SME
Sobota, 28. marec, 2020 | Meniny má Soňa

Renault Morphoz dokáže predĺžiť svoj dojazd aj karosériu

Jeho dizajn naznačuje, ako bude vyzerať prvé elektrické SUV značky.

Renault MorphozRenault Morphoz (Zdroj: Renault)

BOULOGNE-BILLANCOURT. Nikto nevie, čo presne prinesie budúcnosť. Pred sto rokmi sme očakávali lietajúce autá, skutočnosť je však trochu iná.

Renault sa rozhodol odhadnúť, ako bude vyzerať autá po roku 2025. Už v takejto krátkej budúcnosti vidí francúzsky výrobca zaujímavé a odvážne riešenia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nová štúdia elektrického SUV dostala názov Morphoz. Stojí na úplne novej platforme CMF-EV, ktorú Renault využije pre svoj plánovaný elektrický crossover. Ten by mal byť predstavený ešte počas tohto roka a Morphoz môže naznačiť smer, akým sa bude uberať jeho dizajn.

Nízka línia strechy a ostrý sklon zadného okna dodávajú dizajnu SUV trocha atletickejšie tvary. Prioritou však bol vnútorný priestor, ktorého je požehnane vďaka kolesám umiestneným čo najviac v rohoch karosérie.

Rozťahovacie auto

Ak by bolo priestoru predsa málo, Morphoz má v rukáve ešte jedno eso, vďaka ktorému si vyslúžil aj svoj názov. Dokáže totiž meniť svoju dĺžku. Môže fungovať v dvoch režimoch, mestský City alebo režim Travel určený na dlhšie trasy.

Pri prepnutí do cestovného módu narastie jeho rázvor z 2 730 na 2 930 milimetrov, celková dĺžka auta sa zmení z 4 400 na 4 800 milimetrov. Viac priestoru pre posádku a batožinu však nie je jedinou výhodou tohto triku.

Uvoľní sa totiž aj trochu priestoru pod kapotou, kam sa dá v špeciálnej stanici umiestniť ďalšia batéria s kapacitou 50 kWh. V mestskom režime Morphoz využíva 40 kWh batériu ktorá stačí na dojazd 400 km, s prídavnou batériou stúpne na 700 km.

Súvisiaci článok BMW chystá konkurenta pre Teslu, i4 Concept už nemá ďaleko od výroby Čítajte 

Takýto prístup nie len predvádza flexibilitu novej platformy, jeho výhodou tiež je, že by si majitelia nemuseli kupovať elektromobily so zbytočne veľkou batériou, ktorú po väčšinu času nebudú využívať. So stúpajúcou hmotnosťou batérie stúpa aj spotreba elektriny, a tak by toto auto bolo aj efektívnejšie.

Batérie ktoré by boli uložené v staniciach by zatiaľ poslúžili na uloženie elektriny z obnoviteľných zdrojov a mohli by energiu posielať naspäť do elektrickej siete.

Načítavám video...

Volant zatiaľ ostáva

V kabíne sa nachádzajú štyri pohodlne pôsobiace žlté sedačky, pričom sedadlo spolujazdca sa dá preklopiť do proti smeru jazdy. Vodič si tento luxus dovoliť nemôže, Morphoz ako koncept pre blízku budúcnosť ešte nepočíta s plne autonómnym riadením.

Súvisiaci článok V Renaulte Koleos vám priestor ani pohodlie chýbať nebudú (test) Čítajte 

Dnes už povinnosťou sú ekologické materiály v kabíne, a tak sa touto cestou vydal aj Renault. Okrem dreveného obloženia a textilných poťahov tu nájdeme aj recyklované plasty v podlahe.

Napriek možnosti meniť svoju veľkosť je Morphoz oveľa bližšie produkčnému modelu ako mnohé iné štúdie. Pri prvom elektrickom SUV od Renaultu by sme však s touto schopnosťou nepočítali, koncept by nám mohol dať aspoň približnú predstavu o jeho vzhľade.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  2. "Škoda riskovať!"
  3. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť?
  4. Fixné výnosy do 8 % p.a. v závetrí mimo otriasajúcej sa burzy
  5. Z opustenej priemyselnej zóny je dnes živá časť mesta
  6. Nestarnú, ale dozrievajú
  7. Expert radí: Najväčším nepriateľom pri investovaní sú emócie
  8. Madeira je rajom pre milovníkov prírody
  9. KORONAVÍRUS: Päť rád na bezpečné bankovanie
  10. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám?
  1. Pravda o kamerách do auta - reportáž serveru Volant.TV
  2. Ako na daň z príjmu z predaja nehnuteľnosti?
  3. Ako postupovať pri dani z príjmu z prenájmu nehnuteľností?
  4. Férová nadácia O2 dá 50 000 EUR na online vzdelávanie
  5. EUBA predlžuje termín podávania prihlášok do 15. apríla 2020
  6. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  7. Odpad ako bezpečnostné riziko v období koronavírusovej pandémie
  8. Quarantine reading: Explore Slovakia from home
  9. Do seniorov sa oplatí investovať
  10. Aj napriek koronavírusu vyrážajú farmári na polia
  1. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 35 394
  2. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 15 411
  3. "Škoda riskovať!" 14 785
  4. Môže nám hroziť nedostatok potravín, varujú farmári 13 691
  5. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 10 774
  6. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 869
  7. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 9 664
  8. Staráte sa o chorého člena rodiny? Na toto máte nárok 8 971
  9. Mobil a voda nestačia. Čo by vám na horách nemalo chýbať? 8 741
  10. Z opustenej priemyselnej zóny je dnes živá časť mesta 8 275

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Renault, Autosalón Ženeva 2020

Hlavné správy zo Sme.sk

Je tu kľúčový víkend. Vláda má štyri dni, potom hrozí masové prepúšťanie

Zamestnávatelia čakajú od vlády aspoň nejaký signál.

Zľava minister financií SR Eduard Heger a predseda vlády SR Igor Matovič.
Nápis na Bratislavskom hrade v rámci potlesku zdravotníkom a hasičom bojujúcim proti šíriacemu sa ochoreniu COVID-19 spôsobenému koronavírusom na Slovensku, v rámci iniciatívy #potleskprezdravotnikovahasicov.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Autogramy pre premiéra

Matovič chce mať papier, ktorým bude môcť mávať na poslancov.

Peter Schutz
Pochovávanie mŕtvych počas morovej epidémie v belgickom meste Toumai zachytil v 14. storočí Piérart dou Tielt.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i20

Holandskí vedci dokázali, že elektromobil je skutočne čistejší

Autá na elektrinu sú čistejšie v 95 percentách krajín.

Kia prezradila viac o motoroch nového Sorenta

Základom zostáva naftový štvorvalec.

Nová Kia Sorento
Volkswagen Golf