Hyundai Sonata 2,4i Elegance

Sonata patrí do modelovej skladby automobilky Hyundai už sedemnásť rokov a za ten čas sa sformovala podľa predstáv a požiadaviek európskeho zákazníka. Na moderný naftový motor si budeme musieť chvíľu počkať, preto sme testu podrobili benzínovú verziu 2,4

i Elegance.

Euroauto

Dizajn Sonaty zaujal už na jesennom autosalóne v Paríži a musíme priznať, že autu európsky strih pristane. Rešpekt vzbudil aj priestranný interiér odetý do bledej kože a v zaujímavej farebnej kombinácii. Prístrojovú dosku tvorcovia rozdelili horizontálne na dve časti. Opticky tak dosiahli zaujímavý efekt a netradičné umiestnenie výduchov ventilácie v prostriedku stredovej konzoly. Príjemne nás prekvapilo vypracovanie a použité materiály, napokon v tejto triede už nepresnosti nie sú dovolené ani pri lacnejších modeloch, medzi ktoré Sonata patrí. Za niečo viac ako osemstotisíc korún ponúka kožený interiér šesť airbagov, ABS, ESP, kompletnú "elektriku" vrátane elektrického nastavovania sedadla vodiča, tempomat, stmievacie spätné zrkadlo, aktívne opierky hlavy, kotevné body pre detské autosedačky a automatickú klimatizáciu s kontrolou kvality vzduchu. Danému vybaveniu nemôžeme nič vytknúť, lepšie by mohlo byť akurát odhlučnenie od motora a presnejšia kulisa radiacej páky. Dlhému pobytu za volantom je prispôsobený počet a tvary odkladacích priestorov. Domontované autorádio má diaľkové o vládanie a ergonomicky správne umiestnenie navrchu prístrojovej dosky. Na slnku bol displej takmer nečitateľný. Pod vplyvom nových štandardov sa na prístrojovke objavila veľká kontrolka nezapnutých bezpečnostných pásov a nekonečné kvílenie systému, ktorý hlasito upozorňuje na to isté. Pri schopnostiach Sonaty slušne držať stopu v zákrutách by sme privítali lepšie tvarované sedadlá.

Pohodlie aj vzadu

K prednostiam kórejských limuzín vždy patril priestor vzadu a je to tak aj naďalej, pretože na zadných sedadlách Sonaty je miesta nadostač. Poteší tiež lakťová opierka s držiakmi na nápoje. Nezaškodila by však účinnejšia ventilácia, aby sa kúrenie alebo chladenie prejavilo skôr aj na zadných sedadlách. Batožinový priestor pripomína veľký trezor objemu 523 litrov. Uzamykateľné sklápanie zadných operadiel bráni zlodejom vykradnúť kufor, ak rozbijú okno a vniknú do interiéru. Veľkosť nakladacieho otvoru je na tento typ auta celkom prijateľný.

Detaily a motor

Okrem odkladacích priestorov a háčikov na tašky pribudla aj plynová vzpera slúžiaca na ľahké otváranie prednej kapoty. Sonata má zatiaľ v ponuke iba dva benzínové motory a pre Európanov zaujímavý moderný diesel sa ešte len pripravuje. My sme vyskúšali tradičného predstaviteľa z východu, konkrétne objemný štvorvalec 2,4 CVVT s výkonom 119 kW (162 k). Palubný počítač nás spočiatku strašil priemernou spotrebou 11,5 l/100 km, skutočná spotreba však bola 10,39/100 km. Ani pri rozvážnej jazde sme nedosiahli výrobcom udávaný priemer 8,5 l/100 km. V nižších otáčkach nevýrazný motor odhalil svoje svetlé stránky až po ráznejšom vytočení. To však nejde o štandardný spôsob jazdy, ktorý znamená aj vyššiu spotrebu.

Príjemne nás prekvapil podvozok stavaný aj na svižnú jazdu. Na Sonate nás pri prvom teste zaujal vnútorný priestor, rozsiahle štandardné vybavenie, cestovný komfort a cena. Rozhodne viac sme čakali od motora a v slalome sklamalo servoriadenie s variabilným účinkom.

Prepracované zavesenie predných kolies a viacprvková zadná náprava znamenajú prínos pre komfort jazdy a stabilitu. Sonata drží stopu aj pri neskorom brzdení v zákrute alebo prudkých manévroch vo vyššej rýchlosti. Predná náprava je citlivá na nerovnosti v zákrute, ktoré prenáša do riadenia. Servoriadenie v slalome po prejazde treťou bránkou nepríjemne stuhlo.

Priestor na zadných sedadlách môžu Sonate závidieť mnohí konkurenti v danej triede. Ako je pre limuzíny tejto triedy dobrým zvykom, cestujúcich vzadu chráni hlavový airbag.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 968
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 922
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 275
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 874
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 531
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 990
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 207
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 061
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 614
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 3 202

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Robil radikálnejšie reformy ako Mikloš: Nemali sme inú možnosť

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko, tvrdí Leszek Balcerowicz, autor radikálnych reforiem zo začiatku 90. rokov.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

PÍŠE PETR ŠABATA

Prečo je také mrzuté, že sa Kiska rozhodol pre odchádzanie

Kiskovo nasadenie v straníckej politike bude skôr symbolické a nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.