Opel Astra GTC 1,9 CDTI

Naftový motor pod kapotou trojdverového kupé Grand Tourismo by sme pred pár rokmi považovali za zlý vtip. Kompaktný športový automobil dneška, Opel Astra GTC, stavia zaužívané pravidlá naruby a vysmieva sa aj svojim predchodcom.

Sebavedomý model si zakladá na atraktívnych líniách a širokej palete motorov.

Krása

Kým zvonku je Astra GTC auto s vlastnou tvárou nabité emóciami, interiér zdedil všetky prednosti i nevýhody základného modelu. To znamená, že robustná prístrojová doska má prehľadne usporiadané prístroje, kvalitné vypracovanie, ale lacno pôsobiace sivé plasty. Za volantom športového auta sme čakali viac odlišností a športové doplnky. Napríklad bojové nalakovanie ciferníkov meracích prístrojov alebo športové pedále. Nesklamali anatomické sedadlá, tvarovaný volant a poloha radiacej páky. Až pri tomto stretnutí s interiérom Astry sme prišli na chuť ovládaniu autorádia i palubného počítača na volante. Škoda, že Astra GTC má žalostne málo odkladacích priestorov. Odhliadnuc od fučania turbodúchadla, naftový motor nie je najvhodnejšia muzika na počúvanie, takže sa na rad dostal výkonný audiosystém. Jazdec a spolujazdec nedostatkom priestoru ani pohodlia netrpia a cestujúci na zadných sedadlách si musia uvedomiť, že ich hostiteľom je trojdverové športové auto s nízkou strechou. Pod elegantnými tvarmi karosérie ostalo miesto pre kufor (objem 380 l) zhodný s päťdverovou verziou. Kompromisy v športových autách sa nerobia, napriek tomu Opel celkom umne skĺbil športové auto s požiadavkami na úžitkové vlastnosti.

GTC a diesel?

To, čo bolo pre trojdverové športové autá tabu, je zrazu realitou. Opel totiž ponúka v modelovom rade GTC kompletnú paletu naftových motorov. Najsilnejší diesel pod kapotou testovanej verzie nedokáže vylúdiť také príjemné zvuky ako benzínový agregát, jeho prednosti však spočívajú v sile a ochote ťahať aj v nízkych otáčkach, o priemernej spotrebe  nehovoriac. Mať na výjazde zo zákruty pod plynovým pedálom 110 kW (150 k) výkonu alebo 320 Nm krútiaceho momentu, to naozaj poteší aj náročných. Ak sa k tomu pridá podvozok IDS-plus s kontinuálnym nastavovaním charakteristiky tlmičov CDC, potom sa z jazdy stáva skutočný zážitok. Pod tlakom emócií sme na spotrebu udávanú výrobcom (5,8 l/100 km) nemohli pomyslieť, ale priemer 7,1 l/100 km potešil.

Šporťák na každý deň

Na rozdiel od špičkových verzií Turbo a OPC s benzínovými motormi sú ostatné prevedenia modelu GTC určené na bežné jazdenie pri dobrej spotrebe a prijateľnej dynamike. K agresívnemu vonkajšiemu vzhľadu a silnému naftovému motoru by však pristal živší interiér a konečne viac odkladacích priestorov. Odpoveď na otázku, či diesel patrí do športovo ladeného auta, znie: áno, ale minimálne 1,9 CDTI (150 k). 

 

Aktívny podvozok s premenlivým nastavovaním tuhosti tlmičov CDC umožňuje jazdiť komfortne alebo športovo. Po aktivovaní športového módu podvozok stvrdne, karoséria sa nenakláňa, riadenie je tuhšie a motor reaguje na plynový pedál citeľne rýchlejšie. S vypnutým stabilizačným systémom ESP sa treba mať na pozore. Aj perfektný podvozok má svoje hranice.

 

 

Takto lákavo vyzerá Astra GTC, ktorá sa od základného modelu nelíši iba počtom dverí.

Tankovať do športového auta naftu, vyzerá ako omyl. Opel GTC prelomil ľady a v športovom aute ponúka všetky dostupné motory od 1,3 CTDI s výkonom 59 kW (80 k) až po 2,0 Turbo výkonu 147kW (200k).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  3. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  4. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  10. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  1. Move in immediately, if you feel like it
  2. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  3. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  9. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 288
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 13 891
  3. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 13 616
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 13 050
  5. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 12 822
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 711
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 383
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 874
  9. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 552
  10. Nový Supermarket Fresh Plus v centre je nabitý novinkami 4 477

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

EKONOMIKA

Kočnerove výpovede nesedia. Klamal o zmenkách súdu alebo polícii?

Kočnera vypočúvali pre vraždu Valka.

DOMOV

Polícia zatkla Šajgala z kauzy vraždy Jána Kubašiaka

Odsúdeného podnikateľa zatkli v okrese Rimavská Sobota.

Neprehliadnite tiež

Audi A1 je už v predaji. Koľko stojí a aké prvky výbavy ponúka?

Mestské autá sú hitom, no zákazníci sú na cenu citliví.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Vieme, čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa bude dariť autopriemyslu na Slovensku?

Svoj moderný závod nedávno otvoril Jaguar Land Rover.

Fiat Panda aj Jeep Wrangler v testoch Euro NCAP prepadli

Panda a Punto sú najhoršie hodnotenými autami v histórii testov.