SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Suzuki Ignis dostal s faceliftom nový hybrid aj automatickú prevodovku

Lákadlom je vzhľad a spotreba.

Suzuki IgnisSuzuki Ignis (Zdroj: Suzuki)

HAMAMATSU. Mnohým ľudom malé SUV vyhovujú. Sú už pomerne priestranné, je z nich spravidla dobrý výhľad, ponúkajú vyšší posed, komfortné nastupovanie a vytvárajú pocit bezpečia.

Drvivá väčšina z nich sa však nevyrába s pohonom všetkých kolies. Medzi výnimky, ktoré potvrdzujú pravidlo, patrí napríklad malé Suzuki Ignis.

Napriek tomu po troch rokoch na európskom trhu prichádza modernizácia, ktorej hlavnou úlohou je podporiť relatívne slabé predaje.

Zmeny nastali len v detailoch

Japonci sa modernizáciou snažia Ignis očividne dizajnovo priblížiť k segmentu SUV. Dopriali mu totiž novú prednú masku s piatimi otvormi, ktorá o niečo viac pripomína väčšie modely Vitara a SX4 S-Cross.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu? Čítajte 

Facelift tiež kompaktnému Ignisu priniesol atraktívnejšie nárazníky a ochranné plasty. Prvý dojem majú za úlohu vylepšiť tri nové metalické laky karosérie - kaki, žltý a sivý.

V interiéri rovnako nastali len mierne zmeny. Síce je naďalej minimalistický a dominujú v ňom tvrdé plasty, no po novom sa môže pochváliť modernejším prístrojovým panelom a vylepšenia sa dočkal aj multimediálny systém.

Ak si chcete Suzuki Ignis dopriať v hravejších farbách, v ponuke bude niekoľko možností farebných kombinácii interiéru.

Na pomoc prichádza účinnejší mild-hybrid

Pod kapotou sa bude aj naďalej nachádzať atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,2 litra a výkonom 90 koní, ktorý bude vylepšený o systém duálneho vstrekovania paliva.

K lepšej spotrebe aj emisiám prispeje neveľký elektromotor, ktorý má za úlohu pomáhať spaľovaciemu kolegovi pri rozjazdoch a akcelerácii. Energiu mu bude dodávať lítium-iónová batéria s kapacitou 10 Ah, doteraz mala len 3 Ah.

SkryťVypnúť reklamu

Novinkou je tiež kombinácia mild-hybridného pohonu ako s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, tak aj úplne novou bezstupňovou automatickou CVT prevodovkou.

Samozrejmosťou tiež ostáva možnosť výberu verzie s pohonom oboch náprav, čo považujeme za úplne najsilnejšiu zbraň modernizovaného Suzuki Ignis.

V súčasnosti pred faceliftom jeho cena začína tesne pod 10-tisíc eur. Pri účinnejšom mild-hybride treba počítať s miernym zdražením.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 881
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 315
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 772
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 329
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 577
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 781
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 980
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  2. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  3. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  5. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  6. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  7. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  8. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 105 677
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 855
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 727
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 714
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 199
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 174
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 188
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu