FRANKFURT, MNÍCHOV. Kedysi na nich ľudia stáli v rade a výrobcovia sa bili o každý kúsok voľnej plochy. Kamenné autosalóny postupne strácajú na sile. Záujem verejnosti o novinky zakryté červenou plachtou opadá.
Kríze sa nevyhlo ani jedno z najväčších a najnavštevovanejších podujatí v Európe - automobilový veľtrh IAA v nemeckom Frankfurte nad Mohanom.
Odliv návštevníkov bol v Nemecku dokonca tak radikálny, že frankfurtský autosalón po 69 rokoch definitívne skončil.
O slovo sa hlási Mníchov
Organizátori sa nevzdávajú a koncept kamenných autosalónov sa pokúsia obmeniť a vzkriesiť.

Ponuky organizovať autosalón sa totiž chytili mestá ako Mníchov, Berlín, Kolín nad Rýnom, Hamburg, Hannover či Stuttgart.
Organizátori nakoniec svoju pozornosť zamerali na rodisko automobilov značky BMW.
Keďže posledné roky jasne ukázali, že naleštené novinky obklopené hosteskami, dobrým jedlom a šikovnými marketérmi už ľudí nepriťahujú, bolo nutné vymyslieť niečo zaujímavejšie.
V Mníchove tak prišli s nápadom, že už v septembri 2021 nahradia klasický autosalón niečím, čo nazvali salónom mobility.
Bližšie k ľuďom
Do prezentácie chcú Nemci zahrnúť aj iné formy dopravy a viac poukázať na inovatívne riešenia vedúce k inteligentným mestám budúcnosti. Práve za týmto účelom bude salón mobility situovaný do centra Mníchova. V jeho okolí vznikne množstvo trás pre nízkoemisné a ekologické automobily.
Snaha nemeckých organizátorov pritiahnuť na organizované podujatie znovu veľký počet návštevníkov je síce sympatická, no zároveň je aj dosť riskantná.
Ak by sa ani tento kreatívny projekt neujal, možno aspoň zapôsobí na usporiadateľov konkurenčných autosalónov aby prehodnotili sumu za pridelenú plochu, ktorú od vystavovateľov v súčasnosti žiadajú.