SME

Hyundai Sonata 2,4i Elegance

Sonata patrí do modelovej skladby automobilky Hyundai už sedemnásť rokov a za ten čas sa sformovala podľa predstáv a požiadaviek európskeho zákazníka. Na moderný naftový motor si budeme musieť chvíľu počkať, preto sme testu podrobili benzínovú verziu 2,4

i Elegance.

Euroauto

Dizajn Sonaty zaujal už na jesennom autosalóne v Paríži a musíme priznať, že autu európsky strih pristane. Rešpekt vzbudil aj priestranný interiér odetý do bledej kože a v zaujímavej farebnej kombinácii. Prístrojovú dosku tvorcovia rozdelili horizontálne na dve časti. Opticky tak dosiahli zaujímavý efekt a netradičné umiestnenie výduchov ventilácie v prostriedku stredovej konzoly. Príjemne nás prekvapilo vypracovanie a použité materiály, napokon v tejto triede už nepresnosti nie sú dovolené ani pri lacnejších modeloch, medzi ktoré Sonata patrí. Za niečo viac ako osemstotisíc korún ponúka kožený interiér šesť airbagov, ABS, ESP, kompletnú "elektriku" vrátane elektrického nastavovania sedadla vodiča, tempomat, stmievacie spätné zrkadlo, aktívne opierky hlavy, kotevné body pre detské autosedačky a automatickú klimatizáciu s kontrolou kvality vzduchu. Danému vybaveniu nemôžeme nič vytknúť, lepšie by mohlo byť akurát odhlučnenie od motora a presnejšia kulisa radiacej páky. Dlhému pobytu za volantom je prispôsobený počet a tvary odkladacích priestorov. Domontované autorádio má diaľkové o vládanie a ergonomicky správne umiestnenie navrchu prístrojovej dosky. Na slnku bol displej takmer nečitateľný. Pod vplyvom nových štandardov sa na prístrojovke objavila veľká kontrolka nezapnutých bezpečnostných pásov a nekonečné kvílenie systému, ktorý hlasito upozorňuje na to isté. Pri schopnostiach Sonaty slušne držať stopu v zákrutách by sme privítali lepšie tvarované sedadlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pohodlie aj vzadu

K prednostiam kórejských limuzín vždy patril priestor vzadu a je to tak aj naďalej, pretože na zadných sedadlách Sonaty je miesta nadostač. Poteší tiež lakťová opierka s držiakmi na nápoje. Nezaškodila by však účinnejšia ventilácia, aby sa kúrenie alebo chladenie prejavilo skôr aj na zadných sedadlách. Batožinový priestor pripomína veľký trezor objemu 523 litrov. Uzamykateľné sklápanie zadných operadiel bráni zlodejom vykradnúť kufor, ak rozbijú okno a vniknú do interiéru. Veľkosť nakladacieho otvoru je na tento typ auta celkom prijateľný.

Detaily a motor

Okrem odkladacích priestorov a háčikov na tašky pribudla aj plynová vzpera slúžiaca na ľahké otváranie prednej kapoty. Sonata má zatiaľ v ponuke iba dva benzínové motory a pre Európanov zaujímavý moderný diesel sa ešte len pripravuje. My sme vyskúšali tradičného predstaviteľa z východu, konkrétne objemný štvorvalec 2,4 CVVT s výkonom 119 kW (162 k). Palubný počítač nás spočiatku strašil priemernou spotrebou 11,5 l/100 km, skutočná spotreba však bola 10,39/100 km. Ani pri rozvážnej jazde sme nedosiahli výrobcom udávaný priemer 8,5 l/100 km. V nižších otáčkach nevýrazný motor odhalil svoje svetlé stránky až po ráznejšom vytočení. To však nejde o štandardný spôsob jazdy, ktorý znamená aj vyššiu spotrebu.

SkryťVypnúť reklamu

Príjemne nás prekvapil podvozok stavaný aj na svižnú jazdu. Na Sonate nás pri prvom teste zaujal vnútorný priestor, rozsiahle štandardné vybavenie, cestovný komfort a cena. Rozhodne viac sme čakali od motora a v slalome sklamalo servoriadenie s variabilným účinkom.

Prepracované zavesenie predných kolies a viacprvková zadná náprava znamenajú prínos pre komfort jazdy a stabilitu. Sonata drží stopu aj pri neskorom brzdení v zákrute alebo prudkých manévroch vo vyššej rýchlosti. Predná náprava je citlivá na nerovnosti v zákrute, ktoré prenáša do riadenia. Servoriadenie v slalome po prejazde treťou bránkou nepríjemne stuhlo.

Priestor na zadných sedadlách môžu Sonate závidieť mnohí konkurenti v danej triede. Ako je pre limuzíny tejto triedy dobrým zvykom, cestujúcich vzadu chráni hlavový airbag.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 697
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 370
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 811
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 322
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 083
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 468
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 504
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu