SME
reklama

Suzuki Ignis dostal s faceliftom nový hybrid aj automatickú prevodovku

Lákadlom je vzhľad a spotreba.

Suzuki IgnisSuzuki Ignis (Zdroj: Suzuki)

HAMAMATSU. Mnohým ľudom malé SUV vyhovujú. Sú už pomerne priestranné, je z nich spravidla dobrý výhľad, ponúkajú vyšší posed, komfortné nastupovanie a vytvárajú pocit bezpečia.

Drvivá väčšina z nich sa však nevyrába s pohonom všetkých kolies. Medzi výnimky, ktoré potvrdzujú pravidlo, patrí napríklad malé Suzuki Ignis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu po troch rokoch na európskom trhu prichádza modernizácia, ktorej hlavnou úlohou je podporiť relatívne slabé predaje.

Zmeny nastali len v detailoch

Japonci sa modernizáciou snažia Ignis očividne dizajnovo priblížiť k segmentu SUV. Dopriali mu totiž novú prednú masku s piatimi otvormi, ktorá o niečo viac pripomína väčšie modely Vitara a SX4 S-Cross.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu? Čítajte 

Facelift tiež kompaktnému Ignisu priniesol atraktívnejšie nárazníky a ochranné plasty. Prvý dojem majú za úlohu vylepšiť tri nové metalické laky karosérie - kaki, žltý a sivý.

V interiéri rovnako nastali len mierne zmeny. Síce je naďalej minimalistický a dominujú v ňom tvrdé plasty, no po novom sa môže pochváliť modernejším prístrojovým panelom a vylepšenia sa dočkal aj multimediálny systém.

Ak si chcete Suzuki Ignis dopriať v hravejších farbách, v ponuke bude niekoľko možností farebných kombinácii interiéru.

Na pomoc prichádza účinnejší mild-hybrid

Pod kapotou sa bude aj naďalej nachádzať atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,2 litra a výkonom 90 koní, ktorý bude vylepšený o systém duálneho vstrekovania paliva.

K lepšej spotrebe aj emisiám prispeje neveľký elektromotor, ktorý má za úlohu pomáhať spaľovaciemu kolegovi pri rozjazdoch a akcelerácii. Energiu mu bude dodávať lítium-iónová batéria s kapacitou 10 Ah, doteraz mala len 3 Ah.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Novinkou je tiež kombinácia mild-hybridného pohonu ako s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, tak aj úplne novou bezstupňovou automatickou CVT prevodovkou.

Samozrejmosťou tiež ostáva možnosť výberu verzie s pohonom oboch náprav, čo považujeme za úplne najsilnejšiu zbraň modernizovaného Suzuki Ignis.

V súčasnosti pred faceliftom jeho cena začína tesne pod 10-tisíc eur. Pri účinnejšom mild-hybride treba počítať s miernym zdražením.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 266
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 069
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 012
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 665
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 517
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 027
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 290
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 844
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 670
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 480
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 381
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 199
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 075
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu