Hyundai Sonata 2,4i Elegance

Sonata patrí do modelovej skladby automobilky Hyundai už sedemnásť rokov a za ten čas sa sformovala podľa predstáv a požiadaviek európskeho zákazníka. Na moderný naftový motor si budeme musieť chvíľu počkať, preto sme testu podrobili benzínovú verziu 2,4

i Elegance.

Euroauto

Dizajn Sonaty zaujal už na jesennom autosalóne v Paríži a musíme priznať, že autu európsky strih pristane. Rešpekt vzbudil aj priestranný interiér odetý do bledej kože a v zaujímavej farebnej kombinácii. Prístrojovú dosku tvorcovia rozdelili horizontálne na dve časti. Opticky tak dosiahli zaujímavý efekt a netradičné umiestnenie výduchov ventilácie v prostriedku stredovej konzoly. Príjemne nás prekvapilo vypracovanie a použité materiály, napokon v tejto triede už nepresnosti nie sú dovolené ani pri lacnejších modeloch, medzi ktoré Sonata patrí. Za niečo viac ako osemstotisíc korún ponúka kožený interiér šesť airbagov, ABS, ESP, kompletnú "elektriku" vrátane elektrického nastavovania sedadla vodiča, tempomat, stmievacie spätné zrkadlo, aktívne opierky hlavy, kotevné body pre detské autosedačky a automatickú klimatizáciu s kontrolou kvality vzduchu. Danému vybaveniu nemôžeme nič vytknúť, lepšie by mohlo byť akurát odhlučnenie od motora a presnejšia kulisa radiacej páky. Dlhému pobytu za volantom je prispôsobený počet a tvary odkladacích priestorov. Domontované autorádio má diaľkové o vládanie a ergonomicky správne umiestnenie navrchu prístrojovej dosky. Na slnku bol displej takmer nečitateľný. Pod vplyvom nových štandardov sa na prístrojovke objavila veľká kontrolka nezapnutých bezpečnostných pásov a nekonečné kvílenie systému, ktorý hlasito upozorňuje na to isté. Pri schopnostiach Sonaty slušne držať stopu v zákrutách by sme privítali lepšie tvarované sedadlá.

Pohodlie aj vzadu

K prednostiam kórejských limuzín vždy patril priestor vzadu a je to tak aj naďalej, pretože na zadných sedadlách Sonaty je miesta nadostač. Poteší tiež lakťová opierka s držiakmi na nápoje. Nezaškodila by však účinnejšia ventilácia, aby sa kúrenie alebo chladenie prejavilo skôr aj na zadných sedadlách. Batožinový priestor pripomína veľký trezor objemu 523 litrov. Uzamykateľné sklápanie zadných operadiel bráni zlodejom vykradnúť kufor, ak rozbijú okno a vniknú do interiéru. Veľkosť nakladacieho otvoru je na tento typ auta celkom prijateľný.

Detaily a motor

Okrem odkladacích priestorov a háčikov na tašky pribudla aj plynová vzpera slúžiaca na ľahké otváranie prednej kapoty. Sonata má zatiaľ v ponuke iba dva benzínové motory a pre Európanov zaujímavý moderný diesel sa ešte len pripravuje. My sme vyskúšali tradičného predstaviteľa z východu, konkrétne objemný štvorvalec 2,4 CVVT s výkonom 119 kW (162 k). Palubný počítač nás spočiatku strašil priemernou spotrebou 11,5 l/100 km, skutočná spotreba však bola 10,39/100 km. Ani pri rozvážnej jazde sme nedosiahli výrobcom udávaný priemer 8,5 l/100 km. V nižších otáčkach nevýrazný motor odhalil svoje svetlé stránky až po ráznejšom vytočení. To však nejde o štandardný spôsob jazdy, ktorý znamená aj vyššiu spotrebu.

Príjemne nás prekvapil podvozok stavaný aj na svižnú jazdu. Na Sonate nás pri prvom teste zaujal vnútorný priestor, rozsiahle štandardné vybavenie, cestovný komfort a cena. Rozhodne viac sme čakali od motora a v slalome sklamalo servoriadenie s variabilným účinkom.

Prepracované zavesenie predných kolies a viacprvková zadná náprava znamenajú prínos pre komfort jazdy a stabilitu. Sonata drží stopu aj pri neskorom brzdení v zákrute alebo prudkých manévroch vo vyššej rýchlosti. Predná náprava je citlivá na nerovnosti v zákrute, ktoré prenáša do riadenia. Servoriadenie v slalome po prejazde treťou bránkou nepríjemne stuhlo.

Priestor na zadných sedadlách môžu Sonate závidieť mnohí konkurenti v danej triede. Ako je pre limuzíny tejto triedy dobrým zvykom, cestujúcich vzadu chráni hlavový airbag.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Investment Advisory Guide for Slovakia
  5. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  1. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  2. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  3. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  6. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  7. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  8. Investment Advisory Guide for Slovakia
  9. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  10. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 26 446
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 22 942
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 19 188
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 13 253
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 993
  6. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 12 527
  7. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 7 964
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 7 202
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 4 506
  10. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 3 832