SME
Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris

Opel Astra GTC 1,9 CDTI

Naftový motor pod kapotou trojdverového kupé Grand Tourismo by sme pred pár rokmi považovali za zlý vtip. Kompaktný športový automobil dneška, Opel Astra GTC, stavia zaužívané pravidlá naruby a vysmieva sa aj svojim predchodcom.

Sebavedomý model si zakladá na atraktívnych líniách a širokej palete motorov.

Krása

Kým zvonku je Astra GTC auto s vlastnou tvárou nabité emóciami, interiér zdedil všetky prednosti i nevýhody základného modelu. To znamená, že robustná prístrojová doska má prehľadne usporiadané prístroje, kvalitné vypracovanie, ale lacno pôsobiace sivé plasty. Za volantom športového auta sme čakali viac odlišností a športové doplnky. Napríklad bojové nalakovanie ciferníkov meracích prístrojov alebo športové pedále. Nesklamali anatomické sedadlá, tvarovaný volant a poloha radiacej páky. Až pri tomto stretnutí s interiérom Astry sme prišli na chuť ovládaniu autorádia i palubného počítača na volante. Škoda, že Astra GTC má žalostne málo odkladacích priestorov. Odhliadnuc od fučania turbodúchadla, naftový motor nie je najvhodnejšia muzika na počúvanie, takže sa na rad dostal výkonný audiosystém. Jazdec a spolujazdec nedostatkom priestoru ani pohodlia netrpia a cestujúci na zadných sedadlách si musia uvedomiť, že ich hostiteľom je trojdverové športové auto s nízkou strechou. Pod elegantnými tvarmi karosérie ostalo miesto pre kufor (objem 380 l) zhodný s päťdverovou verziou. Kompromisy v športových autách sa nerobia, napriek tomu Opel celkom umne skĺbil športové auto s požiadavkami na úžitkové vlastnosti.

GTC a diesel?

To, čo bolo pre trojdverové športové autá tabu, je zrazu realitou. Opel totiž ponúka v modelovom rade GTC kompletnú paletu naftových motorov. Najsilnejší diesel pod kapotou testovanej verzie nedokáže vylúdiť také príjemné zvuky ako benzínový agregát, jeho prednosti však spočívajú v sile a ochote ťahať aj v nízkych otáčkach, o priemernej spotrebe  nehovoriac. Mať na výjazde zo zákruty pod plynovým pedálom 110 kW (150 k) výkonu alebo 320 Nm krútiaceho momentu, to naozaj poteší aj náročných. Ak sa k tomu pridá podvozok IDS-plus s kontinuálnym nastavovaním charakteristiky tlmičov CDC, potom sa z jazdy stáva skutočný zážitok. Pod tlakom emócií sme na spotrebu udávanú výrobcom (5,8 l/100 km) nemohli pomyslieť, ale priemer 7,1 l/100 km potešil.

Šporťák na každý deň

Na rozdiel od špičkových verzií Turbo a OPC s benzínovými motormi sú ostatné prevedenia modelu GTC určené na bežné jazdenie pri dobrej spotrebe a prijateľnej dynamike. K agresívnemu vonkajšiemu vzhľadu a silnému naftovému motoru by však pristal živší interiér a konečne viac odkladacích priestorov. Odpoveď na otázku, či diesel patrí do športovo ladeného auta, znie: áno, ale minimálne 1,9 CDTI (150 k). 

 

Aktívny podvozok s premenlivým nastavovaním tuhosti tlmičov CDC umožňuje jazdiť komfortne alebo športovo. Po aktivovaní športového módu podvozok stvrdne, karoséria sa nenakláňa, riadenie je tuhšie a motor reaguje na plynový pedál citeľne rýchlejšie. S vypnutým stabilizačným systémom ESP sa treba mať na pozore. Aj perfektný podvozok má svoje hranice.

 

 

Takto lákavo vyzerá Astra GTC, ktorá sa od základného modelu nelíši iba počtom dverí.

Tankovať do športového auta naftu, vyzerá ako omyl. Opel GTC prelomil ľady a v športovom aute ponúka všetky dostupné motory od 1,3 CTDI s výkonom 59 kW (80 k) až po 2,0 Turbo výkonu 147kW (200k).

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  2. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  3. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  4. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  5. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Volkswagen Passat: pár detailov, veľký výsledok
  8. „Vytvoriť miesto, ktoré si ľudia zamilujú, je vždy radosť“
  9. Život je len jeden: Máte ten svoj poistený správne?
  10. Vo Veľkom Grobe športujú aj hasiči
  1. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  2. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  5. V Žiari nad Hronom a okolí budete môcť využívať rýchly internet
  6. Zvolen a jeho okolie bude mať k dispozícii nový optický internet
  7. V Turčianskej kotline sa zavádza najmodernejšia optická sieť
  8. Preradiť na vyššiu rýchlosť budete môcť už aj v okolí Topoľčian
  9. Na Myjave sa zavádza najrýchlejší internet na trhu
  10. Kotrčiná Lúčka a Rajec sa budú môcť tešiť z nového internetu
  1. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 17 635
  2. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 15 541
  3. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 13 790
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 615
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 119
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 158
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 963
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 7 188
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 114
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 7 087

Hlavné správy zo Sme.sk

Čižnár síce zbavil Trnku mlčanlivosti, ale odmieta ho stiahnuť

Kočnerova nahrávka je na expertíze, Trnku zbavili mlčanlivosti.

 Prokurátor Dobroslav Trnka.
Komentár šéfredaktorky

Kočner - Trnka: Ako sa baví šéf gangu s výpalníkom, ktorý začal pracovať na vlastnú päsť

Gorila je podobná trauma ako únos Kováča.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Nadácia zastavme korupciu

Tie isté osoby, hanba v zahraničí. Okolo sporov o deti sa dejú čudné náhody

Slovensku sa dostalo nezvyčajnej pozornosti viacerých krajín.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

A je po trojkoalícii

Trubanova kauza Kiskovi prináša ovocie.

Peter Tkačenko
Cynická obluda

Hrdinský prokurátor Trnka

Málokto by sa dokázal Kočnerovi tak vzoprieť, ako hrdinský Dobroslav Trnka.

Neprehliadnite tiež

Euro NCAP: Nárazové testy odhalili slabinu Peugeotu 208 a Jeepu Cherokee

Najvyššie hodnotenie si naopak odnáša nemecké BMW.

Nový Peugeot 208 získal v nárazových testoch len štyri hviezdičky

Seat Leon Black Limited je pekná bodka za jednou generáciou (test)

Čierne prvky a čalúnenie Alcantara navodzujú pocit exkluzivity.

Ilustračná fotografia.
Martin Winterkorn.