SME
Štvrtok, 2. apríl, 2020 | Meniny má Zita

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9DS9 (Zdroj: DS)

PARÍŽ. V čase, keď sa zdalo, že do segmentu áut vyššej strednej triedy už nepríde žiadna nová značka, je tu francúzska vlajková loď DS9.

Luxusný sedan bude mať svetovú premiéru na ženevskom autosalóne a trúfne si na nemeckú konkurenciu.

Značka DS patriaca do francúzskeho koncernu PSA plánuje tento rok uviesť hneď dva nové modely k existujúcej dvojici SUV DS3 Crossback a DS7 Crossback.

Kým štvrtá novinka bude mať tiež blízko k SUV, tretia je prekvapivo klasický sedan. Tentokrát sa dokonca nekonajú ani výrazné dizajnové úlety.

Auto stojí na podvozkovej platforme EMP2, ktorú využíva napríklad Peugeot 508. Oproti nemu však ide o výrazne dlhší sedan.

Článok pokračuje pod video reklamou

Väčší, než sa zdá

S dĺžkou 4 930 mm mieri k rivalom ako Audi A6, Mercedes triedy E či BMW radu 5. Nájde sa aj niekoľko nevšedných detailov, ako napríklad úzky LED pás zasahujúci hlboko do predného nárazníka, kľučky zapustené do dverí a najzaujímavejší prvok - smerovky umiestnené v horných okrajoch zadného skla.

Takéto riešenie napovedá, že sa dizajnéri inšpirovali v pôvodnom Citroene DS z roku 1955.

Odvtedy prešlo 65 rokov a zároveň 50 rokov od premiéry luxusného Citroenu SM, ktorý mal motor z Maserati. Ideálna príležitosť naviazať na tradíciu francúzskych vlajkových lodí.

Interiér je vo veľkej miere prevzatý z DS7 Crossback, najmä čo sa týka prístrojovej dosky s mohutným stredovým tunelom a centrálnej obrazovky. Opäť vidieť, že niektoré komponenty sú prevzaté z citroenov a peugeotov, čo však v kombinácii s kvalitnými materiálmi nijak neprekáža.

Interiér môže byť v rôznych farbách a prístrojová doska potiahnutá kožou alebo alcantarou.

Na zadných sedadlách by mala mať posádka kráľovsky veľa miesta a to najmä vďaka rázvoru kolies 2 900 mm, čo je napríklad viac ako pri priestrannej Škode Superb.

Najprv s elektrinou

DS9 príde najprv ako plug-in hybrid s označením E-Tense. Ten kombinuje 1,6-litrový benzínový štvorvalec s 80 kW elektromotorom a 11,9 kWh batériou. Systémový výkon prenášaný na predné kolesá je v takom prípade 250 koní.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme auto, v akom sa vozil aj francúzsky prezident Čítajte 

Neskôr sa objaví aj silnejšia plug-in hybridná verzia, ktorá už ponúkne inteligentný pohon všetkých kolies a výkon až 360 koní.

Čisto elektrický dojazd je okolo 50 kilometrov a nabíjanie cez 7,4 kW palubnú nabíjačku by nemalo trvať dlhšie ako 1,5 hodiny.

Nasledovať budú aj lacnejšie verzie DS9 len s benzínovým motorom PureTech a výkonom 225 koní. Vo všetkých prípadoch je štandardom osemstupňová automatická prevodovka.

Kto sa tešil, že s francúzskou limuzínou sa vráti slávne hydropneumatické pruženie, bude asi trochu sklamaný. Viacprvková zadná náprava a adaptívne tlmiče s prispôsobeným nastavením na základe skenovania povrchu cesty, sú však dobrým predpokladom pre prémiový komfort.

Aj výbava zodpovedá snahe o návrat do segmentu vyššej strednej triedy. Z jazdných asistentov spomeňme poloautonómne riadenie s adaptívnym tempomatom a aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu, ako aj systém automatického parkovania.

V predaji sa objaví DS9 do konca roka, základná cena sa odhaduje mierne pod 40-tisíc eur.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  2. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  3. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  4. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  5. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  6. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  7. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  8. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  9. Bude dobre!
  10. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  1. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  2. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná?
  3. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  4. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  5. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT!
  6. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  7. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  8. Daj ľuďom voľnú ruku a prinesie to želané ovocie
  9. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy
  10. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  1. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 39 471
  2. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 21 344
  3. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 18 361
  4. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 16 829
  5. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 14 282
  6. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 10 945
  7. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 10 454
  8. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 772
  9. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 9 298
  10. Aké železo máte užívať, aby vaša imunita zostala silná? 9 282

Téma: Sedany

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Limuzíny, Autosalón Ženeva 2020

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozprávky SME

Jedlička (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Na snímke predseda vlády SR Igor Matovič (OĽaNO) prichádza na rokovanie 7. schôdze vlády v Bratislave vo štvrtok 2. apríla 2020.
Jozef Antošík oslavuje s hráčmi titul v roku 2017.