaka rázvoru kolies 2 900 mm, čo je napríklad viac ako pri priestrannej Škode Superb.

Najprv s elektrinou

DS9 príde najprv ako plug-in hybrid s označením E-Tense. Ten kombinuje 1,6-litrový benzínový štvorvalec s 80 kW elektromotorom a 11,9 kWh batériou. Systémový výkon prenášaný na predné kolesá je v takom prípade 250 koní.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme auto, v akom sa vozil aj francúzsky prezident Čítajte 

Neskôr sa objaví aj silnejšia plug-in hybridná verzia, ktorá už ponúkne inteligentný pohon všetkých kolies a výkon až 360 koní.

Čisto elektrický dojazd je okolo 50 kilometrov a nabíjanie cez 7,4 kW palubnú nabíjačku by nemalo trvať dlhšie ako 1,5 hodiny.

Nasledovať budú aj lacnejšie verzie DS9 len s benzínovým motorom PureTech a výkonom 225 koní. Vo všetkých prípadoch je štandardom osemstupňová automatická prevodovka.

Skryť Vypnúť reklamu

Kto sa tešil, že s francúzskou limuzínou sa vráti slávne hydropneumatické pruženie, bude asi trochu sklamaný. Viacprvková zadná náprava a adaptívne tlmiče s prispôsobeným nastavením na základe skenovania povrchu cesty, sú však dobrým predpokladom pre prémiový komfort.

Aj výbava zodpovedá snahe o návrat do segmentu vyššej strednej triedy. Z jazdných asistentov spomeňme poloautonómne riadenie s adaptívnym tempomatom a aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu, ako aj systém automatického parkovania.

V predaji sa objaví DS9 do konca roka, základná cena sa odhaduje mierne pod 40-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  2. Štúdium práva moderne, prakticky aj po anglicky!
  3. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  4. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  5. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  6. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  7. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  10. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  1. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  4. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  7. 26 years of providing you with essential information
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  9. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  10. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 25 480
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 13 992
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 182
  4. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 073
  5. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 7 071
  6. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 7 067
  7. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 633
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 863
  9. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 5 779
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 5 093
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sedany

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Limuzíny, Autosalón Ženeva 2020
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Pätnásť otázok a odpovedí.

1 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Odteraz môže Matovič všetko

Peter Tkačenko

Videli sme výsmech partnerom v priamom prenose.

2 h
Tomáš Valášek

Aká je situácia v strane Za ľudí?

2 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

60m
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

6 h

Volvo končí produkciu áut so spaľovacím motorom, vrátane hybridov.

7 h
Toyota Yaris vo výkonnej verzii GR.

Víťaza vyhlásili v prázdnej hale ženevského výstaviska.

24 h