SME

Suzuki Ignis dostal s faceliftom nový hybrid aj automatickú prevodovku

Lákadlom je vzhľad a spotreba.

Suzuki IgnisSuzuki Ignis (Zdroj: Suzuki)

HAMAMATSU. Mnohým ľudom malé SUV vyhovujú. Sú už pomerne priestranné, je z nich spravidla dobrý výhľad, ponúkajú vyšší posed, komfortné nastupovanie a vytvárajú pocit bezpečia.

Drvivá väčšina z nich sa však nevyrába s pohonom všetkých kolies. Medzi výnimky, ktoré potvrdzujú pravidlo, patrí napríklad malé Suzuki Ignis.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu po troch rokoch na európskom trhu prichádza modernizácia, ktorej hlavnou úlohou je podporiť relatívne slabé predaje.

Zmeny nastali len v detailoch

Japonci sa modernizáciou snažia Ignis očividne dizajnovo priblížiť k segmentu SUV. Dopriali mu totiž novú prednú masku s piatimi otvormi, ktorá o niečo viac pripomína väčšie modely Vitara a SX4 S-Cross.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu? Čítajte 

Facelift tiež kompaktnému Ignisu priniesol atraktívnejšie nárazníky a ochranné plasty. Prvý dojem majú za úlohu vylepšiť tri nové metalické laky karosérie - kaki, žltý a sivý.

V interiéri rovnako nastali len mierne zmeny. Síce je naďalej minimalistický a dominujú v ňom tvrdé plasty, no po novom sa môže pochváliť modernejším prístrojovým panelom a vylepšenia sa dočkal aj multimediálny systém.

Ak si chcete Suzuki Ignis dopriať v hravejších farbách, v ponuke bude niekoľko možností farebných kombinácii interiéru.

Na pomoc prichádza účinnejší mild-hybrid

Pod kapotou sa bude aj naďalej nachádzať atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,2 litra a výkonom 90 koní, ktorý bude vylepšený o systém duálneho vstrekovania paliva.

K lepšej spotrebe aj emisiám prispeje neveľký elektromotor, ktorý má za úlohu pomáhať spaľovaciemu kolegovi pri rozjazdoch a akcelerácii. Energiu mu bude dodávať lítium-iónová batéria s kapacitou 10 Ah, doteraz mala len 3 Ah.

SkryťVypnúť reklamu

Novinkou je tiež kombinácia mild-hybridného pohonu ako s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, tak aj úplne novou bezstupňovou automatickou CVT prevodovkou.

Samozrejmosťou tiež ostáva možnosť výberu verzie s pohonom oboch náprav, čo považujeme za úplne najsilnejšiu zbraň modernizovaného Suzuki Ignis.

V súčasnosti pred faceliftom jeho cena začína tesne pod 10-tisíc eur. Pri účinnejšom mild-hybride treba počítať s miernym zdražením.

Suzuki

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 550
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 947
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 441
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 402
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 119
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 109
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 732
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 593
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  2. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  3. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  4. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  5. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  6. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  7. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  8. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 176
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 068
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 955
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 369
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 650
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 297
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 888
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 746
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu