SME

Odzvonilo autosalónom? Nemci ich skúsia nahradiť

Záujem o Frankfurt opadol, na rade je Mníchov.

Autosalón Frankfurt 2019 - stánok VolkswagenAutosalón Frankfurt 2019 - stánok Volkswagen (Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

FRANKFURT, MNÍCHOV. Kedysi na nich ľudia stáli v rade a výrobcovia sa bili o každý kúsok voľnej plochy. Kamenné autosalóny postupne strácajú na sile. Záujem verejnosti o novinky zakryté červenou plachtou opadá.

Kríze sa nevyhlo ani jedno z najväčších a najnavštevovanejších podujatí v Európe - automobilový veľtrh IAA v nemeckom Frankfurte nad Mohanom.

Odliv návštevníkov bol v Nemecku dokonca tak radikálny, že frankfurtský autosalón po 69 rokoch definitívne skončil.

O slovo sa hlási Mníchov

Organizátori sa nevzdávajú a koncept kamenných autosalónov sa pokúsia obmeniť a vzkriesiť.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Autosalón vo Frankfurte končí, rok 2019 bol jeho posledným Čítajte 

Ponuky organizovať autosalón sa totiž chytili mestá ako Mníchov, Berlín, Kolín nad Rýnom, Hamburg, Hannover či Stuttgart.

Organizátori nakoniec svoju pozornosť zamerali na rodisko automobilov značky BMW.

Keďže posledné roky jasne ukázali, že naleštené novinky obklopené hosteskami, dobrým jedlom a šikovnými marketérmi už ľudí nepriťahujú, bolo nutné vymyslieť niečo zaujímavejšie.

V Mníchove tak prišli s nápadom, že už v septembri 2021 nahradia klasický autosalón niečím, čo nazvali salónom mobility.

Bližšie k ľuďom

Do prezentácie chcú Nemci zahrnúť aj iné formy dopravy a viac poukázať na inovatívne riešenia vedúce k inteligentným mestám budúcnosti. Práve za týmto účelom bude salón mobility situovaný do centra Mníchova. V jeho okolí vznikne množstvo trás pre nízkoemisné a ekologické automobily.

SkryťVypnúť reklamu

Snaha nemeckých organizátorov pritiahnuť na organizované podujatie znovu veľký počet návštevníkov je síce sympatická, no zároveň je aj dosť riskantná.

Ak by sa ani tento kreatívny projekt neujal, možno aspoň zapôsobí na usporiadateľov konkurenčných autosalónov aby prehodnotili sumu za pridelenú plochu, ktorú od vystavovateľov v súčasnosti žiadajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 676
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 198
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 911
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 866
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 330
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 209
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 973
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  2. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  3. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  4. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  5. Ján Raclavský: Smrtiaca kombinácia pre regióny: centralizácia politiky
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  7. Jaroslav Liptak: Kde sme urobili chybu?
  8. Alexandra Drobná: Život z nadhľadu či s nadhľadom ?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 910
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 549
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 120
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 574
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 828
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 492
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 263
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 101
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu