SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9DS9 (Zdroj: DS)

PARÍŽ. V čase, keď sa zdalo, že do segmentu áut vyššej strednej triedy už nepríde žiadna nová značka, je tu francúzska vlajková loď DS9.

Luxusný sedan bude mať svetovú premiéru na ženevskom autosalóne a trúfne si na nemeckú konkurenciu.

Značka DS patriaca do francúzskeho koncernu PSA plánuje tento rok uviesť hneď dva nové modely k existujúcej dvojici SUV DS3 Crossback a DS7 Crossback.

Kým štvrtá novinka bude mať tiež blízko k SUV, tretia je prekvapivo klasický sedan. Tentokrát sa dokonca nekonajú ani výrazné dizajnové úlety.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Auto stojí na podvozkovej platforme EMP2, ktorú využíva napríklad Peugeot 508. Oproti nemu však ide o výrazne dlhší sedan.

Väčší, než sa zdá

S dĺžkou 4 930 mm mieri k rivalom ako Audi A6, Mercedes triedy E či BMW radu 5. Nájde sa aj niekoľko nevšedných detailov, ako napríklad úzky LED pás zasahujúci hlboko do predného nárazníka, kľučky zapustené do dverí a najzaujímavejší prvok - smerovky umiestnené v horných okrajoch zadného skla.

Takéto riešenie napovedá, že sa dizajnéri inšpirovali v pôvodnom Citroene DS z roku 1955.

Odvtedy prešlo 65 rokov a zároveň 50 rokov od premiéry luxusného Citroenu SM, ktorý mal motor z Maserati. Ideálna príležitosť naviazať na tradíciu francúzskych vlajkových lodí.

Interiér je vo veľkej miere prevzatý z DS7 Crossback, najmä čo sa týka prístrojovej dosky s mohutným stredovým tunelom a centrálnej obrazovky. Opäť vidieť, že niektoré komponenty sú prevzaté z citroenov a peugeotov, čo však v kombinácii s kvalitnými materiálmi nijak neprekáža.

Skryť Vypnúť reklamu

Interiér môže byť v rôznych farbách a prístrojová doska potiahnutá kožou alebo alcantarou.

Na zadných sedadlách by mala mať posádka kráľovsky veľa miesta a to najmä vďaka rázvoru kolies 2 900 mm, čo je napríklad viac ako pri priestrannej Škode Superb.

Najprv s elektrinou

DS9 príde najprv ako plug-in hybrid s označením E-Tense. Ten kombinuje 1,6-litrový benzínový štvorvalec s 80 kW elektromotorom a 11,9 kWh batériou. Systémový výkon prenášaný na predné kolesá je v takom prípade 250 koní.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme auto, v akom sa vozil aj francúzsky prezident Čítajte 

Neskôr sa objaví aj silnejšia plug-in hybridná verzia, ktorá už ponúkne inteligentný pohon všetkých kolies a výkon až 360 koní.

Čisto elektrický dojazd je okolo 50 kilometrov a nabíjanie cez 7,4 kW palubnú nabíjačku by nemalo trvať dlhšie ako 1,5 hodiny.

Nasledovať budú aj lacnejšie verzie DS9 len s benzínovým motorom PureTech a výkonom 225 koní. Vo všetkých prípadoch je štandardom osemstupňová automatická prevodovka.

Skryť Vypnúť reklamu

Kto sa tešil, že s francúzskou limuzínou sa vráti slávne hydropneumatické pruženie, bude asi trochu sklamaný. Viacprvková zadná náprava a adaptívne tlmiče s prispôsobeným nastavením na základe skenovania povrchu cesty, sú však dobrým predpokladom pre prémiový komfort.

Aj výbava zodpovedá snahe o návrat do segmentu vyššej strednej triedy. Z jazdných asistentov spomeňme poloautonómne riadenie s adaptívnym tempomatom a aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu, ako aj systém automatického parkovania.

V predaji sa objaví DS9 do konca roka, základná cena sa odhaduje mierne pod 40-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 091
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 224
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 243
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 753
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 861
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 853
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 797
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 208
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sedany

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Limuzíny, Autosalón Ženeva 2020
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.