SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Výnimočné Ferrari má 25 rokov, ostalo v tieni svojho predchodcu

Celkovo vzniklo len 349 kusov.

Ferrari F50Ferrari F50 (Zdroj: Pininfarina, Ferrari )

MARANELLO. Automobilka Ferrari aj bežne vyrába autá, ktoré si nemôže kúpiť každý. Občas však príde s modelmi, ktoré sprevádza povesť ešte väčšej exkluzivity.

Patrí medzi ne aj Ferrari F50 predstavené 6. marca 1995. Záujem o limitovaný počet 349 exemplárov bol vypredaný dlho predtým, než na ženevskom autosalóne z auta prvýkrát strhli plachtu.

Vozidlo, ktoré vzniklo k 50. výročiu značky, sa vyrábalo iba dva roky, posledný kus opustil výrobnú linku v Maranelle v júli 1997.

Ferrari F50 možno považovať za monopost formuly 1 určený pre bežné cesty. Jeho nosná konštrukcia z uhlíkových kompozitov váži len 102 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vďaka mimoriadnej pevnosti bez ťažkostí nesie nielen zavesenie predných kolies, ale tiež zadnú nápravu s motorom. Ide o vidlicový dvanásťvalec s objemom 4,7 litra a s výkonom 519 koní. Z nuly na sto auto zrýchli za 3,6 sekundy.

Súvisiaci článok V Monte Carle zhorelo vzácne Ferrari, smutný incident má aj hrdinu Čítajte 

Motor priamo vychádza z pohonnej jednotky, ktorá v roku 1990 poháňala formuly v seriáli F1, jazdili s nimi Alain Prost a Nigel Mansell.

Exkluzívny voz po starostlivom preverení záujemcov vyšiel na zhruba 850 miliónov lír (vtedy približne 530-tisíc eur).

Napriek tomu sa po 302 červených, 31 žltých, ôsmich tmavo červených, štyroch strieborných a štyroch čiernych autách "len tak zaprášilo".

Ferrari F50 patrí rozhodne medzi investičné autá. Keď bolo nové, doprial si ho napríklad boxer Mike Tyson aj frontman skupiny Jamiroquai Jay Kay. Dnes má F50 hodnotu viac ako dva milióny eur.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu ostáva stále známejší predošlý model F40, ktorý sa stal ikonou značky Ferrari, ale aj športových áut 80. rokov. Má však nižšiu hodnotu, lebo vzniklo "až" 1311 kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 16 501
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 055
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 280
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 685
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 273
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 3 854
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 989
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 431
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na rozdiel od iných zahraničných platforiem YouTube v Rusku stále funguje.


12. aug
Natália Germani vo filme Svetlonoc Terezy Nvotovej.

Jej film Svetlonoc triumfoval v Locarne.


9 h

Dve knihy o budúcnosti - dve odlišné vízie vývoja ľudstva.


5. aug
Štiavnica v Liptovskom Jáne je v 700-metrovom úseku prázdna.

Vodu nemá Štiavnica ani Demänovka. Prepadla sa pod zem.


12. aug

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: Jethro Tull v Trnave
  2. Teodor Hasala: Lož má krátke nohy
  3. Tomáš Vodvářka: Moje druhé a poslední taneční - Manželské toccaty a fugy
  4. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - rozhľadňa Dubeň
  5. Štefan Vidlár: Nedeľné minizamyslenie sa
  6. Marek Kytka: Oba góly Slovanu Bratislava proti Olympiakosu takmer zbúrali štadión!
  7. Peter Biščo: Čo, keď je v politike SAS niečo, čo zatiaľ nevieme ?
  8. Za živé rieky: Ipeľ. Rozdelená krajina, rozdelená rieka
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 080
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 975
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 005
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 840
  5. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 7 534
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 726
  7. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 4 386
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 966
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu