SME
Štvrtok, 13. máj, 2021 | Meniny má ServácKrížovkyKrížovky

Opel Astra GTC 1,9 CDTI

Naftový motor pod kapotou trojdverového kupé Grand Tourismo by sme pred pár rokmi považovali za zlý vtip. Kompaktný športový automobil dneška, Opel Astra GTC, stavia zaužívané pravidlá naruby a vysmieva sa aj svojim predchodcom.

Sebavedomý model si zakladá na atraktívnych líniách a širokej palete motorov.

Krása

Kým zvonku je Astra GTC auto s vlastnou tvárou nabité emóciami, interiér zdedil všetky prednosti i nevýhody základného modelu. To znamená, že robustná prístrojová doska má prehľadne usporiadané prístroje, kvalitné vypracovanie, ale lacno pôsobiace sivé plasty. Za volantom športového auta sme čakali viac odlišností a športové doplnky. Napríklad bojové nalakovanie ciferníkov meracích prístrojov alebo športové pedále. Nesklamali anatomické sedadlá, tvarovaný volant a poloha radiacej páky. Až pri tomto stretnutí s interiérom Astry sme prišli na chuť ovládaniu autorádia i palubného počítača na volante. Škoda, že Astra GTC má žalostne málo odkladacích priestorov. Odhliadnuc od fučania turbodúchadla, naftový motor nie je najvhodnejšia muzika na počúvanie, takže sa na rad dostal výkonný audiosystém. Jazdec a spolujazdec nedostatkom priestoru ani pohodlia netrpia a cestujúci na zadných sedadlách si musia uvedomiť, že ich hostiteľom je trojdverové športové auto s nízkou strechou. Pod elegantnými tvarmi karosérie ostalo miesto pre kufor (objem 380 l) zhodný s päťdverovou verziou. Kompromisy v športových autách sa nerobia, napriek tomu Opel celkom umne skĺbil športové auto s požiadavkami na úžitkové vlastnosti.

GTC a diesel?

To, čo bolo pre trojdverové športové autá tabu, je zrazu realitou. Opel totiž ponúka v modelovom rade GTC kompletnú paletu naftových motorov. Najsilnejší diesel pod kapotou testovanej verzie nedokáže vylúdiť také príjemné zvuky ako benzínový agregát, jeho prednosti však spočívajú v sile a ochote ťahať aj v nízkych otáčkach, o priemernej spotrebe  nehovoriac. Mať na výjazde zo zákruty pod plynovým pedálom 110 kW (150 k) výkonu alebo 320 Nm krútiaceho momentu, to naozaj poteší aj náročných. Ak sa k tomu pridá podvozok IDS-plus s kontinuálnym nastavovaním charakteristiky tlmičov CDC, potom sa z jazdy stáva skutočný zážitok. Pod tlakom emócií sme na spotrebu udávanú výrobcom (5,8 l/100 km) nemohli pomyslieť, ale priemer 7,1 l/100 km potešil.

Šporťák na každý deň

Na rozdiel od špičkových verzií Turbo a OPC s benzínovými motormi sú ostatné prevedenia modelu GTC určené na bežné jazdenie pri dobrej spotrebe a prijateľnej dynamike. K agresívnemu vonkajšiemu vzhľadu a silnému naftovému motoru by však pristal živší interiér a konečne viac odkladacích priestorov. Odpoveď na otázku, či diesel patrí do športovo ladeného auta, znie: áno, ale minimálne 1,9 CDTI (150 k). 

 

Aktívny podvozok s premenlivým nastavovaním tuhosti tlmičov CDC umožňuje jazdiť komfortne alebo športovo. Po aktivovaní športového módu podvozok stvrdne, karoséria sa nenakláňa, riadenie je tuhšie a motor reaguje na plynový pedál citeľne rýchlejšie. S vypnutým stabilizačným systémom ESP sa treba mať na pozore. Aj perfektný podvozok má svoje hranice.

 

 

Takto lákavo vyzerá Astra GTC, ktorá sa od základného modelu nelíši iba počtom dverí.

Tankovať do športového auta naftu, vyzerá ako omyl. Opel GTC prelomil ľady a v športovom aute ponúka všetky dostupné motory od 1,3 CTDI s výkonom 59 kW (80 k) až po 2,0 Turbo výkonu 147kW (200k).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  4. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  5. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  6. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  7. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  10. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  1. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  2. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  3. Čerstvá dvojnásobná mamička porovnáva pôrod v Nemecku
  4. Tretia generácia očných špecialistov prichádza do Košíc
  5. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  6. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  7. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov
  8. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  9. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  10. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  1. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 304
  2. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 14 335
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 11 621
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 11 512
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 7 883
  6. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 7 311
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 5 893
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 713
  9. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 5 617
  10. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 5 504
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister zdravotníctva Marek Krajčí (OĽaNO) pózuje pri prvej dodávke ruských vakcín Sputnik V na Slovensko.

Podania na Sputnik sú staršie ako mesiac.

8 h

Prečo sme prestali očkovať Astrou a ako na tom s vakcináciou sme.

6 h

Neprehliadnite tiež

Čítanie dopravných značiek zvláda väčšina nových áut už dnes.

Obmedzovač rýchlosti bude povinný od 6. júla 2022.

11 h
Kia Ceed druhej generácie, hlavne z rokov 2011 až 2013 má na konte najviac výjazdov Žltých anjelov.

ADAC hodnotil spoľahlivosť áut vo veku 3 až 10 rokov.

11. máj
Toyota Yaris Cross

Rázvor kolies sa nemenil, ale kufor má až 397 litrov.

11. máj
Peugeot 508 PSE

Z nuly na sto zrýchli za 5,2 sekundy.

10. máj