SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Hyundai Sonata 2,4i Elegance

Sonata patrí do modelovej skladby automobilky Hyundai už sedemnásť rokov a za ten čas sa sformovala podľa predstáv a požiadaviek európskeho zákazníka. Na moderný naftový motor si budeme musieť chvíľu počkať, preto sme testu podrobili benzínovú verziu 2,4

i Elegance.

Euroauto

Dizajn Sonaty zaujal už na jesennom autosalóne v Paríži a musíme priznať, že autu európsky strih pristane. Rešpekt vzbudil aj priestranný interiér odetý do bledej kože a v zaujímavej farebnej kombinácii. Prístrojovú dosku tvorcovia rozdelili horizontálne na dve časti. Opticky tak dosiahli zaujímavý efekt a netradičné umiestnenie výduchov ventilácie v prostriedku stredovej konzoly. Príjemne nás prekvapilo vypracovanie a použité materiály, napokon v tejto triede už nepresnosti nie sú dovolené ani pri lacnejších modeloch, medzi ktoré Sonata patrí. Za niečo viac ako osemstotisíc korún ponúka kožený interiér šesť airbagov, ABS, ESP, kompletnú "elektriku" vrátane elektrického nastavovania sedadla vodiča, tempomat, stmievacie spätné zrkadlo, aktívne opierky hlavy, kotevné body pre detské autosedačky a automatickú klimatizáciu s kontrolou kvality vzduchu. Danému vybaveniu nemôžeme nič vytknúť, lepšie by mohlo byť akurát odhlučnenie od motora a presnejšia kulisa radiacej páky. Dlhému pobytu za volantom je prispôsobený počet a tvary odkladacích priestorov. Domontované autorádio má diaľkové o vládanie a ergonomicky správne umiestnenie navrchu prístrojovej dosky. Na slnku bol displej takmer nečitateľný. Pod vplyvom nových štandardov sa na prístrojovke objavila veľká kontrolka nezapnutých bezpečnostných pásov a nekonečné kvílenie systému, ktorý hlasito upozorňuje na to isté. Pri schopnostiach Sonaty slušne držať stopu v zákrutách by sme privítali lepšie tvarované sedadlá.

Pohodlie aj vzadu

K prednostiam kórejských limuzín vždy patril priestor vzadu a je to tak aj naďalej, pretože na zadných sedadlách Sonaty je miesta nadostač. Poteší tiež lakťová opierka s držiakmi na nápoje. Nezaškodila by však účinnejšia ventilácia, aby sa kúrenie alebo chladenie prejavilo skôr aj na zadných sedadlách. Batožinový priestor pripomína veľký trezor objemu 523 litrov. Uzamykateľné sklápanie zadných operadiel bráni zlodejom vykradnúť kufor, ak rozbijú okno a vniknú do interiéru. Veľkosť nakladacieho otvoru je na tento typ auta celkom prijateľný.

Detaily a motor

Okrem odkladacích priestorov a háčikov na tašky pribudla aj plynová vzpera slúžiaca na ľahké otváranie prednej kapoty. Sonata má zatiaľ v ponuke iba dva benzínové motory a pre Európanov zaujímavý moderný diesel sa ešte len pripravuje. My sme vyskúšali tradičného predstaviteľa z východu, konkrétne objemný štvorvalec 2,4 CVVT s výkonom 119 kW (162 k). Palubný počítač nás spočiatku strašil priemernou spotrebou 11,5 l/100 km, skutočná spotreba však bola 10,39/100 km. Ani pri rozvážnej jazde sme nedosiahli výrobcom udávaný priemer 8,5 l/100 km. V nižších otáčkach nevýrazný motor odhalil svoje svetlé stránky až po ráznejšom vytočení. To však nejde o štandardný spôsob jazdy, ktorý znamená aj vyššiu spotrebu.

Príjemne nás prekvapil podvozok stavaný aj na svižnú jazdu. Na Sonate nás pri prvom teste zaujal vnútorný priestor, rozsiahle štandardné vybavenie, cestovný komfort a cena. Rozhodne viac sme čakali od motora a v slalome sklamalo servoriadenie s variabilným účinkom.

Prepracované zavesenie predných kolies a viacprvková zadná náprava znamenajú prínos pre komfort jazdy a stabilitu. Sonata drží stopu aj pri neskorom brzdení v zákrute alebo prudkých manévroch vo vyššej rýchlosti. Predná náprava je citlivá na nerovnosti v zákrute, ktoré prenáša do riadenia. Servoriadenie v slalome po prejazde treťou bránkou nepríjemne stuhlo.

Priestor na zadných sedadlách môžu Sonate závidieť mnohí konkurenti v danej triede. Ako je pre limuzíny tejto triedy dobrým zvykom, cestujúcich vzadu chráni hlavový airbag.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 897
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 678
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 168
  4. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 040
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 236
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 696
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 180
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 957
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 736
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 7 490

Hlavné správy zo Sme.sk

V Gorile počuť šušťanie bankoviek aj stretnutia, ktoré spis nespomína

Nahrávka korešponduje so spisom zverejneným pred ôsmimi rokmi.

Ústredné postavy internetového spisu Gorila: Jaroslav Haščák, partner skupiny Penta, Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku za SDKÚ a Jirko Malchárek, bývalý minister hospodárstva za ANO.
Podcast Dobré Ráno
Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.

Nahrávka Gorily: Demokracia je na hovno systém, hovorí Haščák

Nahrávka zachytáva aj známe vyjadrenie Haščáka.

Spolumajiteľ investičnej skupiny Penta Jaroslav Haščák. Kauza Gorila je jednou z najväčších káuz Fondu národného majetku SR, ktorý zanikol o polnoci z 31. decembra 2015 na 1. januára 2016.

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris prichádza s príťažlivým dizajnom a stredovým airbagom

Japonská značka posiela štvorvalce do zabudnutia.

Nová Toyota Yaris

Rodina štvordverových kupé od BMW sa rozrastá o rad 2 Gran Coupe

Na začiatku bude v ponuke trojvalec aj verzia M235i s výkonom cez 300 koní.

Švédi prišli s elektromobilom, za ktorý by sa nemuselo hanbiť ani Apple

Švédske elektrické auto sa najskôr začne predávať v severnej Európe.

Uniti One

Nárazové testy odhalili slabinu Peugeotu 208 a Jeepu Cherokee

Najvyššie hodnotenie si naopak odnáša nemecké BMW.

Nový Peugeot 208 získal v nárazových testoch len štyri hviezdičky